Hi @Hollandg
Dat is makkelijk, als dealer de boel afschuiven op een provider.
Vodafone heeft gewoon normaal internet, daar kan het niet aan liggen. En als de dealer een contract heeft met een gsm provider, dan moeten ze daar contact mee opnemen en vragen wat er aan de hand is. De auto stuurt je die code en die moet jij ontvangen. Dan heb je of een verkeerde 06 nummer opgegeven, misschien moet je wel +316...... opgeven, dat kan ook. En dat je hiervoor een nieuwe iPhone hebt moeten kopen, weet niet of je dit zelf heb willen kopen, want als ze je dit wijs hebben gemaakt, dan is dit heel vreemd. Iemand met een Android telefoon zou het ook moeten kunnen gebruiken. Mits je natuurlijk zelf een heel oud toestel had en iOS werkt niet met het toestel dat je had, dat kan natuurlijk wel.
Maar goed, ik zeg je, het ligt echt niet aan je toestel, ook niet aan Vodafone. Je krijgt waarschijnlijk geen code van je auto, dus dan ligt het daar aan en niet aan je eigen toestel of aan Vodafone. Mocht de dealer, net zoals mijn dealer, een contract hebben afgesloten bij Vodafone zakelijk, dan zal de dealer dit moeten oppakken en moeten oplossen. Ik heb zelf een auto waar ik met mijn telefoon online alles kan inzien en daar gaat het prima mee. Nu heb ik wel een ander merk, maar dat mag niets uitmaken, die gebruiken ook Vodafone mobiel en het werkt prima.
Dus toch bij de dealer je verhaal doen, zorgen dat je auto de juiste update heeft en dan moet het allemaal goed werken. Het kan natuurlijk ook zijn dat hun systeem niet goed werkt met iOS 15.4 en dat je daarom last hebt met contacten.