MvdH1969

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Red Together data verdelen ** KAN NIET **

L.S.

Ik heb al mijn gezins abo's omgezet naar Red Together. Tot mijn verbazing kan ik helemaal niet de databundel verdelen, ondanks het feit dat dit wel gesuggereerd wordt in de reclames.

Ik heb met de helpdesk contract gehad en die vertelde mij dat het wel moet kunnen maar hij zelf ook niet wist hoe/wat daar het een nieuw product is, maar hij zou me binnen 24 uur terugbellen. Dit laatste is niet gebeurd en ik kom dan ook tot de conclusie dat ik misleid bent.

Ik vraag me nu af of ik de enige bent die dit zo ervaart.

Marco.

Ps. Contact met de helpdesk medewerker(s) is buiten gewoon vriendelijk maar ik krijg echt de indruk dat ze ook alleen maar de opdracht hebben gekregen om net te doen alsof het wel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Hoi MvdH1969
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je kunt alleen nummers pauzeren of hervatten met het gebruik van de groepsbundel. Letterlijk data verdelen kan niet. De beheerder van de groep heeft nog wat extra opties. Zo kan diegene tijdelijk het dataverbruik van andere leden dichtknijpen, mocht iemand teveel GB verstoken. Ook kan er per persoon een datalimiet worden ingesteld. Maar verdelen is dus niet mogelijk.

Overzicht en controle

Degene met het Red Together-abonnement -de beheerder- controleert gemakkelijk zelf alle abonnementen vanuit de Vodafone-app. Gebruikt het ene familielid bijvoorbeeld meer data dan de ander? Geen probleem, de beheerder kan de GB’s zelf verdelen onder de aangesloten abonnementen. En mag het dataverbruik wel wat minder hard gaan bij een groepslid? Dan kan de beheerder ook het dataverbruik van diegene pauzeren via de pauzeknop. Wanneer iemand door zijn data heen is krijgt de beheerder een notificatie.

Er denk dat er een misverstand is tussen verdelen van data en het onder controle hebben van data. Verdelen in partjes kan dus niet maar jij als beheerder kan wel zeggen dat een ander nu even geen data meer mag gebruiken. Hoop dat ik het zo heb kunnen uitleggen.

Mocht je nog meer vragen hebben dan kan je het best contact opnemen via Twitter en/of Facebook via een privé berichtje, dat gaat sneller en krijg je volledig antwoord. Fijne dag vandaag nog!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Hoi MvdH1969
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je kunt alleen nummers pauzeren of hervatten met het gebruik van de groepsbundel. Letterlijk data verdelen kan niet. De beheerder van de groep heeft nog wat extra opties. Zo kan diegene tijdelijk het dataverbruik van andere leden dichtknijpen, mocht iemand teveel GB verstoken. Ook kan er per persoon een datalimiet worden ingesteld. Maar verdelen is dus niet mogelijk.

Overzicht en controle

Degene met het Red Together-abonnement -de beheerder- controleert gemakkelijk zelf alle abonnementen vanuit de Vodafone-app. Gebruikt het ene familielid bijvoorbeeld meer data dan de ander? Geen probleem, de beheerder kan de GB’s zelf verdelen onder de aangesloten abonnementen. En mag het dataverbruik wel wat minder hard gaan bij een groepslid? Dan kan de beheerder ook het dataverbruik van diegene pauzeren via de pauzeknop. Wanneer iemand door zijn data heen is krijgt de beheerder een notificatie.

Er denk dat er een misverstand is tussen verdelen van data en het onder controle hebben van data. Verdelen in partjes kan dus niet maar jij als beheerder kan wel zeggen dat een ander nu even geen data meer mag gebruiken. Hoop dat ik het zo heb kunnen uitleggen.

Mocht je nog meer vragen hebben dan kan je het best contact opnemen via Twitter en/of Facebook via een privé berichtje, dat gaat sneller en krijg je volledig antwoord. Fijne dag vandaag nog!
MvdH1969
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor de reactie. Feitelijk zegt u dat ik dag dagelijks zelf moet gaan bijhouden of een van de groepleden te veel data verbruikt. Het zetten van de waarschuwing kan max bij 10gb, dit is natuurlijk te gek voor woorden. In mijn geval heb ik de beschikking over 160gb en heb 4 abo's dus ik zou alle drie 40gb willen en ik zou de waarschuwing sms willen inzetten bij 35 gb oid maw ik heb dus niks aan een waarschuwing sms bij 10gb en ik verwacht dat vele het hier met mij eens zijn.

Ik vraag me ook sterke af wat er achter zit dat er alleen maar een sms gezet kan worden bij max 10 gb, wat is het voordeel van Vodafone.

Marco

Ps. Het misvestand rondom het verdelen van de data wordt volgens mij gewoon veroorzaakt doordat er in de reclame de indruk wordt gewekt dat het verdelen van data kan, het blijkt dua helemaal niet te kunnen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Graag gedaan en snap je reactie helemaal. Ik ken dit abonnement niet echt omdat ik deze zelf niet heb. Maar kan me voorstellen dat als je met 4 personen bent dat je niet op 10GB maar op 40GB wenst een melding te krijgen. Ook geen idee waarom Vodafone dit zo heeft aangepakt. Misschien dat er nog een moderator langs komt die je hier antwoord op kan geven en anders nog even vragen via Twitter en/of Facebook.

Ik ken alleen de reclame van de radio en daar vraagt een meisje of ze dan 140GB zelf mag hebben en 10GB haar ouders en 10GB voor iemand anders. Zegt de verkoper van Vodafone dat het wat hem betreft wel mag maar dat het niet wenselijk is voor de andere gebruikers. Tenminste, zoiets hoor ik altijd... Kan me goed voorstellen dat dit verwarring wekt maar ken de reclame niet helemaal. Eerlijk te zijn, ik luister nooit echt naar reclame.

Hoop dat er vandaag een moderator langs komt, wie weet kan die daar wel een goed antwoord op geven 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi MvdH1969

Dankjewel voor je feedback! Op dit moment is het inderdaad zo dat je kunt instellen wanneer er een waarschuwing wordt uitgestuurd en eventueel de abonnementen pauzeren zoals Energieboy aangeeft.

Ik begrijp uit je bericht dat je de data wilt verdelen en dat je de notificaties ook bijvoorbeeld bij 20 GB 25 GB, 30 GB 40GB etc. Ik zal dit dan ook intern doorgeven!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gearchiveerd en gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic