Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3521Reacties
  • 212Oplossingen
  • 430Likes

Instellingen mobiele data in het buitenland (roaming) voor Apple

In het buitenland wil je natuurlijk ook op je iPhone online zijn. Heb je geen toegang tot het internet? Dan lees je hier de oplossing.

 

Check je datalimiet
Controleer eerst je datalimiet via My Vodafone. Deze limiet kan je zelf instellen en verhogen. Let op: dit brengt wel extra kosten met zich mee.

 

< Datalimiet controleren > 

iPhone instellingen
Is de datalimiet niet de oplossing? Dan controleren we de instellingen van je iPhone.

  • Herstart het toestel. Hierdoor krijgt je mobiele nummer een nieuwe aanmelding op het netwerk.
  • Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Mobiele data -> Het vinkje moet op groen staan. Zo controleer je of je Mobiele data aan staat.
  • Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Het vinkje bij Dataroaming moet op groen staan. Zo controleer je of Roaming aan staat.
  • Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data -> Er moet een vinkje staan bij 4G. Zo controleer je of 4G actief is. 

Staan bovenstaande instellingen goed en heb je nog steeds geen internet? Reset dan eens de instellingen van het netwerk (mobiele data - netwerk resetten en start je toestel opnieuw op. Vervolgens gaan we de APN controleren.

 

APN
Ga hiervoor naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Mobieledatanetwerk.

APN live.vodafone.com
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone


Staan er nog andere APN’s? Verwijder deze dan.

Heb je nog geen verbinding? Dan gaan we handmatig een ander netwerk selecteren.  

 

Ander netwerk
Buitenlandse netwerken zijn niet altijd even sterk als het netwerk in Nederland. Soms is er zelfs maar één provider op een locatie beschikbaar, of er zijn problemen met het netwerk in het buitenland.

Een netwerk selecteren doe je zo:
Ga hiervoor naar Instellingen -> Mobiel netwerk-> Netwerkselectie -> Zet je iPhone op handmatig -> Het toestel toont een lijst met beschikbare netwerken -> Selecteer een ander netwerk dan het huidige.

Krijg je een foutmelding? Dan staat er een voorkeursnetwerk in het toestel. In dat geval voer je een harde reset van het netwerk uit. Dit is een typisch geval van “de aanhouder wint” want je voert het proces van een ander netwerk selecteren dan 5 tot 10 keer uit. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.


Is het niet gelukt?

Als geen van bovenstaande tips de oplossing biedt, neem dan contact met ons op. Dit mag natuurlijk ook als je er met bovenstaande stappen niet uit komt. Plaats een reactie op de Community. Wil je direct hulp? Vanuit het buitenland bereik je ons door een chat te starten, of gratis te bellen met +31 654 500 100.  

1 Reactie
ellebel1
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steven, dank je wel voor je antwoord, ik weet niet op het gaat werken maar dat moet ik uitvinden. 

Fijne dag Steven 

Uitgelicht topic

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de ni...

Geplaatst in Tips van Vodafone