Hollandg

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verbinding met WeConnect

De WeConnect-verbinding met mijn smartphone werkt niet. Volgens WeConnect moet ik ipv IPv6 IPv4 instellen. Maar hoe dat moet weet zowel mijn garage De Wittebrug Voorschoten als mijn provider niet hoe dat moet of kan.
Groet
Guus van Holland

Uitgelicht
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Reacties
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Hollandg 
Dat is makkelijk, als dealer de boel afschuiven op een provider.
Vodafone heeft gewoon normaal internet, daar kan het niet aan liggen. En als de dealer een contract heeft met een gsm provider, dan moeten ze daar contact mee opnemen en vragen wat er aan de hand is. De auto stuurt je die code en die moet jij ontvangen. Dan heb je of een verkeerde 06 nummer opgegeven, misschien moet je wel +316...... opgeven, dat kan ook. En dat je hiervoor een nieuwe iPhone hebt moeten kopen, weet niet of je dit zelf heb willen kopen, want als ze je dit wijs hebben gemaakt, dan is dit heel vreemd. Iemand met een Android telefoon zou het ook moeten kunnen gebruiken. Mits je natuurlijk zelf een heel oud toestel had en iOS werkt niet met het toestel dat je had, dat kan natuurlijk wel.

Maar goed, ik zeg je, het ligt echt niet aan je toestel, ook niet aan Vodafone. Je krijgt waarschijnlijk geen code van je auto, dus dan ligt het daar aan en niet aan je eigen toestel of aan Vodafone. Mocht de dealer, net zoals mijn dealer, een contract hebben afgesloten bij Vodafone zakelijk, dan zal de dealer dit moeten oppakken en moeten oplossen. Ik heb zelf een auto waar ik met mijn telefoon online alles kan inzien en daar gaat het prima mee. Nu heb ik wel een ander merk, maar dat mag niets uitmaken, die gebruiken ook Vodafone mobiel en het werkt prima. 

Dus toch bij de dealer je verhaal doen, zorgen dat je auto de juiste update heeft en dan moet het allemaal goed werken. Het kan natuurlijk ook zijn dat hun systeem niet goed werkt met iOS 15.4 en dat je daarom last hebt met contacten. 

12 Reacties 12
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Hollandg. Welkom hier!

Ik wil je heel graag helpen, maar weet niet goed waar dit over gaat. Wat is WeConnect? Iets op je telefoon? Gaat het erom dat je ipv4 op je internetmodem thuis moet instellen? Daar kan ik je bij helpen, mits het om een Ziggo abonnement gaat. 
We hebben dus wat meer informatie van je nodig :-). 

Hollandg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met WeConnect kun je via de mobiele telefoon (iPhone 12) verbinding maken met mijn (electrische) Volkswagen. Zodat ik op afstand met mijn auto kan communiceren, bv kilometerstanden kan bekijken. Garage weet het ook niet. WeConnect-mensen adviseren mij contact op te nemen met mijn provider. Vandaar. 

Hollandg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mocht de oplossing via het instellen van IPv4 op het thuismodem  (ik heb een Ziggo-abonnement) gaan, dan wil ik graag weten hoe

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik denk niet dat je thuismodem te maken heeft met je mobiele telefoon en je auto. 

Eerlijk? Ik zou niet goed weten wat wij hiermee zouden moeten. Wat lastig dat de garage je hier ook niet mee kan helpen. 
Waar loop je precies vast? Wat werkt er exact niet? 

Hollandg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je  bereidwilligheid. Mijn iPhone maakt geen contact met WeConnect in auto. Er is al een heel team (WeConnect, VW, Ziggo, jij en andere IT- deskundigen van VW en garage) bezig met het oplossen dan wel zoeken naar de oorzaak. Heeft me al de aanschaf van een nieuwe iPhone (ca 800 euro) en ander ongemak gekost

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Jeetje, wat een gedoe zeg! 
Ik maak hier zelf geen gebruik van, dus ik zie niet voor me hoe dit precies allemaal in zijn werk gaat.

Als hij geen verbinding maakt. Krijg je dan iets van een foutmelding te zien ofzo? 

Hollandg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hij doet niks, ik krijg geen code hoewel er wel een internetverbinding ontstaat

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Hollandg 
Dat is makkelijk, als dealer de boel afschuiven op een provider.
Vodafone heeft gewoon normaal internet, daar kan het niet aan liggen. En als de dealer een contract heeft met een gsm provider, dan moeten ze daar contact mee opnemen en vragen wat er aan de hand is. De auto stuurt je die code en die moet jij ontvangen. Dan heb je of een verkeerde 06 nummer opgegeven, misschien moet je wel +316...... opgeven, dat kan ook. En dat je hiervoor een nieuwe iPhone hebt moeten kopen, weet niet of je dit zelf heb willen kopen, want als ze je dit wijs hebben gemaakt, dan is dit heel vreemd. Iemand met een Android telefoon zou het ook moeten kunnen gebruiken. Mits je natuurlijk zelf een heel oud toestel had en iOS werkt niet met het toestel dat je had, dat kan natuurlijk wel.

Maar goed, ik zeg je, het ligt echt niet aan je toestel, ook niet aan Vodafone. Je krijgt waarschijnlijk geen code van je auto, dus dan ligt het daar aan en niet aan je eigen toestel of aan Vodafone. Mocht de dealer, net zoals mijn dealer, een contract hebben afgesloten bij Vodafone zakelijk, dan zal de dealer dit moeten oppakken en moeten oplossen. Ik heb zelf een auto waar ik met mijn telefoon online alles kan inzien en daar gaat het prima mee. Nu heb ik wel een ander merk, maar dat mag niets uitmaken, die gebruiken ook Vodafone mobiel en het werkt prima. 

Dus toch bij de dealer je verhaal doen, zorgen dat je auto de juiste update heeft en dan moet het allemaal goed werken. Het kan natuurlijk ook zijn dat hun systeem niet goed werkt met iOS 15.4 en dat je daarom last hebt met contacten. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nog even ter info, ik zou deze pagina lezen:
https://www.volkswagen.nl/service/infotainment/connectiviteit/we-connect 

Aanmelden en registreren is wat je eerst moet doen, weet niet hoe, maar daar zal je zelf even moeten kijken. Op die pagina staat misschien ook meer info voor als je vragen hebt en met wie je dan contact op kunt nemen. 

Hollandg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je voor je uitgebreide uitleg. Een medewerker van de garage heeft het met zijn twee Adroids (een oude en een nieuwe) geprobeerd. Dezelfde resultaat, niks. Ik blijf zeuren bij de garage en hun IT-mensen. Nogmaals dank.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

En dan nog een kleine info:
Kijk hier maar dat Vodafone IPv4 gebruikt, controleer je toestel eens of je dat goed hebt staan:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roami... 

Voor Apple: https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roami... 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Je loopt enorm tegen een muur op zo. Niet leuk :-(. Maar als het inderdaad op de toestellen van de garage medewerkers ook niet werkte, lijkt me dat des te meer aan te tonen dat het niets met jouw toestel of het internet te maken heeft. 
Ik hoop dat het snel voor je opgelost wordt! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic