Ruudklg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Wallet, feedback en ideeën

Beste Vodafone,

Ik ben nu enige tijd gebruiker van de Vodafone wallet app. Ik ben er zeer tevreden over en ben er van overtuigd dat de toekomst hier naar toe gaat. De plastic pasjes zien we denk ik niet meer na een jaar of 5.

Ik reis met mijn toestel via OV chip mobiel en betaal via PayPal die gekoppeld is. Een ander groot voordeel is dat mijn fysieke portemonnee (die ik nog steeds heb) een stuk geslonken is vanwege alle klantenkaarten die ik nu digitaal heb. Hier ben ik erg blij mee.

Dan nu het bruggetje naar mijn idee, die gaat namelijk ook over klantenkaarten. Wellicht dat jullie als development team er al over hebben nagedacht maar, het lijkt mij super gaaf om ook mijzelf te identificeren voor de klantenkaarten via Nfc. Als ik bij een winkelier nu mijn klantenkaart wil laten scannen, dan gaat dit nu nog overal via een barcode, dan wel via een scan van mijn telefoon scherm dan wel via een plastic pasje. Op welke van deze 2 manieren dan ook onderbreekt dit in zekere zin het betalingsproces. De klantenkaart moet namelijk als extra 'product' gescand worden.

Wat als de Vodafone wallet ondersteuning bied voor werkelijke digitale klantenkaarten die winkeliers kunnen aflezen via Nfc? We zouden de bestaande betaalterminals kunnen handhaven als scan portaal/mogelijkheid (ipv de barcodescanner) om zo een klantenkaart als consument aan te bieden aan de winkelier.

Op deze manier hoef ik:
1. Geen plastic pasje te pakken uit mijn portemonnee als ik die al heb
2. Mijn telefoon niet af te geven voor een scan van mijn beeldscherm omdat daar de barcode op staat.

Ik zie voor me dat ik 2x de betaal terminal kan aanraken met mijn telefoon en verder geen pasje of portemonnee nodig heb.. Dit lijkt me fantastisch. De snelheid en het gebruikersgemak die hiermee gepaard gaan spreken mij erg aan en voelt eigenlijk als een natuurlijke doorontwikkeling van de app en Nfc technieken.

Ik begrijp dat dit wel van 2 kanten moet komen, omdat Vodafone enkel ondersteuning kan bieden aan 1 kant van het verhaal, maar toch moeten we ergens beginnen!

Daarnaast had ik nog een verzoek of jullie kunnen nakijken of het ook mogelijk is om in de toekomst met je vingerafdruk te kunnen inloggen in de Vodafone wallet app. De pincode die ik nu in de rij bij de Albert Heijn moet intoetsen is behoorlijk inkijk gevoelig voor anderen vanwege de grote knoppen en de vele mensen achter mij in de rij.

Hetzelfde geldt voor de PayPal betaling bevestiging voor bedragen boven 25 euro. Als mijn identiteit met de vingerafdruk scanner kan worden bevestigd dan is dit mijn inziens veel veiliger, omdat pottenkijkers dat niet kunnen afkijken en repliceren.

Hopelijk kunnen jullie er wat mee, ik ontvang graag terugkoppeling of het wat is en of jullie er mogelijk wat mee gaan doen.

Groeten, Ruud

3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ruudklg, allereerst wil ik je bedanken dat je de moeite hebt genomen voor deze verbeterpunten. Helaas is gisteren bekend gemaakt dat Wallet volledig komt te vervallen. Zie ook het topic op https://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Vodafone-Wallet-gaat-stoppen/td-p/293114. Dit topic en alle overige topics m.b.t. Wallet zullen daarom op korte termijn van het Forum worden verwijderd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic