pmmhermans

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tegoed niet zichtbaar in My Vodafone app

Hi!

Ik deel het Vodafone account met mijn zoon, dus wij moeten beiden met dezelfde gegevens inloggen.
Mijn eigen tegoed kan ik zien via de My Vodafone app, mijn zoon kan dit ook via zijn telefoon. Echter, we kunnen beiden zijn tegoed niet zien (zowel ik niet vanuit mijn iPhone als hij vanuit zijn Samsung). Wanneer we dat proberen krijgen we dit te zien:
http://i.imgur.com/ENt8o17.png

Via de website kunnen we wel mijn zoons tegoed zien, maar via de app niet. Toch zou ik dit wel graag willen zien.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen 🙂


82 Reacties 82
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Cath,

Vergeet niet dat de 200 MB bundel ook in de bundelwaarde van € 17,50 is berekend.

Bij Scherp Medium betaal je binnen de bundel € 0,03 per minuut of sms. Omgerekend is dit € 6,00 van je bundel. De rest is je datategoed van 200 MB.

Cath schreef:
Dit antwoord is mij niet duidelijk. Het volgende is bij mij gaande:

Ben overgestapt van een Bel+SMS+Web Regelmatig 32,50 euro naar een
Abonnement SCHERP MEDIUM - 1 JAAR 200 belminuten of sms'jes 200 MB internetten 7,2 Mbps downloadsnelheid van € 17,50 p.mnd. - aanbieding : € 14

Nu heb ik vanaf 24 augustus een START beltegoed gekregen van maar: € 1.74
als ik dit bedrag deel door het aantal dagen dat dit beltegoed nog geldig is (31 augustus) kom ik uit op
€ 1.74 : 8 dagen = 0,2175 per dag x 31 dagen (augustus) = € 6,7425 per maand.

1e: het is zeer irritant dat nu ineens het beltegoed in euro's wordt berekend en niet in belminuten.

2e: het beltegoed bedrag klopt m.i. niet. Dit had moeten zijn: € 17,50:31= € 0,56 x 8 dagen = € 4,48

Cath

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks Marc,

Inmiddels was ik er al achter dat ik die 200MB niet meeberekende.
Maar kon het bericht niet meer verwijderen.

Maar ik blijf het wel verwarrend vinden dat de belminuten niet als zodanig worden weergegeven in mijn beltegoed.
Hopelijk wordt dit wel veranderd.

Gr.
Cath

SeurV

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Annabelle
Hallo Annabelle van Vodafone,

Ik heb sinds zaterdag mijn abonnement met het Scherp XL verlengd. Mij is nooit verteld dat ik mijn beltegoed in euro's zou gaan zien. Zoals hiervoor ook al aangekaart is, valt er niet af te lezen hoeveel belminuten je nog over hebt!

Op de Vodafone site kan ik dit teruglezen bij Wie Zijn Wij?:
'Geen dag is hetzelfde. Wij zijn altijd op zoek naar verbetering om zo onze klanten de beste service en producten te bieden.'
Dit geeft bevestiging op mijn verwachting dat jullie de ervaringen van de klant erg belangrijk vinden. Waarom is er dan nog geen gehoor gegeven aan dit probleem van het beltegoed in euro's?
De klant is er dus NIET op vooruitgegaan, jullie krijgen klachten (nu een halfjaar al), en het enige wat u als antwoord geeft is: 'Alle abonnementen hebben bepaalde facetten, ik kan dit niet voor je aanpassen helaas.'
De app is aangepast van belminuten naar tegoed in euro's, dan kan dit ook terug.

Geeft u me een gegronde reden vanuit klantervaring waarom voor deze nutteloze verandering gekozen is volgens jullie 'beste service en producten voor klanten'.

Tot slot wil ik nog even verduidelijken:
'We stand out by beingAlways Easiest!' is de visie van Vodafone. Dit is tegenstrijdig met het zelf moeten berekenen van je overige belminuten als klant.
Ik zie uit naar uw antwoord.

Vriendelijke groeten,
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo Seur,
Bij scherp wordt je tegoed inderdaad weergegeven in euro's en niet in minuten. Het zou goed kunnen dat dat in het gesprek niet aan de orde is gekomen. Sta ons toe dat wij daar verder geen uitspraken over doen. Dat zou niet fair zijn, zonder bij het gesprek betrokken te zijn geweest.

Deze setting was al vanaf de introductie van de Scherp abonnementen het geval. We hebben dit destijds geïntroduceerd op verzoek van klanten die aangaven liever net als bij prepaid hun tegoed te willen zien. Dit is daarna niet meer aangepast.

Mocht je liever een andere weergave hebben (in minuten) dan kan ik je de overige Sim Only abonnementen aanbevelen. Daarbij wordt het namelijk weergegeven op de manier die jij prettig vindt.

Groeten, Per
SeurV

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo @Per van Vodafone,

Niet in het gesprek noch op internet kan bij de Sim Only ik terugvinden dat de app verandert is.
Waarom zou ik voor een ander abonnement kiezen als dit abonnement qua belminuten, mb's en prijsverhouding goed voor mij is? Daarnaast kan ik nergens vinden welk andere Sim Only abonnement wel met belminuten in de app worden aangegeven.

Oke, dan begrijp ik uw setting maar ik vraag me af waarom Prepaid gebruikers zich niet naar een abonnement aanpassen. Bovendien, 2 jaar geleden was ik een fervent prepaid-gebruiker van Vodafone en ik kan u ervan verzekeren dat ik mijn beltegoed tot op de cent nauwkeurig kon nakijken. Dat is hier niet meer het geval. Hoe kunnen we dan nog iets narekenen?
U heeft dus ongelijk wat betreft het gelijkstellen aan prepaid: de algehele gebruiker is er alleen maar op achteruit gegaan.

Op : http://forum.vodafone.nl/t5/Apps-Diensten/Samen-met-klanten-bouwen-aan-de-nieuwe-My-Vodafone-app/td-p/144781
zie ik dat er samen aan een fijner gebruik/interface gewerkt is/wordt, ik zou hiervoor ook graag mijn steentje willen bijdragen.

Een extra OPTIE als het zien van je belminuten is ook een manier van je tegoed zien.
Met de huidige technieken en programmeurs weet ik maar al te goed dat dit mogelijk is en zeker met de visie van Vodafone lijkt mij dit een erg handige tip voor MEER TEVREDEN gebruikers.
Ik hoop dat u dit in overweging wilt nemen. Ik zou het erg waarderen als de Vodafone app dermate kan worden aangepast.

Vriendelijke groeten,
Seraina Vollmar

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @SeurV
Om te beginnen zeg maar "je" ik ben al de oudste van het team als iedereen me dan ook nog eens met U aan gaat spreken...;)
De keuze ligt uiteraard bij jou om te kiezen voor het abonnement dat het beste bij je belgedrag aansluit. Fijn dat we iets in onze range aan producten hebben, dat voor jou gunstig is! Alle overige Sim Only's hebben een andere weergave. Dit is mogelijk omdat de belbundel bij hen enkel wordt gebruikt om te bellen (sms is onbeperkt).

Sta me toe dat ik niet inga op de inhoud van het gesprek, het zou niet fair zijn om ergens iets over te zeggen zonder daadwerkelijk het gesprek gehoord te hebben. Ik ken de beweggredenen niet van het kiezen en kan niet zeggen of de keuze op advies van een medewerker of geheel uit eigen beweging is gemaakt. Desalniettemin lijkt het mij een optie om de weergave van het tegoed bij de beschrijving van het abonnement te vermelden. Ik kan niets beloven maar ik zal het zeer zeker bij de desbetreffende product manager aankaarten.

We zijn constant bezig met aanpassen van onze diensten en services, de My Vodafone App neemt hierin een prominente plaats in. Ik nodig je van harte uit om via de link die je noemt je input rechtstreeks door te geven aan de ontwikkelaars van de app. Zij staan te poppelen om feedback die zij dan waar mogelijk kunnen verwerken in nieuwe releases. We zijn toevallig weer een update aan het ontwikkelen. More to come 😄

Groetjes, Per
VincentWigmans

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb 2 x een Scherp XL abonnement afgesloten, 1 in November 2014 en 1 in December 2014.
Hiervoor had ik 2 Sim Only abonnementen met 225 belminuten en 500mb data, wij werden gebeld door Vodafone dat we voor 2 Euro extra per maand konden upgraden naar 300 belminuten en 1000mb data, zeer interessant dus. Wij hebben deze abonnementen nu en er klopt niets van. Vanaf het afsluiten van het laatste abonnement op de 30e van December probeer ik een antwoord te krijgen wat ik betaal per minuut binnen het Scherp XL abonnement. Volgens de website betaal je binnen dit abonnement voor een gesprek € 0.09 per minuut wat dus neer zou komen op een bedrag van € 27,00 (€ 0,09 x 300) wat wordt weergegeven in de app. Wat blijkt op beide abonnementen geeft de app aan dat we € 11,00 per maand aan gesprekskosten tegoed hebben wat overeenkomt op 122 belminuten per maand (op basis van die € 0,09)!!! Van 225 belminuten naar 122 belminuten voor € 2,00 extra per maand!!!!! Nou hebben wij 1 telefoontje gepleegd van 43 minuten en wordt er € 2,65 afgeschreven wat dus neerkomt op € 0,06 per minuut. Als ik dan uitgaat van 300 belminuten op basis van € 0,06 per minuut zou ik een bedrag tegoed hebben van € 18,00. (en we hebben er maar € 11,00) Als ik € 11,00 deel door 300 belminuten kom ik uit op € 0,03 per minuut maar dit klopt weer niet met de € 0,06 per minuut die wordt afgeschreven (voorbeeld bij 43 minuten bellen). Kortom het klopt niet. Vanaf de dag van het afsluiten (30-12-2014) elke 2 dagen contact opgenomen met Vodafone maar niemand die mij kan zeggen hoe dit zit. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik zou worden teruggebeld alleen gebeurd dit niet. Ik was altijd enorm tevreden over Vodafone maar mijn geduld begint op te raken. Het afsluiten was echt supersnel geregeld maar met dit soort vragen zijn jullie helaas niet thuis. Kunt u mij vertellen wat ik exact moet doen om hierop een duidelijk antwoord te krijgen of is het beter als ik mijn abonnementen opzeg?

Met vriendelijke groet

Vincent Wigmans

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@VincentWigmans
Het Vodafone Forum is een medium voor en door klanten. Jouw vraag is van persoonlijke aard waarvoor het wellicht nodig is om jouw gegevens te bekijken.Hiermee kunnen andere forumgebruikers je niet helpen. Neem even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je hiermee waarschijnlijk verder helpen.
rickkens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi ik heb een probleem ik wil me tegoed bekijken op mijn vodafone maar de site laat niks en ik kan me tegoed en verbruik niet zien?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @rickkens ,

Heb je even gekeken of en andere browser wel normaal functioneert? En werkt My Vodafone wel via je telefoon?
Je kunt kijken of de cache legen van je browser misschien werkt.
Gerrie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Werkt bij mijn ook niet, geeft geen data weer via web, en ook niet via app.

http://s28.postimg.org/da6p4irjx/Vodafone.jpg
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Het zou inmiddels gewoon weer moeten werken. Kunnen jullie dit eens testen?
bernie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede dag. Mijn belminuten blijven op 200 minuten staan in de Vodafone app. Mijn internet is wel gewoon up to date.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Gerrie ,

Is het nog gelukt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @bernie ,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je hier al lang last van? Het kan namelijk ook tijdelijk even niet goed gewerkt hebben. Wil je het nog eens proberen? Kijk ook eens op My Vodafone via een pc of laptop. Zie je daar hetzelfde?
menso

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij is al enige tijd mijn data tegoed niet meer zichtbaar in de app. Ik kan het op de website bij Mijn Vodafone ook niet meer vinden. Is dit verdwenen?
Als ik in de app Tegoed kies, zie ik alleen nog de cirkels met beltegoed en sms tegoed (en kosten Buiten Tegoed). Er waren ca 2 maanden geleden ook nog 2 cirkels met data tegoed, maar die zijn helemaal verdwenen...
Gerrie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
😄

Bedankt voor de reactie.

Zie link voor afbeelding
.

En nee ik ga niet de nieuwe app, gebruiken, of ik moet gedwongen worden.


http://postimg.org/image/m8ljykksj/
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Gerrie

Mooi, ik zie dat je databundel inmiddels weer zichtbaar is!
Gerrie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Maartje
Heb je goed gezien 😉
Bedankt voor u antwoord
Was al een tijdje weer inorde, had er ook bij een shop naar gevraagt.
Vaak sneller antwoord in zo'n shop.

Snijdje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij werkt het ook nog steeds niet, is sinds ik moest inloggen met m'n email ipv mijn telefoonnummer, m'n dochter d'r gegevens kan ik wel ophalen. Hij geeft bij aan dat ik het later nog eens moet proberen ivm storing, maar die storing blijft dan zeker ???????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic