pmmhermans

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tegoed niet zichtbaar in My Vodafone app

Hi!

Ik deel het Vodafone account met mijn zoon, dus wij moeten beiden met dezelfde gegevens inloggen.
Mijn eigen tegoed kan ik zien via de My Vodafone app, mijn zoon kan dit ook via zijn telefoon. Echter, we kunnen beiden zijn tegoed niet zien (zowel ik niet vanuit mijn iPhone als hij vanuit zijn Samsung). Wanneer we dat proberen krijgen we dit te zien:
http://i.imgur.com/ENt8o17.png

Via de website kunnen we wel mijn zoons tegoed zien, maar via de app niet. Toch zou ik dit wel graag willen zien.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen 🙂


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Het klopt inderdaad dat we 2 systemen hebben. Het is uiteindelijk de bedoeling dat alles in 1 systeem staat. Een groot gedeelte van de klanten staat al in het nieuwe systeem en een gedeelte nog niet. Dit verklaart inderdaad wel waarom het niet mogelijk is.

Bekijk in context

82 Reacties 82
simon2000

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een toestel met sim only Scherp L ( 300 min en 500 MB).
Op my vodafone krijg ik resterende tegoed in euro's te zien en dan nog afgerond in hele euro's.
Ik heb een contract getekend bij jullie met 300 maandelijkse belminuten, dan wil ik deze ook zien in mijn vodafone app.
Een vriend van mij heeft ook vodafone en krijgt wel zijn resterende belminuten te zien.
Dit heeft toch niks met je abonnement te maken.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Simon,

Bij Scherp-abonnementen zie je je tegoed inderdaad in Euro's in My Vodafone.
Dit is niet te wijzigen. Kijk hier even voor de tarieven van jouw abonnement.
simon2000

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga niet akkoord met dit antwoord.
Ik zit nu in mijn 2de maand bij Vodafone en krijg met ingang van de nieuwe maand 9 euro beltegoed.
http://gyazo.com/b9453e68ab017f86b80c8b89fff01a46
Waar dit bedrag vandaan komt, is mij geheel vreemd. Contractueel heb ik een scherp L abonnement bij Vodafone afgenomen. Dit houdt in 16 euro beltegoed ( 300 belminuten en 500 mb per maand). Ik krijg slechts 9 euro beltegoed en hoeveel belminuten dit is moet ik maar gokken.
Ik wil hier een serieus antwoord op, aangezien ik nergens in de voorwaarden kan vinden dat ik slechts 9 euro beltegoed krijg i.p.v. 16 euro.
PaulFromBrum

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
It may not be "changeable" but it can be fixed and it is obviously a fault in how this tariff has been input to the system.

A prepaid usage requires an Euro amount to be shown as Euro amount remaining is important.

This Scherp L tariff, though, is for minutes per month and therefore minutes remaining is important.

How do we get this fault corrected?

Note that the ios App also shows this error.

P
simon2000

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@PaulFromBrum



Exactly, this is what I mean. We dont get minutes, and for some strange reason we ony get 9 euros a month for
a Scherp L pan.
PaulFromBrum

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
There is a problem with the Scherp L subscription.

It is not possible to obtain minutes remaining - only a meaningless Euros remaining.

Same result through the website, app or bel1200.

How can anyone know if they will exceed their tariff?

I have been told that Vodafone is aware of this fault but has decided not to fix it.

There is not a formal way to report errors to Vodafone, and therefore, no a formal way to have errors fixed.

What's next - some external organisation?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @simon2000

Met het Scherp Large abonnement kun je 300 minuten bellen of 300 sms'jes sturen. Doordat het een of/of constructie is wordt het tegoed in euro's weergeven. Van die 9 euro die je hebt gekregen kun je 300 minuten bellen of 300 sms'jes sturen. Per minuut of per sms betaal je 9/300 = €0,03 cent. Je databundel staat hier los van.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker!
PaulFromBrum

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hello Martje

Congratulations on your creativity here - I do have two points to make on this though.

While the My Vodafone website shows usage in Euro cents, the iPhone app shows only in Euros. So when the app shows 0 Euros, you could have between 0 and 33 minutes remaining. Makes it difficult to know if you are going to pay for excess minutes.

More importantly, if the Scherp L subscription had been set up in the system as all other monthly contracts have been, we would be shown the minutes directly - we would though miss out on practicing our mental arithmetic.

Paul
rien512

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan iemand van Vodafone mij nu eens uitleggen waarom het scherp-abo via mijn app op de iphone het bel/sms-tegoed weergeeft in hele euro's. Heel onduidelijk wat nu precies je tegoed is, zeker als hij bijna leeg is ( 0 of 1 euro?) Zal wel weer een commerciele reden achter zitten...
Bij mijn oude bel-sms-web abo kon dit nl wel!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@rien512 Kijk even naar het bovenstaande bericht van mijn collega Maartje;). Hier kun je dit nalezen.
rien512

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is beslist géén antwoord op mijn vraag maar opnieuw een typisch antwoord van een medewerker
die van haar werkgever de opdracht heeft gekregen om vooral niet het juiste antwoord op een dergelijke
vraag te geven!
Het juiste antwoord is n.l. dat VODAFONE er vooral voor moet zorgen dat hun klanten niet goed kunnen bepalen hoeveel belminuten men aan het eind van de maand overheeft.
Zodoende vangt Vodafone van heel veel klanten extra euro's bovenop vaste abonnementsgeld.
Dat is de ware reden!!
Zo doorzichtig dat ik er niet over pieker om mijn Vodafone-abonnement de volgende keer te gaan verlengen.
Het was zo simpel geweest om zoals vroeger het tegoed in minuten weer te geven, maar helaas zal een
slimme (?) commercial manager deze verandering hebben doorgevoerd. BAH!!!!!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @rien512,

Het antwoord van mijn collega is het juiste antwoord en niet aangepast of iets dergelijks omdat het zo moet van onze werkgever.

Op dit moment wordt het tegoed op deze manier weergegeven en het is daarmee ook te zien hoeveel je nog kunt bellen. Ik heb het wel intern aangekaart om het mogelijk in de toekomst makkelijker te maken. Ik kan echter niet beloven óf en wanneer dit wordt aangepast.
Castro_castro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc (en andere medewerkers van Vodafone),
Vodafone is al mijn provider sinds de tijd dat je mobiele telefoons nog met een aanhanger moest verplaatsen. Ook ik ben recentelijk (12 augustus 2014) een nieuw abo aangegaan, Scherp L met 300 belMINUTEN en 500 MB data. Ook ik was gewend om in de Vodafone-app of bij mijn Vodafone het resterende tegoed in minuten te kunnen zien.
Gisteren zag ik tot mijn verbazing in de app dat mijn tegoed in Euro's (2 Euro!!) werd aangegeven. En in de app stond de einddatum van mijn abo op 12 augustus 2014!! Ok, hoopte ik nog, net gewijzigd van abo dus de app ff afsluiten en opnieuw starten. Maar de app was na het opstarten eigenwijs en bleef volharden in zijn weergave. Nadat ik 24/7 support had gebeld, kreeg ik een onsamenhangende uitleg van een dame, het kon in euro's of minuten worden weergegeven, je kon het omrekenen (ik werd 'even' in de wacht geplaatst zodat zij het ging uitrekenen, maar daar kwam ze na 5 minuten niet helemaal uit..) en ik moest mijn tel even uit en aanzetten, dan zou het opgelost moeten zijn. Nadat ik op had gehangen, niks wijzer, stond er op mijn tegoed nog maar 1 Euro!!!
En na het opnieuw opstarten van mijn tel was het met de app niet beter geworden.
Conclusie:
- Wanneer ik een abo aanga met tig aantal belminuten per maand dan is het logisch dat je de resterende beltijd in minuten wilt zien
- Het blijkt dat het niet voor alle medewerkers van Vodafone even helder is
- Wees duidelijk tegen je klanten!!! Vertel bij het aangaan van een abo dat je 9 euro beltegoed krijgt ipv 300 belminuten. Als je dat als medewerker vreemd vindt om te vertellen, dan vindt je het waarschijnlijk net zo vreemd dat je tegoed wel in euro's wordt getoond en niet in minuten.
rien512

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weer een fout antwoord!
Als het beltegoed wordt weergegeven in hele euro's is het onhandig en lastig voor de klant om terug te rekenen
hoeveel minuten tegoed hij nog overheeft, vooral als het tegoed opraakt zoals ik eerder heb verwoord.
Geef me nu eens echt een goed antwoord op de vraag waarom ik met mijn vorige bel+web abo het tegoed
wel in minuten kreeg en nu met het scherp abo in hele euro's.
Ik vermoed dat u het antwoord ook wel weet maar dat moet bij Vodafone vooral onder de pet gehouden worden.
Zo werkt dat n.l. bij onze belproviders! (ik heb hier een andere benaming voor maar die zal ik maar niet vermelden)
En Marc ik zal je uit de droom helpen: dit wordt niet aangepast, dit is een BEWUSTE wijziging van het
aangeven van resterend beltegoed met de bedoeling van Vodafone om toch vooral te proberen klanten onbewust
over hun beltegoed te gaan. ZO werkt dat en niet anders!
De bedenker van deze verandering (ongetwijfeld een medewerker met het woord "manager" in zijn functiebeschrijving) zal zeker door Vodafone bevorderd zijn of een bonus hebben mogen
toucheren....
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Rien,

Jullie feedback is meegenomen en Marc heeft dit intern aangekraart. De weergave van het tegoed in euro's is bij Scherp onderdeel van het abonnement. Alle abonnementen hebben bepaalde facetten, ik kan dit niet voor je aanpassen helaas.
rien512

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weer zo'n waardeloos antwoord: "onderdeel of facet van het abonnement"'. Laat me niet lachen!
Gewoon bull**bleep** argumentatie heet zoiets.
Zal dit maar eens gaan aankaarten bij een tv-consumentenprogramma, eens zien hoe snel deze
simpele update van euro's naar belminuten ingevoerd gaat worden...
Cath

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit antwoord is mij niet duidelijk. Het volgende is bij mij gaande:

Ben overgestapt van een Bel+SMS+Web Regelmatig 32,50 euro naar een
Abonnement SCHERP MEDIUM - 1 JAAR 200 belminuten of sms'jes 200 MB internetten 7,2 Mbps downloadsnelheid van € 17,50 p.mnd. - aanbieding : € 14

Nu heb ik vanaf 24 augustus een START beltegoed gekregen van maar: € 1.74
als ik dit bedrag deel door het aantal dagen dat dit beltegoed nog geldig is (31 augustus) kom ik uit op
€ 1.74 : 8 dagen = 0,2175 per dag x 31 dagen (augustus) = € 6,7425 per maand.

1e: het is zeer irritant dat nu ineens het beltegoed in euro's wordt berekend en niet in belminuten.

2e: het beltegoed bedrag klopt m.i. niet. Dit had moeten zijn: € 17,50:31= € 0,56 x 8 dagen = € 4,48
panter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik hoor hier iemand over 9 euro beltegoed ik heb ook een abbonement 300 bel /sms en 500 mb
en ik krijg maar € 6,00 hoe kan dit vodafone is lekker bezig geloof ik.
had hier voor tele2 en was mij toegezegt dat vodafone beter zou zijn nou ik heb nu al mij twijfels.
als hier geen reed van klopt stap ik gelijk weer over naar tele 2.
en ontbind het contrakt zonder extra kosten.
ik wil eens weten waar ze mee bezig zijn en hoe dit komt dat de een meer heeft dan de ander terwijl de abbonementen het zelfde zijn ...
Erva

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is heel lastig dat ik in de app van vodafone geen resterende belminuten kan zien het staat in euro s moet ik gokken of moet ik steeds uitrekenen hoeveel die euros in belminuten gaan kosten belachelijk is dit spijt van gekregen naar vodafone ben overgestapt en heel slecte netwerk altijd drie streepjes in plaats van vijf 3G is ook heel slecht altijd slechts internet verbinding ????????????????????????????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic