Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
willeme

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, moet mijn frustatie kwijt. De femtocell heeft het zeggen en schrijven twee dagen gedaan. In mijn eerdere post meld ik dat het werkt - ja het werkte na 1 dag gaat het service ledje UIT, niet wit of oranje niet knipperen of constant maar UIT. Het powerledje blijft netjes rood en het Internet ledje brandje ook constant. Verder is alles UIT. Ik reset de femto cell en na enige tijd branden alle drie de ledjes - Ik ben weer (even) blij. Een dag later is het service ledje weer uit. Ik doe een reset (knopje kort indrukken) en rood ledje gaat aan Internetje led knippert en dan constant service ledje knippert enige tijd en dan helemaal uit. 
 
Ik heb het zo onderhand gehad en lezende op het forum zijn er heel veel mensen met problemen. Dus er is maar een oplossing, geld terug vragen - Ik dacht iets betrouwbaars te hebben gekocht maar het is niet zo dus. Nee Vodafoon het ligt niet aan mijn router / firewall en weet ik wat je allemaal gaan verzinnen, het heeft tenslotte twee dagen goed gewerkt en mijn Internet lampje brand constant dus de verbinding is er.
awesome

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij heeft signaalplus het 3 weken gedaan. Nu sinds 2 dagen niets meer. Ik ben onderhand een zeer ontevreden Vodafone klant. Alles al geprobeerd. Niets. En daar betaal je dan 85euro voor - naast je abonnement. Absurd.
aws1971

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb de SignaalPlus sinds gisteren,
en pas sinds vannochtend is de service lampje gestopt met langzaam knipperen.
na een reboot van m telefoon heeft hij verbinding gemaakt ermee.
aangezien ik normaal binnenhuis net aan 1-2 streepjes G verbinding kreeg.
en nu volle bak HSDPA.
hopen dat het zo blijft,
had nogal wat gelezen dat het spontaan stopt met werken.
ik begreep dat je router/firewall UDP poorten 500, 4500 open moet zetten.
nou blokkeerd mijn router geen uitgaand verkeer,
maar moet ik nu die poorten ook forwarden ?
misschien dat een vodafone medewerker dit kan bevestigen.

als dat zo is zou dat eigenlijk ook beschreven moeten staan in de handleiding lijkt me ?
 
heb de SignaalPlus via me routr verbonden en niet via me switch omdat ik dat ergens anders gelezen had,
weet niet of dat wat moet uitmaken.
lijkt me niet trouwens maar had daar toch een poort over 😉
 
Fokos

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je forums leest voordat je een product aanschaft: Koop de signaal plus van Vodafone niet! Ik heb hem nu ongeveer een maand en heb er één telefoongesprek mee kunnen voeren. De rest van de tijd is het een contactdoos met een paar knipperende storinglampjes. Zonde van je geld, dus nogmaals: NIET kopen. 
Fokos

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ligt aan je toestel, het moet 2100 Mhz als frequentie ingebouwd hebben.
aws1971

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
bijna alle toestellen zijn tri bands
Swiebertje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De gehele week heb ik al last met de Signaal Plus, dat ie niet werkt. Regelmatig contact gehad met de klantenservice en elke keer word er gezegd, dat het netwerk problemen heeft. Maar het is wel heel toevallig dat zodra ik gebeld heb, de Femtocell plotseling wel werkt. Nu werkt het ding weer niet, nadat ie een dag gewerkt heeft.  Wat is er nu aan de hand, en wanneer gaat het ding nu doen waar ik hem voor gekocht heb  ? Wordt er een beetje moedeloos van.
klatsie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Exact hetzelfde heb ik hier. Heb jij natuurlijk niets aan.
Voel wel aan mijn water aan dat we met zijn allen, want er zijn er zo nog 10-tallen op dit forum, wel in aanmerking gaan komen voor een restitutie over de geleden periode dat het "ding" het niet heeft gedaan.
Daarvoor moeten we natuurlijk wel allemaal kunnen aantonen dat het "ding" het niet deed en dat we dit hebben aangemeld.
Dat laatste is dus essentieel wil je een "claim" aanhangig maken.
Dus: iedereen de helpdesk bellen/ mailen en laten registreren die klacht op je naam!
Bc1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook al dagen precies hetzelfde. Toen ik hem net binnenkreeg kwam vol verwachting. Na net iets te lastig installeren kwam het apparaat maar niet online. Na 5 uur maar eens bellen. Vodafone aan de lijn gehad: ja sorry, we hebben een storing omdat er teveel nieuwe aansluitingen zijn. Ik zeg: jullie weten precies wie jullie zo'n ding gestuurd  hebben, stuur dan even een een smsje zodat niet iedereen een half uur in de meterkast staat te staren. Nu al een paar dagen wel/geen/wel/geen werking.
 
Drama. Dus ik zeg zet hem op en fix deze problemen met spoed! Dit zijn allemaal klanten in nood (lees waardeloos bereik).
 
 
gadget

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb donderdag 18/10 de femtocel ontvangen. Netjes geregistreerd maar het middelste wereldbolletje blijft knippeern. Gebeld met servicedesk. Er was een storing geweest, die was opgelost, doch alle femtocels moeten zich opnieuw aanmelden. Gewoon wachten was het advies, kon een paar dagen duren. Nu 4 dagen verder, niets veranderd!! Hoelang duurt het aanmelden van zo'n femtocel en hoeveel van die dingen zijn er in omloop!
 
Moet ik zo'n ding al aanschaffen ivm slechte dekking van Vodafone, waarvoor ik dus extra moet betalen, werkt dat ding niet eens. Wat een blamage.
fons66

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Stevie, het is een drama met de kwaliteit van de Femtocel. Ik heb de cel nu een paar weken in huis en heeft slechts enkele uren gewerkt. Mijn advies aan vodafone zou zijn om deze dienst terug te trekken, het femtocel netwerk upgraden (en kwalitatief in orde maken) en dan een hernieuwde lancering doen van de dienst.
 
De huidige kwaliteit is m.i. Vodafone onwaardig.
 
De correcte slogan is meer: SignaalPlus Plug&Pray
 
 
Arjan70

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hij heeft het even gedaan en goed ook.. maar nu... reeds vorige week niets meer, gebeld met Vodafone maar niets.. geen reactie, ook niet na vaker belen. Ik heb het idee dat Vodafone zelf niet een precies weet hoe het werkt. 
 
De techneut die aan mijn 'project' zou werken, is er de helft van de tijd niet dus oplossen zal er wel niet van komen. 
 
We zijn weer terug bij 'geen netwerk'... helaas Vodafone.. gemiste kans!!!!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Willeme,

Ik begrijp dat het natuurlijk erg vervelend is als de oplossing van een dekkingsprobleem (in dit geval SignaalPlus), ook problemen oplevert. Er is op dit moment helaas een probleem met SignaalPlus waardoor het niet werkt zoals het hoort. We doen hier momenteel verder onderzoek naar en doen in ieder geval ons best het zo snel mogelijk op te lossen. Ik wil je daarom vragen het nog even af te wachten en de komende dagen opnieuw te proberen.
fons66

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Als ik Vodafone was zou ik voorlopig stoppen met het adverteren van Signaalplus gezien de instabiliteit van het platform tot de problemen zijn opgelost. Sterker zelfs ik zou voorlopig geen enkele nieuwe klant meer aannemen. Het product functioneert verre van behoren.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
P.S. Laat de SignaalPlus gekoppeld aan je modem in het stopcontact zitten. Zo kan de verantwoordelijke afdeling je SignaalPlus uitlezen, verder onderzoek doen en het sneller oplossen.
aws1971

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
bij mij heeft hij het 1 dag gedaan,
daarna verbinding weg.
internet lampje brand wel.
toen ik hem uit het stok kontakt haalde was hij bloed heet
aws1971

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
krijgen we bericht wanneer hij wel werkt,
scheelt een hoop frustaties.
om een oplossing te vinden wat het in godsnaam kan zijn dat het zo brak werkt.
 
kan het kloppen dat hij erg warm word,
tegen het heet aan
Arti

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja bij mij wordt hij ook erg warm/heet als hij weer in storing gaat! Ik vind dit ook geen fijn idee ivm brand veiligheid en hij verbruikt dan ook nog eens meer stroom dan nodig terwijl hij totaal onbruikbaar is.... Kunt hem als electrische kachel gebruiken komende winter :@
leovangaal

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou fijn zijn als ze mijn Signaal Plus dan ook uitlezen.
Gisteren na 6 pogingen trots dat ik het apparaatje aan de praat kreeg, maar vanmorgen tot mijn grote spijt knippert de signaal led weer.
Na verloop van tijd gaan alle ledjes weer uit en start het hele proces ban aanmelden opnieuw....
 
Balen dus dat je bij zo'n slechte ontvangst in huis ook niets hebt aan een signaalverbetering in huis waarvoor je ook nog eens 85 euro (zelf) betaald!
 
Ik hoop dat Vodafone met een vlotte en goede oplossing komt, want als ik google op Signaal Plus kom ik niet erg veel positieve berichten tegen....
 
Nogmaals: Fantastisch idee en daarvoor ben ik bereid om zelf 85 euro te betalen, maar los het op en zorg voor een werkend product!!!
 
Graag hoor ik een reactie met wat ik zou moeten doen om mijn adapter aan de praat te krijgen. 
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij heeft het een flink aantal dagen prima gedaan van ik wil er graag nog een ,
maar hij werkte prima , maar in eens was het over niets meer vind Internet niet meer blijft hangen op een knipperend internet lampje ,
onder tussen 3 keer gebeld en zou vandaag terug gebeld worden, NIET DUS
VODAFON geeft eens duidelijk door wat er nog moet gebeuren en wanneer het weer naar behoren werkt ,
heb ook nog wel begrip voor aanloop problemen  ( en er voorloopt geen abonnement kosten  ) maar wil wel graag gebruik maken van de femtocel ,
juist een twee jarig abonnement genomen op een femtocel te kunnen gebruiken in het slechte dekkingsgebied van jullie netwerk
zonder femtocel is de oude provider beter ( KPN) maar met een femtoceld van jullie is het hier prima maar dan moet het wel werken,
 
kom niet aan met dat het hier aan de router lig, dan doet hij het niet de eerste tijd prima , zelfs op iieder ander aansluiting van het net werkte hij binen zeek korte tijd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic