Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
snipperhout

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helemaal mee eens de klantenservice van Vodafone is echt brandhout; ik hoop dat ze dit lezen en er wat aan doen ipv telkens te bellen met die irritante klanttevredenheidsonderzoekjes.
Ik heb overigens (gelukkig) m'n signaalplus aan de gang het werkt ook goed ik kan eindelijk weer fatsoenlijk bellen dus er is nog hoop !
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
basbas: op die Desire HD staat misschien "alleen GSM" ingeschakeld. Via netwerkinstellingen moet je ervoor zorgen dat je ook op 3G kunt. De femtocel is namelijk 3G-techniek (zowel bellen als data via 3G).
babylon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij dezelfde ellende. Diverse malen met de klantenservice gebeld: het enige wat gezegd wordt is resetten en/of de stekker eruit.
En dat werkt natuurlijk niet.
Ik zou uiteindelijk teruggebeld worden door de technische dienst maar ik wacht al bijna twee weken op een reactie van hun kant. Al met al een waardeloze service van Vodafone.
Eggbird

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Uiteindelijk, na tig keer de femtocel te resetten, heb ik hem eindelijk aan de praat gekregen. Ik kan alleen niet exact aangeven wat de truc nu is geweest. Ik heb de signaalplus meerdere keren geregistreerd en gederegistreerd, heb mijn modem/router meerdere keren opnieuwe opgestart, de signaalplus meerdere keren gereset en meerdere keren van het stroom gehaald. Dus: zeg het maar....
 
Zal morgen de klantenservice bellen dat zij het probleem niet hoeven op te pakken (lag er immers nog maar vanaf 20-9).
 
Ik moet wel zeggen: als het werkt, werkt het super. Van geen ontvangst naar volle bak ontvangst.
 
Nu maar hopen dat mijn signaalplus het blijft doen.
Jojasje

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
Kom op, Gigii,
De handleiding wordt bij de Femtocel geleverd en is natuurlijke het eerste wat je doorneemt voor en tijdens het installeren van de Femtocel.
De Femtocel werkt blijkbaar in veel gevallen niet. En sorry dat ik het moet zeggen: de hulp/service vanuit Vodafone evenmin.
Jojasje

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zou ik ook willen weten. Heb tientallen euro's betaald voor een apparaat dat niet werkt en wat ik nodig heb omdat Vodafone geen dekking in mijn woning kan leveren............
Jojasje

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik lees deze klacht bij meerdere mensen. Zit in dezelfde positie. Ik weet niet wat mijn volgende stap moet zijn (alweer bellen?)
Kunnen we er misschien met meerdere ontevreden klanten iets mee doen? Bijv. Kassa
Jojasje

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
AngelaMevr,
Ik deel jouw frustratie over het van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Ben benieuwd of je met de persoonlijke aandacht van moderator Annabelle wel geholpen bent. Zoja, DAN WIL IK DAT OOK!!!!!!!!!
Jojasje

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net als eerdere reacties die ik heb gelezen, werkt ie dankzij jouw eigen inzet en niet dankzij die van Vodafone!
Jojasje

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En dan wordt er op deze website triomfamtelijk VOLTOOID!!! onder gezet.
Hahaha, zet er dan onder VOLTOOID ENKEL DANKZIJ KLANT!!!!!
lansier

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een update.... alles gereset en opnieuw aangemeld (diverse keren) het werkt nog steeds niet, klanten service reageert ook niet op de emails.
Catwoman

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben een beetje verbaasd te lezen dat jullie allemaal zoveel problemen hebben met de SignaalPlus. Ik heb er ook een en hij doet het super goed. Voorheen kon ik binnenshuis alleen 112 bellen (en ik overdrijf echt niet). En nu heb ik vol bereik 3G, echt ideaal.
 
Ik vind het wel jammer dat hij alleen toestellen ondersteunt die 3G hebben. Mijn schoonouders bijvoorbeeld hebben een "simpele" Nokia en die ondersteunt geen 3G. Zij hebben helaas nog steeds geen bereik bij ons thuis. Het aller belangrijkste telefoonummer, is echter altijd te bellen. Vrolijke kat 
 
Groetjes, Catwoman
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik woon in een wijk je binnenshuis niet kunt bellen met Vodafone en Signaal Plus is echt een super uitkomst. Inmiddels hebben best wel veel vrienden van me ook zo'n ding gekocht en ook bij hen waren er problemen. De meeste heb ik als volgt opgelost:
 
1) Ga naar MyVodafone en deregistreer de femtocell.
2) Houdt de resetknop 30 seconden ingedrukt, laat dan het knopje los en kijk ondertussen naar de lampjes waar de internetkabel in gaat (dus niet naar de lampjes aan de voorzijde). Als je ziet dat ze uit en weer aan gaan, trek dan de femtocel uit het stopcontact.
3) Laat de femtocel een uur liggen (niet aangesloten).
4) Ga weer naar MyVodafone en registreer je femtocell. Zet hem in eerste instantie in open modus.
5) Zodra je de bevestiging per SMS of e-mail hebt ontvangen (duurt vaak een paar minuten), DAN PAS steek je de femtocel in het stopcontact. Zorg dat de internetkabel er inmiddels in zit voordat je hem in het stoppcontact doet.
6) Wacht rustig een uur af. Ga koffie drinken ofzo.
 
In alle gevallen werkte het dan.
 
Ik heb gemerkt dat de femtocel er slecht tegen kan als de internetverbinding even weg valt. Zodra dat gebeurd gaat die in foutmeld modus en hij repareert zichzelf niet meer. De oplossing is dan: trek hem een kwartier uit het stopcontact. Daarna weer terug en geduldig wachten.
 
Een kennis heeft een zeer slechte ADSL lijn waarbij internet regelmatig weg valt. Daar heb ik inmiddels een progammeerbare tijdklok tussen gezet, iedere 8 uur gaat die 15 minuten uit en daarna weer aan. Alleen van 7:00 - 7:15 uur, 15:00 - 15:15 uur en 23:00 - 23:15 uur is die even uit en een korte tijd daarna om weer op te starten. Maar dit voldoet prima. 
 
Ik hoop dat Vodafone nog iets gaat verbeteren aan het automatisch herstellen van de verbinding.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Vergeet niet dat Signaal Plus alleen 3G signaal uitzendt en geen 2G. De goedkopere prepaid pakketten hebben vaak alleen 2G zenders en geen 3G dus ik denk dat daar het probleem zit.
 
Mocht je weer besluiten een nieuw toestel te kopen, let er dan op dat die 3G heeft.
 
Tip: Als je de Plug&Play in open modus hebt staan dan werken ook de toestellen van hollandsnieuwe, Sizz, TeleSur (en vele andere merken die anders ook gebruik maken van het Vodafone netwerk) er op.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Als je hem eenmaal werkend hebt....  Ik heb wat gespeeld met de manier hoe je hem het beste kunt gebruiken. 
 
1) Hang hem rechtop (vertikaal). Als je hem horizontaal of zelfs liggend gebruikt is het bereik minder.
 
2) Als je de mogelijkheid hebt, hang hem nabij een trapgat, het signaal gaat dan makkelijker naar boven zodat je daar dan ook goed kan bellen.
 
3) Hang hem niet te dicht bij andere apparaten waar ook een zender in zit (bijvoorbeeld een WiFi router, DECT basisstation draadloze telefoon of draadloze hoofdtelefoon), ze kunnen elkaar dan gaan verstoren. Een halve meter afstand is voldoende.
 
basbas

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dat werkt, thnx
😄
Eggbird

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Uiteindelijk, na tig keer de femtocel te resetten, heb ik hem eindelijk aan de praat gekregen. Ik kan alleen niet exact aangeven wat de truc nu is geweest. Ik heb de signaalplus meerdere keren geregistreerd en gederegistreerd, heb mijn modem/router meerdere keren opnieuwe opgestart, de signaalplus meerdere keren gereset en meerdere keren van het stroom gehaald. Dus: zeg het maar....
 
Zal morgen de klantenservice bellen dat zij het probleem niet hoeven op te pakken (lag er immers nog maar vanaf 20-9).
 
Ik moet wel zeggen: als het werkt, werkt het super. Van geen ontvangst naar volle bak ontvangst.
 
Nu maar hopen dat mijn signaalplus het blijft doen.
 
Helaas te vroeg gejuicht. Vanochtend trof ik mijn femtocel in storing aan. Heb de HD maar weer gebeld dat mijn case maar weer geopend moet worden.Ik begin er steeds meer klaar mee te worden.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Volgens de tweedelijns is er ergens een systeem niet helemaal goed werkend momenteel waardoor problemen kunnen ontstaan.
Kwestie van af en toe even de femtocel er uit, kwartiertje wachten en weer opnieuw proberen. Als het niet werkt, paar uur later weer even proberen.
Arti

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ook sinds een aantal dagen de signal plus en heb hem waarachtig even aan de praat gehad, maar al snel weer was het gedaan met de pret... Heb ook de tips van robbertwebbe opgevolgd, maar krijg hem niet meer aan de praat op m'n UPC 50/3 MB/s verbinding..... Behoorlijk balen. Het wordt echt tijd dat er eens serieus naar wordt gekeken door Vodafone en er ook publiekelijk een statement wordt afgegeven over wat de rede voor al deze problemen is en op welke termijn dit opgelost gaat worden. Vraag me ook af of zakelijke klanten deze problemen ook ondervinden.
basbas

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, nog even wat vraagjes:
1. in de gebruikershandleiding staat 'Installeer de Femtocel1.0 op een zo centraal mogelijke plek en niet te dicht bij metalen voorwerpen of andere zenders (zoals wifi-routers). Mijn router staat in de meterkast, zoals bij veel mensen denk ik, dus met dat bijgeleverde kabeltje moet dat ding ook in de meterkast. Of zie ik iets over het hoofd? Kan het niet draadloos?
2. Dat ding heeft het precies 1 dag gedaan, nadat de stroom er even af is geweest doetie niets meer. Het powerlampje(rood) en internetlampje (wit) branden continu, het servicelampje (wit) blijft urenlang knipperen (langzaam).. Reeds diverse malen gereset, gederegistreerd etc., allemaal zonder resultaat.
 
Wie kan me helpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic