Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Gisteren ben ik bij wdool geweest, hij had eerder hier gemeld dat hij al maanden bezig was met zijn SignaalPlus. Hij is een oud collega van me dus we kennen elkaar 🙂

Thuis bleek het probleem te zijn dat hij een router achter een router had. Op zich kan dat prima maar beide routers stonden in DHCP en NAT modus. Even simpel gezegd, dat zorgt voor problemen. Aangezien hij een glasvezelaansluiting van de groene reus had en het internet, telefoon en TV uit die router kwam, heb ik die leidend gemaakt en zijn 2e router (Apple Time Capsule) in bridge modus gezet. Vanaf dat moment gaat de Apple router dan zelf geen regie meer voeren maar laat dat over aan de Experiabox en daarna werkte het uitstekend. Zojuist heb ik hem nog even gevraagd en tot nu toe werkt het prima. Ik heb er groot vertrouwen in en wdool is weer een happy camper 🙂


Conclusie: als je een wat uitgebreider netwerk hebt (meer dan de standaard router), zorg er dan voor dat je 1 hoofdrouter kiest en alleen die de DHCP en NAT laat regelen. Andere routers in bridge modus zetten.

Mocht dit antwoord je geholpen hebben, klik dan even op het duimpje onder dit bericht.


Bekijk in context

232 Reacties 232
RobinSchouten

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Opeens sinds vanavond werkt mijn Signaalplus niet meer. Internet lampje en power lampje branden netjes respectievelijk wit en rood maar het service lampje licht steeds wit op en dooft vervolgens weer; dat gaat zo op en neer voor ruim 1 minuut. Dan knippert het internet lampje even en dan staat het internet lampje weer vast met de witte kleur en gaat het service lampje weer... Vreemd genoeg is de kleur niet oranje wat een storing zou betekenen.
 
Om 19:55 gebeld met 1201. Krijg ik rond 20:00 uur een dame aan de telefoon die me vervolgens 5 minuten in de wacht zet en daarna de verbinding verbreekt; de klantenservice ging natuurlijk dicht om 20:00 uur en deze mevrouw had er blijkbaar geen zin meer in. Vond ik niet erg netjes...
 
Ik heb al van alles geprobeerd; reset knop in gedrukt. Het apparaat afgekoppeld, deregistratie uitgevoerd, opnieuw geregistreerd en daarna weer aangesloten maar het wil niet helpen. Wat kan hier aan de hand zijn? Het apparaat heeft sinds afgelopen vrijdag tot vanavond 18:00 perfect gewerkt.
svenberkvens

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb vandaag mijn Femtocel ontvangen. Na registratie heb ik het apparaat eerst in de meterkast geprobeerd, toen in de huiskamer op drie verschillende plekken, daarna in de keuken en nu in mijn werkkamer, maar altijd is het resultaat hetzelfde: het apparaat start op met het rode lampje, vervolgens gaat het internet lampje wit knipperen en wordt vervolgens vrij snel stabiel wit, daarna gaat het service lampje een redelijk lange tijd wit knipperen en als laatste gaat het servicelampje altijd oranje knipperen, wat volgens de korte handleiding in de doos betekent dat er een storing is en dat ik het apparaat verder uit de buurt van WiFi routers zou moeten plaatsen. Ik heb inmiddels, zoals hierboven al omschreven, al heel wat plaatsen gehad, maar allemaal hebben ze hetzelfde resultaat.
 
Wat kan ik doen om de Femtocel wel werkend te krijgen?
 
Nog even kort:
- de registratie is gelukt
- het apparaat heeft een IP adres ontvangen van mijn breedbandrouter (en ik kan hem ook pingen)
- waar ik hem ook opstel, het resultaat is altijd vast links naar rechts: een knipperd rood lampje, stabiel witte internet LED en een knipperende oranje service LED. De gebruikers LED is altijd uit, behalve even heel kort bij het in het stopcontact steken
 
Met vriendelijke groet,
Sven
svenberkvens

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Femtocel heb ik nu een hele tijd gewoon maar laten knipperen, en nu knipperen zowel het service lampje als het gebruikerslampje orange. In tegenstelling tot eerder gaan de LEDs nu ook aan-en-uit in plaats van langzaam in-en-uit te faden.
 
Wat nu?
 
Groeten,
Sven
svenberkvens

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na overleg met Vodafone Webcare 10 seconden de resetknop ingedrukt gehouden. Daarna werkte het apparaat wel.
 
Ik heb nog een aantal locaties uitgeprobeerd en nu de juiste plek gevonden waardoor ik nu overal in huis en in de tuin drie of vier strepen (van de vier) bereik heb. Ideaal!
 
Groeten,
Sven
TdW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De signaal plus is een goede oplossing voor een slecht bereik, echter:
 
Ik heb thuis twee prepaid toestellen toegevoegd aan de signaalplus, echter zijn dezeniet bereikbaar als je ze wilt bellen. Pas als ze zelf een uitgaande oproep hebben gemaakt, zijn ze weer bereikbaar voor anderen. Twee abbotoestellen hebben dit probleem niet.
 
Iemand een idee/oplossing?
 
T de Wit
Arjan70

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb vandaag mijn femtocel gekregen. Geregistreerd, geactiveerd en aangesloten. Alles ging goed, bericht van registratie via mail en sms ontvangen. Maar hij verbind niet met netwerk vodafone. Powerlampjems aan, alleen het wereldbolletje blijft knipperen en heel aoms gaat het verbindingslampje heel kort aan en dan weer uit.
 
heb gezien dat hij een ip adres van mijn router krijgt en mijn verbinding is goed (UPC 50MB). Na 1 uur doet hij niet, na 2 uur nog niet. Heb van alles geprobeerd, deactiveren, opnieuw registereren met maar 1 nummer, na tip uit forum 10 sec resetknop, direct op modem, via gigabit switch, andere plaats in huis, nieuwe kabel cat 5e, cat 6... Niets lijkt te werken.
 
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Alle hulp is meer dan welkom want zal blij zijn als ik eens thuis mobiel kan bellen 😞
 
Bij voorbaat hartelijk dank!
 
Groeten,
 
Arjan
wdcpnl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem
Arjan70

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nog een aanvulling.. Na de hele nacht aangestaan te hebben.. Nog steeds niets!! Alleen een knipperend lampje om verbinding te zoeken.
Grtn
WvR

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had hetzelfde probleem is opgelost doordat  ik 'm m had geregistreerd in my vodafone?
De handleiding is hier niet duidelijk in. Defemtocel wacht totdat dit is gebeurd
Willem
Femto

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Wvr, wat bedoel je precies.
 
Femtocel geregisteerd op de Vodafone site? Wat voor tijdsduur zit er tussen het registreren en het werken van deze Femtocel?
 
Ik (wij) volgen de handleiding ook, maar we krijgen hetzelfde resultaat als Arjen70. Voor de zekerheid eeen andere femtocel ook geregistreerd, werkt ook niet.
 @wat zou het fijn zijn, als Vodafone op dit bericht zou reageren. 😉
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hallo allemaal,

Er was/is vandaag een storing met de femtocels, dus dit zou evt. jullie probleem kunnen veroorzaken.
De storing is voor 60% opgelost, maar een gedeelte van onze klanten heeft wel nog problemen.
Excuses als ik een beetje laat kom met deze update!

Gedurende de dag zou alles opgelost moeten worden en zou de femtocel het weer gewoon moeten doen.
Blijven je problemen ervaren dan kan het inderdaad toch een andere oorzaak hebben.

Laat maar weten als de problemen aanhouden.
Arjan70

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks!!! Ik wacht even af....
Femto

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de info
Arjan70

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hij werkt.. En tot nu toe goed.. Vol bereik voor het eerst sinds de 10 jaar dat ik hier woon!!
bjjv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb het inmiddels een week. Na wat opstartproblemen doordat Vodafone een storing had, werkte het 5 dagen perfect.
 
Sinds gisteren werkt de signaalplus niet meer.
 
Rode lamp knippert, internetbolletje is keurig op wit, verbindingsbolletje (tweede bol) knippert oranje.
 
 
Ik zou door de technishe afdeling vandaag terug gebeld worden, na gisteren afgescheept te zijn door klantenservice (na wachtijd van 45 minuten!!!) om stekker er een kwartiertje uit te halen. Degene zou mij een uur later terugbellen om te vragen of het inmiddels werkte (niet dus).
Telefoontje natuurlijk niet gehad.
AngelaMevr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds zaterdag de femtocel in handen. Van Vodafone heb ik dit apparaat gekregen omdat ik geen ontvangst in mijn eigen huis heb. Eerst in de meterkast aangesloten (Nadat ik de registratie had doorlopen) maar hier werden de lampjes snel oranje. Toen in de woonkamer aangesloten ook hier bleef alles oranje en het rode lampje knipperen. Ik heb meer dan 14 uur gewacht en nog steeds knippert alles. Maandag naar de Vodafonewinkel geweest waar ik 1,5 uur heb moeten wachten totdat ik geholpen werd en hier heeft de zeer vriendelijke werknemer mij proberen te helpen door de klantenservice zelf te bellen. Hij kreeg te horen dat ik thuis het apparaat aangesloten moest laten en dan bellen als hij het niet deed, zij zouden het netwerk opnieuw starten en dan zou het apparaat het weer moeten doen.
Hoe moet ik bellen in mijn huis waar ik geen ontvangst heb en daarom signaalplus gekregen heb om enigszins ontvangst te kunnen hebben bij Vodafone? De medewerker van de winkel zei dat als het apparaat het weer niet deed, en het doet het nog steeds niet, ik weer terug naar de winkel moest en dus weer lang moet wachten. Telefonisch krijg ik ook niemand te pakken want ik kan gewoon niet bellen vanuit huis.
 
Het is super frustrerend en ik ben nog nooit zo enorm van het kastje naar de muur gestuurd als bij Vodafone.
 
Heeft iemand een tip hoe ik dit moet oplossen?
 
Super bedankt alvast.
AgentVicious

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi TdW,
 
Kun je aangeven welke melding je precies krijgt?
TdW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen melding. Je valt meteen op de voicemail. Later komt er dan een sms met gemiste oproep
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey TdW,

Ik adviseer je te bellen met onze telefonische klantenservice, wellicht kunnen mijn collega,s de tijdinstellingen veranderen op je toestel zodat de toestellen niet direct in de voicemail modus komen 🙂

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic