Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
lansier

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al 3 dagen probeer ik dat signaalplus te laten werken, bellen naar de klantenservice gaat niet want ik heb geen bereik!!!!
alles aangesloten en geregistreerd en 10x gereset, maar niets helpt. de 2 lampjes blijven langzaam aan en uit gaan...
 
via facebook reageert niemand, dan maar zo proberen!
 
wie kan mij helpen???
 
 
(ik ben een zakelijke gebruiker met 10 nummers, maar ben in staat om naar kpn over te stappen, die hebben namelijk wel bereik bij mij thuis!)
lansier

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wel leuk allemaal....maar het werkt niet!
En realiseren jullie wel dat als iemand geen bereik heeft (en dus signaal plus besteld) niet de klantenservice kan bellen? En in de vodafone winkel snappen ze er ook niets van. 
 
ik ben een zakelijk klant met 10 aansluitingen, maar dit soort problemen zorgen ervoor dat ik weer eens bij de kpn gaat kijken (wel bereik hier)
Squawk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb precies hetzelfde probleem. Rode powerlamp blijft steady aan, de andere twee witte lampjes knipperen langzaam tegelijk. Reset helpt niet, harde reset (uit het stopcontact halen terwijl je reset ingedrukt houdt) ook niet. 
 
Gemaild en gebeld naar klantenservice, geen reactie. Ze weten het zelf ook niet.
Squawk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kleine aanvulling: net gebeld, het probleem is nog in behandeling bij de technische dienst. Ben benieuwd!
lansier

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Slechte service van provider!! heb al 2x email formulier ingevuld en geen reactie, 4x gebeld naar klantenservice (wachttijd 15 min.) niemand kan me helpen...zelfs geen antwoord op het forum.... Ik denk aan Kassa
lansier

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wel leuke reclame, maar het werkt voor geen meter!!ben er al een week mee bezig en nog werkt het niet!!! Zorg eerst dat jullie iets goed uittesten en daarna verkopen aan de klanten. Zelfs de klantenservice weet het niet.
Eggbird

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook bij mij werkt het vanaf aankoop (20-9) niet. Vanaf deze datum loopt er een case bij Vodafone. Vorige week kreeg ik het bericht dat ik de signaalplus opnieuw moest registreren, waarna deze wel zou werken. Dit was dus niet het geval.......
 
Bij mij brand het rode lampje constant, en het lampje met de wereldbol blijft maar wit knipperen. De overige lampjes branden niet. 
 
Op dit moment heb ik er niet veel vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Bij problemen met de SignaalPlus kunnen er diverse, vaak specifieke, oorzaken zijn. Denk hierbij met name aan de internetverbinding, geblokkeerde poorten en firewalls. Een melding maken bij de klantenservice is dan vaak de beste optie. Wel kan ik nog wat algemene informatie / tips geven:

  • Een complete reset (terug naar de fabrieksinstellingen) voer je uit door de resetknop (onderop, naast de aansluitingen) 10 seconden lang ingedrukt te houden. Dit kun je als eerste troubleshootstap hanteren wanneer het registreren is gelukt, maar de femtocel toch niet werkt.
  • Brandt het powerlampje rood, en het internetlampje (wereldbol) knippert wit, dan is de femtocel bezig om zich aan te melden. Dit kan een eerste keer lang duren, onderbreek dit proces niet want anders start de femtocel weer van voren af opnieuw.
  • Brandt het powerlampje rood, en knippert het Service-lampje? Dan wordt er een software-update uitgevoerd. Ook hierbij het advies: gewoon afwachten. Onderbreek je het proces, dan start het de volgende keer weer opnieuw.
  • Wanneer je hier je vraag plaatst, of contact opneemt met de klantenservice, vermeld dan altijd de status van de lampjes (van links naar rechts: power, internet, service en gebruik) en vermeld zowel de kleur als de status (stabiel of knipperend).
  • Ga je verhuizen? In tegenstelling tot wat je gevoel misschien zegt: verhuis eerst de femtocel en voer dan pas de verhuizing door via My Vodafone. Heb je dit toch al andersom gedaan? Voer de verhuizing dan nog een keer door op My Vodafone.
  • Houd er rekening mee dat het aanmelden op het netwerk meer dan een uur kan duren. Geef het kastje dus altijd even de tijd om het te proberen 😄
basbas

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag signaal plus ontvangen en geinstalleerd. Op het toestel van mijn vriendin  (HTC one S) werkt het perfect, 5 streepjes waar voorgeen 1 tot geen streepje was!
Helaas werkt het op mijn toestel helemaal niet (HTC desire HD). Zelfs als ik 'm naast het signaalplus apparaat houd heb ik nog steeds geen bereik.
Het verwijderen van mijn nummer en opnieuw aanmelden geeft geen verbetering.
 
Iemand tips? Kan het aan mijn toestel liggen? (instelling of zo?)
 
lampjes die branden zijn: rode powerlampje, internet en service. allen continu brandend.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé AngelaMevr,

Ik kan me voorstellen dat je heel graag wilt dat je Femtocell werkt! Laten we samen even kijken wat de Femtocell precies aangeeft, zo kunnen we achterhalen wat er aan de hand is. Ik begrijp uit je verhaal dat de registratie via de computer wel gelukt is? Kun je mij aangeven welke kleuren en status de volgende lampjes hebben: Power, Internet, Service, Use. Ik hoor het graag van je!
Jan55

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook sinds een paar dagen een Femtocel, bij mij knippert het power lampje en het internet bljft wit branden, en het service lampje knippert oranje, en het lampje van de use brand helemaal niet. Na een paar keer hem te hebben verplaatst, wil hij het nog steeds niet doen, ik vind het een irritant gedoe, het kost 85 euro, maar werkt voor geen meter.
Jan55

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Groot gelijk, bij mij werkt hij ook niet
Eggbird

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
zijn er al ontwikkelingen bij de technische dienst? Heb namelijk nog steeds geen bericht gehad..
willeme

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Jan55 zie mijn posting - precies hetzelfde gedrag !
Gigii

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stom inderdaad dat het niet werkt! Misschien hebben jullie iets aan de handleiding?
 
http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg30/pdf/handleiding/Handleiding_signaalplus_snelstart.pdf
Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie dat je het apparaat van Vodafone hbet gekrregen, omdat je geen ontvangst hebt in huis. Ik heb ze hetzeflde probleem voorgelegd, maar mij willen ze het alleen verkopen. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen? of heb je er ook voor moeten betalen?
Eggbird

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook bij mij zijn er nieuwe ontwikkleingen. Gisteren firewaal van de outer (Thomson modem UPC) uitgezet en het internetlampje begon zowaar stabiel te branden. het service lampje knipperde vervolgens circa 10 minuten wit, waarna deze in een oranje kleur ging knipperen. De rode powerled begon daarbij ook rood te kniperen. De witte internetled blijft stabiel wit. resetten van de femtocell biedt geen uitkomst.
 
Iemand enig idee??
fons66

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Femtocel deze week ontvangen. Het power en "Internet" lampje blijven branden, "Service" lampje gaat langzaam aan/uit.Ook ik heb een aantal keren de femtocel opnieuw aangesloten en gereset.
 
De femtocell direct op de breedband modem aangesloten (flinke afstand van andere draadloze routers). Volgens mij ligt het probleem toch echt aan de zijde van Vodafone. Ik ben bang dat deze 'dienst' toch niet helemaal goed is uitgetest voor de commerciele introductie.
snipperhout

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb ook aardig zitten kloten met signaal plus 
Ik kan al maanden niet bellen met m'n mobiel vanaf huis.
Klantenservice kost alleen maar veel belminuten en ze kunnen je niet helpen.
Ik heb het ding eindelijk aan de gang:
 
zet alles uit
meldt je af bij signaal plus (deregistreren)
meldt je vervolgens opnieuw aan 
zet de modus bij instellingen op "open" 
sluit vervolgens internet & router kabel aan 
stop het ding weer in het stopkontakt en druk ca. 15 sec. op de reset knop
Na enige tijd (ca. 15 min.) gaan de eerste 3 lampjes continu branden
zet je mobiele telefoon uit en weer aan.
Als je geluk hebt gaat dan ook het gebrukerslampje (telefoontje) coninu wit branden.
 
Jojasje

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb al weken de Femtocel in mijn bezit en al vele malen contact gehad met de klantenservice omdat deze niet werkt.
De medewerkers van de klantenservices die ik tot nu toe heb gesproken, hebben nog minder verstand van dat ding dan ik. Het lijkt wel of ze zo'n apparaat nog nooit gezien hebben en alleen de handleiding voor hun neus hebben.
Ik vraag me af of ze wel een technische dienst hebben. Deze afdeling, die trouwens alleen op werkdagen tussen 9 en 17 uur werken, moeten het probleem oplossen maar je krijgt ze zelf nooit te spreken.
Na ieder telefoontje met de klantenservice (waarna ik ieder keer een ongevraagd en ongewenst telefoontje krijg met een klanttevredenheidsonderzoek) krijg ik nooit iets terug te horen. Ik moet er iedere keer weer zelf achter aan bellen om te horen dat het boven de pet van de klantenservice gaat maar dat ze het door zullen geven aan de klantenservice.
Ik sta echt versteld van de enorm slechte service.
 
Wat ik ook doe; het powerlampje knippert rood en het internetverbindingslampje knippert langzaam witgeel.
 
Ik weet niet wat ik moet doen om wel thuis te kunnen telefoneren.....
Ik heb hoopvol het advies van Snipperhout (hierboven) opgevolgd maar helaas; geen succes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic