veraaaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

over internetbundel na een paar uur

op een januari was ik na een paar uur over mijn internetbundel voor de hele maand ik heb dit abonnement al meer dan een jaar en ik heb nog nooit mijn hele bundel gebruikt. In de melding op mijn mobiel staat dat al mijn internet is op gegaan aan mijn e-mail deze staat altijd al aan en er is niks aan de instellingen veranderd hoe kan dit??
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Veraaaa,

Heb jij het Android besturings-systeem op je smartphone staan?
Kijk dan eens bij:

  • Instellingen
  • Gegevensgebruik
  • En dan naar beneden scrollen om te zien welke App het meeste data heeft verbruikt

Bij die App kun je dan de instellingen veranderen, zodat data-overdracht niet meer automatisch mag plaats vinden. Dat deze App niet meer mag syncen (= het synchroniseren van data naar zogenaamde Cloud-computers). En dat deze App alleen nog maar via een Wi-Fi-verbinding data mag verzenden en ontvangen.

In het uiterste geval kun je deze data-verslindende App verwijderen.
Dat doe je via:

  • Instellingen
  • Applicaties of Applicatie-beheer
  • De betreffende App selecteren. En naar keuze kiezen voor "Verwijderen" of "Gedwongen stoppen"
  • Daarna met de Home Button weer terug gaan naar het Thuis Scherm.

Kijk ook regelmatig via My Vodafone hoeveel data-tegoed jij nog hebt.
Is dit data-tegoed nul MegaByte (alle data voor de huidige kalendermaand reeds verbruikt)?

Gebruik dan absoluut geen data meer via een 3G-verbinding voor de huidige maand.
Want in dat geval berekent Vodafone een hoog tarief van €0,10 per verbruikte MegaByte.

Overweeg of je je maandelijkse data-tegoed beter kunt verhogen (hogere maandelijkse data-tegoed), indien je structureel over je data-tegoed heen gaat.

Wees er zeker van dat je de rest van deze maand alleen maar data verbruikt via een sterke Wi-Fi-verbinding. Je mag dus geen 3G icoontje op je smartphone zien. En ook geen H icoontje. En ook geen H+ icoontje.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic