Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
redo033 schreef:
Dinsdag 20-8 singaalplus besteld Donderdag geleverd en zoals aangegeven binnen een kwartier werkend .
netjes.... mag ook wel eens gezegd worden met iphone 5.
Kijk, dat horen we graag

Heb hem wel ver van me wifi router staan.

Slim. Alles wat straalt kan elkaar storen. Het is inderdaad bevorderlijk voor je bereik op de femtocel en de verbinding ermee als je router en je femtocel niet direct naast elkaar staan.
Goed om af en toe nog eens te vermelden, dankje 🙂
evankorlaar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na een half jaar heb ik toch maar weer eens de Femtocell uit de doos gehaald en hem getest, helaas werkt het nog steeds niet... Zo'n beetje alles wat hier in terug te lezen is al getest, het enige wat ik me nog afvraag of het überhaupt wel werkend te krijgen is in combinatie met een modem van XMS (waar je niet in kan voor de config) met daarachter een router. Femtocell krijgt wel netjes een IP adres, maar het rode lampje blijft knipperen. Heb al een nieuwe gekregen, maar ook die doet nog steeds niets.. Iemand nog een tip?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Welke versie/merk Femtocel heb je?
bullseyeaudio

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wij hebben sinds gisteren de Femtocel.
op vodafone zakelijk geregistreerd(in het menu online lijkt alles te kloppen),aangesloten zoals beschreven staat.
Echter blijft alleen de power lamp rood.....verder licht er geen teken op(zelfs niet na 1 dag wachten)
bij de aansluiting van de router kabel brand alleen het modem lampje(knippert)
Wij zitten bij KPN met de Experia box AVR751
heeft er misschien iemand een tip voor ons?
 
Alvast bedankt
Guido
bullseyeaudio

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ow ja we hebben de Femtocel 1.0
model:253481126
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heb je je toestel ingesteld op 3g? Is je femtocel gesloten of open? In gesloten toestand moet je ook je eigen 06 nummer toestemming geven op het apparaat.
bullseyeaudio

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arina,
 
hij staat in de open modus(geloten modus ook geprobeerd)
maar hij geeft ook alleen het rode lampje aan wat continue brand,verder geeft hij geen knipperende lampjes etc aan
We hebben alle 2 hier de galaxy S-4
Mvg
Guido
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi bullseyeaudio,

Ik wil je vragen om even contact op te nemen met mijn collega's via Facebook of Twitter. We kunnen dan aan de hand van je gegevens het een en ander nakijken.
woonjas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Blijkbaar is er in een jaar weinig veranderd ...
Kreng heeft twee weken gewerkt maar na een storing van myvodoofone heb ik een succesrate van
Wouter-r

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gewoon een vraag vooraf.... sinds wanneer moet ik aanvinken dat: "ik ouder ben dan 13 jaar als ik jonger ben dan 16" tewijl mijn geboorte datum toch echt aangeeft dat ik 43 ben... Dat was de foutmelding bij mijn registratie?
 
Mijn werkgever heeft mij maandag geristreerd, omdat het voor mij niet mogelijk bleek. Het is NIET mogelijk om te zien of dit is gelukt. De website verspringt zonder informatie naar geen informatie opvragen meer mogelijk.
 
Ik heb de Femtocel 1.0 UIT het stopcontact gehaald en los gekoppeld van de modem en alles weer aangesloten, dit zonder enig resultaat.
 
Ik vind het onbegrijpelijk dat Vodafone sowieso (als hofleverancier aan de overheid) zo'n enorm slechte dekking heeft in het oosten van Nederland. In Westerveld praktisch nihil en in Steenwijkerland 0,0 bereik waar ik ook heen reed met mijn auto (binnen een straal van 2 kilometer).
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Wouter-r,

Ook jou wil ik aanraden om even contact op te nemen met onze klantenservice via 1200, Facebook of Twitter. Dan kunnen we met jouw gegevens kijken of de registratie gelukt is.
wout1976

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier werkt de Femtocell nog niet.
Gisterenmiddag ontvangen. Het online registreren ging goed en ik heb ook een bevestigingsmail gehad.

Maar als hij probeert verbinding te maken gaat het mis.
Het powerlampje gaat knipperen en service en gebruikers branden beiden oranje.

Ik hoop dat Vodafone dit probleem snel op kan lossen.
Aangezien ik een hoop langdurig negatieve berichten heb gelezen hoop ik dat ze inmiddels weten hoe ze het probleem moeten aanpakken.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik heb inmiddels redelijk wat ervaring opgedaan met de SignaalPlus. Het probleem dat ik het meest tegen kom is de Experia router van KPN, in de meeste gevallen op glasvezel. Bij de meeste gevallen was er een 2e router op aangesloten en voor de meeste zaken werkt dat prima. Maar de SignaalPlus heeft hier wel problemen mee omdat de SignaalPlus server van buiten af verbinding moet kunnen maken met de SignaalPlus. En dan moet dat door 2 routers heen en daar gaat dat fout. Andere zaken gaan wel goed omdat je daar alleen zelf verbindingen maakt van binnen naar buiten.

In de meeste gevallen was de 2e router niet ingesteld op bridge modus. Even in Jip & Janneke taal: dan zijn er 2 kapiteins op het schip die commando's geven, zowel de Experiabox als de 2e router. Bij binnenkomende verbindingen gaat dat dan fout, dan werkt het niet. Bij het opstarten werkt het een tijdje (dan wordt er verbinding gemaakt van binnen naar buiten) maar na een tijdje niet gebruikt te zijn gaat het mis. De oplossing is dan om de 2e router in bridge modus te zetten, helaas kan de Experiabox dat niet, dus er is geen andere mogelijkheid.

Verder helpt het als je poorten 319, 500 en 4500 (TCP protocol) doorstuurt naar het interne IP adres dat de SignaalPlus heeft gekregen. Alle communicatie van de server gaat over deze poorten en als er dan verkeer op je internetaansluiting binnenkomt op deze poorten, dan wordt het correct doorgestuurd naar de SignaalPlus.

Een ander punt kan de registratie zijn, er is een probleem met sommige browsers. Wat je zou kunnen proberen is de compatibiliteits weergave, dat is dat knopje rechts bij de adresbalk van je browser (dat gescheurde formulier zeg maar).

Als dat niet werkt, probeer dan eens het volgende:
1) Log in op de MyVodafone webpagina (https://my.vodafone.nl/)
2) Open een nieuw tabblad in dezelfde browser
3) Plak in dit nieuwe tabblad deze link https://aclm.vodafone.nl/aclm/?DOMAIN=CONSUMER
Het inladen kan even duren (ongeveer 10 seconden)

Het probleem is dat er een zogenaamd frame in de pagina wordt geopend, de manier hoe doet moet gebeuren is in de afgelopen tijd gewijzigd en ze zijn niet compatible. Daarom kun je een probleem krijgen met de browser. Als je nu handmatig de bewuste link (de SignaalPlus instellingen) in een nieuw tabblad zet dan lukt het wel. Maar je moet vooraf ingelogd zijn, anders kan die die pagina niet inladen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic