Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

OPROEP: iOS 6.1 upgrade iPhone 4S

Beste allemaal,

Op 28 januari 2013 heeft Apple een nieuwe upgrade uitgebracht voor hun OS: iOS 6.1.
iPhone gebruikers krijgen een verzoek voor het updaten van hun besturingssoftware op hun toestel via het mobiele netwerk, of wanneer het toestel aan iTunes wordt gekoppeld.

Onze collega's van Vodafone in de UK melden dat gebruikers van een iPhone 4S problemen kunnen ervaren na het installeren van deze upgrade met verbindingen op het Vodafone netwerk. Vandaar dat Vodafone in de UK haar klanten momenteel afraadt te updaten naar iOS 6.1. Vodafone in Nederland is op de hoogte van deze discussie. Wij hebben echter nog niet kunnen concluderen dat in Nederland hetzelfde issue speelt. Vanzelfsprekend willen wij de ontwikkelingen zo goed mogelijk in de gaten houden. Vandaar een oproep aan alle iPhone 4S gebruikers die eventueel problemen ervaren na het installeren van de update: Ervaar jij problemen met je Vodafone verbinding na installatie van iOS 6.1 op je iPhone 4S, meld dat dan hieronder!

Alvast bedankt!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Apple heeft zojuist een nieuwe versie uitgebracht van iOS, speciaal voor de iPhone 4S. We adviseren onze klanten met een iPhone 4S om hun toestel te updaten naar iOS 6.1.1. De update komt in fases beschikbaar, het kan dus zijn dat de update er nog niet direct voor jou is. Updaten doe je door te gaan naar: Instellingen -> Algemeen -> Software Update. Zorg dat je toestel voldoende is opgeladen alvorens je de update installeert.
132 Reacties 132
VanAetsveld

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad een collega met een iPhone 4s die het sinds de update naar IOS 6.1 niet goed meer doet. Issues met dataverkeer en sms verkeer.
 
Snel met een oplossing komen. Dit kost ons geld!
sandratm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds de upgrade ook problemen. Hij maakt bij telefoneren regelmatig geen verbinding. 3G netwerk is vaak niet beschikbaar. Sinds de brand is dit al veel minder dan voorheen was. Deze update heeft het nog eens verslechterd.  En soms heb ik helemaal geen netwerkverbinding. Ook via wifi is hij veel trager geworden.
pvandenhurk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op mijn 4S sinds de update naar 6.1 heel veel van de klachten die ik in eerdere reacties lees:
 
- Traag tot zeer traag mobiel internet via 3G, vaak zelfs geen respons. Een simpel iets als mail ophalen duurt een eeuwigheid.
 
- Ik gebruik de telefoon vrijwel dagelijks als personal hotspot voor mijn laptop om onderweg te werken. Sinds 6.1 is dat eigenlijk onmogelijk geworden. Het lijkt alsof er verbinding is, maar niets werkt. Dat betekent dat ik met mijn grote mobiliteit niet of nauwelijks meer in de trein kan werken, en zo veel kostbare tijd verlies. Ik moet eerder van huis, om dan maar via wifi op kantoor op tijd in te loggen. Onacceptabel gezien de prijs van mijn abonnement! Ik heb speciaal een 'altijd' bundel genomen om deze functie te kunnen gebruiken. Dan moet het dus gewoon werken!

- Sms'en of whatsappen via 3G is bijna niet te doen. Versturen van een berichtje kan minuten duren. Het verversen van de Facebook newsfeed duurt ook een eeuwigheid, of werkt helemaal niet.
 
- Gesprekken komen niet tot stand, vallen weg, of de verbinding is zeer slecht van kwaliteit. Ook op plekken waar ik daar eerder totaal geen last van had. Geregeld vreemde, storende geluiden tijdens gesprek.

- De batterij vliegt leeg. Ik heb al jaren een externe reservebatterij, die ik vóór 6.1 misschien één keer heb gebruikt. In de paar weken dat 6.1 er nu op staat, heb ik m al drie keer nodig gehad.

Vodafone en/of Apple, doe er snel iets aan! Want op deze manier heb ik eigenlijk een hele dure iPod touch...
kvd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas heb ik dezelfde klachten. Weg vallen van 3G verbindingen, Accu die ik 2x per dag moet opladen. Om gek van te worden. Komt hier nog een oplossing voor?
Dretjuhh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook sinds de update problemen met vooral 3g verbinding wat ik persoonlijk het meest erg vind.
Na een lange zoektocht dit bericht gevonden en het lucht al iets op dat er wat van bekend is.

Nu nog een oplossing dan ben ik weer een blij persoon
mariet73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Iphone 4, en heb sinds upgrade naar ios 6.1 problemen met  mobiele data. wifi werkt overigens wel prima. Hoor graag hoe ik dit kan verhelpen. Kan geen mail ontvangen, apps updates/ whatsapp etc als ik niet op wifi netwerk zit.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hartelijk dank voor alle meldingen! Blijf vooral jullie ervaringen delen! Zodra we nieuws hebben zullen we dat hier als eerste melden.
Marieke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb sinds de iOS6.1 update geen 3G verbinding meer op m'n iPhone 4.
Perf4x

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De eerste stap om het probleem op te lossen is het resetten van de netwerkinstellingen op je iPhone. Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
 
Werkt dit niet, dan is er radicale oplossing nodig.

  • Schakel Wi-Fi in zodat je toegang tot internet hebt.
  • Ga op je iPhone naar de website: http://www.unlockit.co.nz/#_Custom
  • Via deze website kun je aangepaste APN-info maken.
  • Tik op Carrier om naar je mobiele operator te bladeren.
  • Tik op de naam van je operator en tik op Done.
  • De velden voor de APN worden gevuld. Tik daarna op ‘Create Profile’.
  • Je wordt nu uit Safari gestuurd en gaat naar de instellingen van de iPhone.
  • Tik op ‘Install’ om de aangepaste APN-instellingen op je iPhone te installeren.
  • Herstart je iPhone en de mobiele data zou vanaf dat moment moeten werken.
Let op, doe wel een herstart. Want anders werkt het inderdaad niet.
 
Vooral het onderste deel met de 9 stappen is van belang. Door het profiel met APN settings te installeren is de overlast enorm afgenomen. Het enige dat het profiel lijkt te doen is de APN-settings van live.vodafone.com gebruiken inplaats van .nl.
 
Maar misschien dat het verder ook nog wat doet. Dat weet ik niet.
Bij mij is de overlast enorm verminderd. Weg is het echter niet.
Hans74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad valt de internet verbindign steeds weg. Dit moets snel verholpen worden, nakomen overeenkomst vanuit Vodafone is hier in het geding.
 
Tussen Amsterdam en Purmerend, wat niet bepaald een achtergebleven gebied is zou je zeggen, is het altijd een slechte 3G ontvangst. Op de N235 / jaagweg waar ik elke dag rijd.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
UPDATE: Apple heeft zojuist een nieuwe versie uitgebracht van iOS, speciaal voor de iPhone 4S. We adviseren onze klanten met een iPhone 4S om hun toestel te updaten naar iOS 6.1.1. De update komt in fases beschikbaar, het kan dus zijn dat de update er nog niet direct voor jou is. Updaten doe je door te gaan naar: Instellingen -> Algemeen -> Software Update. Zorg dat je toestel voldoende is opgeladen alvorens je de update installeert.
nawfalserraji

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds ik de update naar 6.1 geinstalleerd heb, kan ik totaal geen verbinding meer krijgen over 3g. Zeer frustrerend omdat allerlei diensten nu niet meer werken zoals spotify en andere streaming diensten. Ik hoop dat hier snel iets aan gedaan zal worden en anders hoop ik toch op enige vorm van compensatie van vodafone om de periode te dekken dat ik nu geen gebruik kan maken van 3g.
naf61

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas heb ik dezelfde klachten. Weg vallen van 3G verbindingen.
gisteren avond geupgade naar ios 6.1.1 toch is het probleem niet geholpen.
 
volgens mij ligt het probleem van 3G verbinding gewoon bij Vodafone.
StellaG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn klachten zijn verholpen sinds de update naar 6.1.1
Nou merk ik wel dat mijn klachten minder heftig waren, bij mij was het geval dat de verbinding in zijn geheel achteruitgegaan was, maar alles het op zich nog wel deed.
Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu nog een oplossing voor de iPhone 5....
verynijs

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds mijn update problemen met mijn wifi en af en toe met 3G. Ik heb leuk een iphone 5 genomen, aangezien ik ook ene ipad heb, maar tot dusverre nog weinig genoten. Ik lees nu wel dat er een update is voor de 4s maar hoe zit dat met de iphone 5? Ik kan niet eens mijn apps updaten omdat ik geen verbinding maak met wifi
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Apple zal vanzelf ook met een update komen voor de andere toestellen. Het is dus nog even afwachten.
Bigo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen vrijdag heb ik mijn iphone opgewaardeerd naar IOS 6.1.
Ik heb mijn iphone thuis gebruikt  aan het Wifi netwerk en nu blijkt dat mijn internet te goed overschreden is op 3G.
Mijn vraag is: hoe dat mogelijk is?
Neemt vodafone maatregelen om deze rekning te verhalen bij de fouten makers?

Door de storing met 3G wordt uik met een hoge rekening opgezadeld.
Weet u raad? Door een fout van Apple krijg ik nu een rekening van € 100,00 van vodafone. I
Inmiddels mobiele data uitgezet. 

stakies

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sindskort in het bezit van een iPhone 5 en ik merk dat 3G langzaam is, en dat mijn batterij leegloopt als een kraan. Bij mijn iPhone 4 & 4S speelt hetzelfde probleem! Heb zelden meer dan 2 streepjes, en tijdens het bellen word soms ook gewoon opgehangen!
 
Ik hoop dat er een oplossing komt voor alle problemen!
 
mvg,
 
Martijn Stakenburg
simlockvrij

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@nawfa, apple heeft toch eenswupdate uitgebracht, en Vodafone treft volgens mij geen blaam aangezien het een fout in de sw van apple is, compensatie zoiu dan van hun kant af moeten komen. leeglopen van de accu zou ook kunnen komen omdat je smartphone steeds 3g blijft zoeken.
 
en mijn 4S werkt nog steeds prima, ook op ios6.1 prima bereik, zo goed als altijd 3g, prima verbinding. accu gaat gewoon 1,5 dag mee.
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic