Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

OPROEP: iOS 6.1 upgrade iPhone 4S

Beste allemaal,

Op 28 januari 2013 heeft Apple een nieuwe upgrade uitgebracht voor hun OS: iOS 6.1.
iPhone gebruikers krijgen een verzoek voor het updaten van hun besturingssoftware op hun toestel via het mobiele netwerk, of wanneer het toestel aan iTunes wordt gekoppeld.

Onze collega's van Vodafone in de UK melden dat gebruikers van een iPhone 4S problemen kunnen ervaren na het installeren van deze upgrade met verbindingen op het Vodafone netwerk. Vandaar dat Vodafone in de UK haar klanten momenteel afraadt te updaten naar iOS 6.1. Vodafone in Nederland is op de hoogte van deze discussie. Wij hebben echter nog niet kunnen concluderen dat in Nederland hetzelfde issue speelt. Vanzelfsprekend willen wij de ontwikkelingen zo goed mogelijk in de gaten houden. Vandaar een oproep aan alle iPhone 4S gebruikers die eventueel problemen ervaren na het installeren van de update: Ervaar jij problemen met je Vodafone verbinding na installatie van iOS 6.1 op je iPhone 4S, meld dat dan hieronder!

Alvast bedankt!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Apple heeft zojuist een nieuwe versie uitgebracht van iOS, speciaal voor de iPhone 4S. We adviseren onze klanten met een iPhone 4S om hun toestel te updaten naar iOS 6.1.1. De update komt in fases beschikbaar, het kan dus zijn dat de update er nog niet direct voor jou is. Updaten doe je door te gaan naar: Instellingen -> Algemeen -> Software Update. Zorg dat je toestel voldoende is opgeladen alvorens je de update installeert.
132 Reacties 132
LP-noot

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Storing/klacht
Ik heb geen wifi  & geen bluetooth meer, ik was blij met deze Iphone en na 4 dagen zoeken naar een oplossing wordt ik wel wat :@
 
Iphone 4S firmware update IOS 6.1.3
Instellingen Bluetooth blijft tevergeefs zoeken naar de aan/uit knop
Instellingen wifi grijze aan/uit knop is niet te bedienen.
 
Tevergeefs herstellen met ITUNES
Tevergeefs hernieuwde update IOS 6.1.3
 
Wie heeft er raad voor mij?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi LP-noot,

Welkom op ons forum!

Even voor de zekerheid, gaat het om het probleem op de volgende pagina, en heb je alle stappen gevolgd die daar beschreven staan: http://support.apple.com/kb/TS1559?viewlocale=nl_NL ?

Annaaavdh16

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn wifi doet het niet meer, het is lichtgrijs en ik kan het schuifje niet meer opzij schuiven om wifi aan en uit te doen. Ik heb alles al geprobeerd, mijn iphone uit en aan zetten, netwerkinstellingen herstellen tot hele iPhone resetten. Snel een oplossing graag! Zit nu alleen nog maar op 3G!
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Als je dat allemaal al geprobeerd hebt kun je volgens mij vrijwel zeker zijn dat er een technisch defect is waarvoor deze ter reparatie moet worden aangeboden.
Karinmulders

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb opeens ook het probleem, ik heb geen wifi thuis meer

Het begon met het schuifje wat ik niet meer kon verschuiven dus
Ik heb de iphone aan-uit gezet geen verschil, daarna de netwerkinstelling hersteld, moest ww opnieuw invoeren. En ja hoor hij deed het. Maar na 10 ofzo was de wifi verbinding weer weg.

Ik heb wel schuifje wat ik kan verschuiven maar hij zoek niet of heel even naar netwerken en vind niets.

Iemand een idee?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Heb je je WiFi router ook al een keertje uit- en aangezet?

Mocht deze tip de oplossing geweest zijn voor je probleem, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
Karinmulders

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou nu doet hij het weer, opnieuw gereset (3de keer) toen deed hij het niet en nu al sinds gisteren wel. Ik snap der niets van
Karinmulders

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

  • nou nu doet hij het dus niet meer:@ Ik ben naar de winkel geweest maar zij geven aan dat het een fout van apple is en dat als de nieuwe update komt zou het weer goed zijn. maar ja ben nu dus ook over mijn bundel heen en daar baal ik echt van!!! Iemand nog tips???
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Karin, heb je misschien ook andere apparaten op je Wi-Fi aangesloten? Werken die wel goed?

Kun je wel op de Wi-Fi van anderen komen?

Mogelijk ligt het aan je Wi-Fi router thuis.
Jornino

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo mensen,
 
Ik heb sinds ik terug ben van vakantie begin juli het zelfde probleem, geen WIFI. Heb diverse pogingen gedaan om het weer aan de praat te krijgen, want in eerste instantie lijkt het een software probleem te zijn. Na een herstelactie kon ik wel mijn WiFi weer aanzetten, waarbij hij eerst grijs bleef. Ik kon zelfs weer inloggen op mijn WiFi thuis! Ik dacht JUIST hij doet het weer. Echter na 1 minuut, weer geen WiFi en je iPhone blijft maar zoeken maar vindt geen enkel netwerk. Volgende stap: Apple support gebeld, blijkt WiFi Chip defect te zijn, of ik het wil laten repareren. Ik dacht heb ik een keus dan?? Ik vraag aan de beste medewerker 'wat zijn de kosten'. Antwoord: Zoek ik voor u op, ben binnen 1 minuut bij u terug. De kosten bedragen € 211,00 meneer. Ik zeg WAT?? Jullie komen met een software update, waardoor vermoedelijk de WiFI chip overhit is geraakt en defect is en ik moet € 211,00 betalen?? Ik beroep me op consumentenbescherming. Hij vond dat ik dat zeker moest proberen...Mijn 4s is net 1 jaar oud/jong en je hebt maar 90 dagen hardware garantie...
 
Ik dacht ff googlen, kom uit bij Iphoneclub.nl waarbij eenzelfde reparatie slechts € 79,00 is! Waarbij ook nog geldt no cure no pay! Is je 4s jonger dan 90 dagen, lekker opsturen naar Apple (je bent de Iphone wel 10 dagen kwijt).
Ouder dan 90 dagen en geen zin in gedoe, lekker opsturen naar iphoneclub reparatiedienst. Reparatie duurt 1 dag! en je kan eventueel hem zelf ophalen.
 
Hopelijk hebben jullie er wat aan!
 
gr. een niet meer zo'n blije Apple gebruiker 😉
Maroesja

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi
ik heb ook dit vervelende probleem en kan ineens niet meer op wifi. M'n iPhone 4 is ge-upgrade met software iOS 6.1.3.
 
Ik heb ook " stel netwerkinstellingen opnieuw"  al gedaan. Helpt niet
 
Maar wat helpt wel?
 
Dank & groet
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Maroesja, wat je kunt proberen is een back-up van je toestel maken en het dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen (beiden via iTunes).

Wacht na de reset even met updaten en bekijk eerst of je wifi dan wel weer werkt. Zo ja, doe de update nog eens. Waarschijnlijk blijft alles dan gewoon werken.

Is dat niet het geval, dan moet het toestel denk ik ter reparatie. Ik zou het in eerste instantie aanbieden in een Vodafone winkel. Mochten het defect niet onder de garantie vallen, dan krijg je eerst een prijsopgave voor de reparatie wordt uitgevoerd. Ik verwacht in ieder geval dat je voor een reparatie minder hoge kosten krijgt dan hierboven wordt aangegeven (als er al kosten komen).
HarryArk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook bij mij werkt de wifi knop niet meer na de laatste update. Kreeg aanvankelijk een advies om deze anderhalf jaar geleden Iphone 4 S maar ter reparatie op te sturen. Daarna kreeg ik de stellige verzekering dat het een software probleem zou zijn en dat ik op de volgende update zou moeten wachten. Ga ermee aande slag. Zit nu wel methet probleem van 3 G en de vele MB's. Hopelijk kan Vodaphone daar een zekere compensatie voor regelen of enige clementie in de afrekening betrachten. Heb intussen een reserve copie gemaakt en teruggezet. Geen verandering. Ik ga kijken of de nieuwe update al beschikbaar is.
Allen succes toegewenst,
Harry
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic