Op mijn 4S sinds de update naar 6.1 heel veel van de klachten die ik in eerdere reacties lees:
- Traag tot zeer traag mobiel internet via 3G, vaak zelfs geen respons. Een simpel iets als mail ophalen duurt een eeuwigheid.
- Ik gebruik de telefoon vrijwel dagelijks als personal hotspot voor mijn laptop om onderweg te werken. Sinds 6.1 is dat eigenlijk onmogelijk geworden. Het lijkt alsof er verbinding is, maar niets werkt. Dat betekent dat ik met mijn grote mobiliteit niet of nauwelijks meer in de trein kan werken, en zo veel kostbare tijd verlies. Ik moet eerder van huis, om dan maar via wifi op kantoor op tijd in te loggen. Onacceptabel gezien de prijs van mijn abonnement! Ik heb speciaal een 'altijd' bundel genomen om deze functie te kunnen gebruiken. Dan moet het dus gewoon werken!
- Sms'en of whatsappen via 3G is bijna niet te doen. Versturen van een berichtje kan minuten duren. Het verversen van de Facebook newsfeed duurt ook een eeuwigheid, of werkt helemaal niet.
- Gesprekken komen niet tot stand, vallen weg, of de verbinding is zeer slecht van kwaliteit. Ook op plekken waar ik daar eerder totaal geen last van had. Geregeld vreemde, storende geluiden tijdens gesprek.
- De batterij vliegt leeg. Ik heb al jaren een externe reservebatterij, die ik vóór 6.1 misschien één keer heb gebruikt. In de paar weken dat 6.1 er nu op staat, heb ik m al drie keer nodig gehad.
Vodafone en/of Apple, doe er snel iets aan! Want op deze manier heb ik eigenlijk een hele dure iPod touch...