Ik heb in januari 2013 m'n Vodafone abo verlengd in combinatie met een nieuwe Iphone 4S 32 gb.
Nu ik de problemen op dit forum doorneem valt het kwartje; ik heb vanaf het begin ook last van random wegvallende internet verbindingen terwijl er wel 3g staat, wifi problemen als 3g 'aan' staat, batterij die ineens veel sneller leeg is, en wegvallende streepjes normaal signaal als 3g 'aan' staat. (En dat laatste tot aan totaal wegvallende verbinding aan toe -> 'geen service' )
Ik heb zojuist met een andere iphone het bewijs vastgelegd:
3g uit: 4 streepjes, Vodafone NL E
3g aan: geen service
3g uit: 4 streepjes Vodafone NL E
Etc etc
Het hangt wel af van de locatie; op sommige locaties heb ik nog net 1 streepje over ipv direct 'geen service'. Bij het aan zetten van 3g.
Na googelen en de berichten op dit forum blijkt het te komen door de iOS updates 6.1 t/m 6.1.3 die geen van allen soelaas hebben geboden voor dit probleem. Ook lijkt het dat Vodafone zelf geen service biedt en zorgt voor een oplossing (al dan niet via software service, nieuwe telefoon, of het aankaarten bij Apple)
Hoewel honderden mensen dit probleem lijken te hebben, wist de 0.45ct/m vodafone klantenservice adviseur van niks, en stak een verhaal af over zelfde soort problemen bij android/HTC.
Ik zou een sim kruistest moeten doen, het zou aan de locatie kunnen liggen.... Maar op dit forum staat meermaals dat dat geen oplossing biedt.
Vodafone forum crew: wat moet ik doen, om weer gebruik te kunnen maken van het abonnement waar ik voor betaal?
(De kruistest met sim bleek inderdaad niet te helpen, evenals fabrieksinstellingen reset op alle manieren mogelijk)