Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

OPROEP: iOS 6.1 upgrade iPhone 4S

Beste allemaal,

Op 28 januari 2013 heeft Apple een nieuwe upgrade uitgebracht voor hun OS: iOS 6.1.
iPhone gebruikers krijgen een verzoek voor het updaten van hun besturingssoftware op hun toestel via het mobiele netwerk, of wanneer het toestel aan iTunes wordt gekoppeld.

Onze collega's van Vodafone in de UK melden dat gebruikers van een iPhone 4S problemen kunnen ervaren na het installeren van deze upgrade met verbindingen op het Vodafone netwerk. Vandaar dat Vodafone in de UK haar klanten momenteel afraadt te updaten naar iOS 6.1. Vodafone in Nederland is op de hoogte van deze discussie. Wij hebben echter nog niet kunnen concluderen dat in Nederland hetzelfde issue speelt. Vanzelfsprekend willen wij de ontwikkelingen zo goed mogelijk in de gaten houden. Vandaar een oproep aan alle iPhone 4S gebruikers die eventueel problemen ervaren na het installeren van de update: Ervaar jij problemen met je Vodafone verbinding na installatie van iOS 6.1 op je iPhone 4S, meld dat dan hieronder!

Alvast bedankt!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Apple heeft zojuist een nieuwe versie uitgebracht van iOS, speciaal voor de iPhone 4S. We adviseren onze klanten met een iPhone 4S om hun toestel te updaten naar iOS 6.1.1. De update komt in fases beschikbaar, het kan dus zijn dat de update er nog niet direct voor jou is. Updaten doe je door te gaan naar: Instellingen -> Algemeen -> Software Update. Zorg dat je toestel voldoende is opgeladen alvorens je de update installeert.
132 Reacties 132
knoxville

Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb sinds vorige week mijn Iphone 4s geupgraded naar Ios 6.1. Sindsdien merk ik ook dat een verbinding opzetten vaak niet direct lukt. 2 dagen geleden was het zelfs zo erg dat een vriend van me met de iphone 4 ios 5.0.1 vodafone wel kon bellen terwijl ik op geen enkele manier connectie kreeg. Ik heb de telefoon minstens 20x op vliegtuig modus gezet en eraf gehaald om het netwerk opnieuw te laten aanmelden.
Probleem is nu wel dat ik niet terug kan naar Ios 5 omdat apple dit niet toe laat. Wat gaan jullie hierhaan doen Vodafone?
StellaG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gisteravond de update geinstalleerd. Ik merk dat de verbinding van mijn telefoon ineens slechter is dan voor de update. Hij valt soms weg, terwijl ik normaal op plekken waar anderen slechte verbinding hebben, ik juist goeie verbinding had. Met wifi tot nutoe nog geen problemen ondervonden. Maar op de plekken waar normaal voor anderen het lastiger was om met de wifi in ons huis te verbinden, had ik voor de update juist nooit.
Kortom, de verbinding in zijn gehele opzicht lijkt in eens achteruit gegaan te zijn.
Rendeluiting

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de upgrade naar 6.1 heb ik minder tot geen 3G bereik, vaak heb ik wel 'Edge' verbinding, eerst dacht ik dat het kwam doordat ik in een nieuw type trein zat, maar ook in het oudere trein-model komt het probleem voor.

Ook buiten de trein is het 3G bereik minder, maar heb dit nog wel.
Het betreft een iPhone 4S welke een zakelijk abbonnement heeft..

mark146

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde problemen als de rest. Ik heb het zelfde probleem ook met mijn ipad2.
Hillywood

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt, echt een groot probleem. Na de update batterij zeer snel leeg, zeer slecht bereik (vooral met 3G) en smsjes worden vaak niet verstuurd. Heel vervelend!
mmolier

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier problemen, vooral met de 3 g verbinding. Vorige week de iPhone 5 gekocht, hoopte op een betere accu en betere 3 g verbinding, maar helaas! Weet nu wel dat het niet aan het toestel ligt, maar aan de update! Hopen dat er snel een verbetering komt!
Hummel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de upgrade heb ik niet altijd 3G verbinding meer.
Vanepan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een iphone 4 en sinds de update is de batterij wel erg snel leeg.
Celinee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het duurde vijf minuten om deze pagina te openen..
Ondanks dat er 3G in beeld staat duurt het ontzettend lang.
Fijn dat jullie nu pas aangeven dat je de update beter niet kunt downloaden.
Hoop dat Apple snel met een nieuwe update komt.
Batterij zie je leeglopen, internet is te traag, whatsapp functioneert voor geen meter. En af en toe lukt het niet eens om te bellen.. Handig hoor zo'n smartphone..
Som1980

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb er last van op mijn 4S en dit verklaart helaas ook waarom ik sinds de update continue problemen heb met teaag/half laden van pagina's terwijl ik een volle dekking heb. Hoop dat Apple of Vodafone snel met een oplossing komt, want juist dat continue zoeken naar een 3G-verbinding vreet je batterij leeg.
Jeannine

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb problemen met mijn 4S na upgrade 6.1. Spraak komt moeilijk tot stand, 3G valt zeer regelmatig weg en de batterij moet zeker 2 maal per dag opgeladen worden. Uiterst irritant.
Bvt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja bij mij ook. Drama 3G na update. Via chat heeft een medewerker mijn toestel ververst, zei hij. Op dat moment supersnelle verbinding. Binnen 30 minuten was dat ook weer weg helaas.
Slechte kwaliteit is neem ik aan wel een compensatie waard. En nu niet weer gratis sms of gratis minuten want daar heeft niemand meer iets aan.
HarrieA

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iphone 4S IOS 5.1.1 probleemloos.
 
Upgrade naar IOS6.1, weg vervallende telefoonverbindingen. Slecht bereikbaar, mensen die me proberen te bellen horen soms helemaal niks gebeuren en/of rare geluiden en komen dan direct in de voicemail.
 
Dataverbinding is geregeld tergend langzaam.
 
Accuduur is gezakt van een ruime 2 dagen gebruik naar met moeite 1 dag.
 
Heb veel spijt van de upgrade. 😞
Bvt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En misschien een oplossing geven om te downgraden naar 6.0 of iig iets?
Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zowel mijn vriendin als ik hebben het probleem ook met een iphone 5. Waardeloze update
Marc7eleven

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds de update ook regelmatig problemen met 3G verbinding, terwijl mijn vrouw bij Telfort met ook een 4s wel 3G heeft. Batterij lijkt wel snel leeg.
jc

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de IOS 6.1 update op twee iPhone 4s toestellen (van mijzelf en mijn partner) helemaal géén mobiele dataverbinding meer mogelijk via het Vodafone netwerk, enkel nog via WiFi. Op beide telefoons hebben we buiten de deur dus geen internetverbinding meer en dat is op z'n zachtst uitgedrukt knap waardeloos te noemen!
 
Ook de spraakverbindingen zijn problematisch. Gesprekken vallen soms weg en we blijken niet altijd bereikbaar te zijn en missen dan oproepen zonder dat de telefoon is overgegaan.
 
Op mijn iPad 3 heb ik overigens geen problemen met de 3G verbinding na de IOS 6.1 update (via KPN dataverbinding).
martin7982

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yep, helaas ook hier dezelfde problemen met 3G na de update van Apple naar iOS 6.1. 
 
Nauwelijks tot geen bereik met 3G. Als ik via instellingen 3G uitschakel, dan heb ik meteen vol bereik. Zodra ik 3G weer in durf te schakelen, valt direct het complete bereik weg naar 1 streepje (dus van vol bereik naar 1 streepje bereik in een split second...)! 
Lievebaukje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ook in het bezit van een 4S, 6.1 geüpdatet en heb spijt als haren op m'n hoofd. Had ik het maar nooit gedaan! Traag met inladen van internetsites als ze überhaupt wel in willen laden, batterij gaat als een malle leeg, en meerdere Apps lopen vast of kan ik niet eens meer openen. If I could turn back time....
Margaburlage

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een IPhone 4 en sinds de upgrade is mijn batterij heel snel leeg!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic