Dag,
Ik heb een iPhone SE van nog geen 2 jaar oud. Volgens mij valt die nog onder de wettelijke garantie; je hebt recht op een deugdelijk product dat het bij normaal gebruik ten minste twee jaar goed blijft doen, is in EU-verband geregeld (zie judex.nl).
Nu startte ineens een paar weken geleden de telefoon niet meer op. Alleen het appeltje, en dan weer uitschakelen. Dus ik volgens de richtlijnen van Apple via iTunes geprobeerd om software bij te werken, lukte niet, daarna geprobeerd om via iTunes te herstellen, lukte ook niet, foutcode 4013, naar de Vodafonewinkel, die vertellen me dat ik via iTunes moet proberen enzovoorts en dat ze er verder ook niets mee kunnen, dus uiteindelijk maar online reparatie aangemeld. Telefoon opgestuurd, hoor anderhalve week niets en krijg dan een herinnering per sms dat ik moet reageren op de prijsopgave die per e-mail verstuurd zou zijn. Prijsopgave blijkt in de winkel te liggen. Als ik die uiteindelijk krijg, is het ruim €300. ‘Ja, dat is inderdaad de prijs van een nieuwe telefoon', wordt gezegd (nee, dat klopt niet, de telefoon was goedkoper dan dat bij aanschaf). ‘U kunt het ook gewoon zo laten, dan houden wij de telefoon'.
Kortom, beroerde service, duurt lang en levert niets op.
Maar mijn eigenlijke vraag is: hoe krijg ik mijn recht? Want dit lijkt mij niet vallen onder ‘een deugdelijk product'. Met wie bij Vodafone moet ik daarvoor contact opnemen?
Dank en groet,
Jan