Hoi @GewoonBOOS
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Ik begrijp dat je boos bent, zeker als dit je kan overkomen. Nu ga ik even van het ergste uit, maar dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is. Mensen vinden het handig om app betalingen te doen via hun Vodafone rekening en vinden het ook handig dat als er dan in beeld komt dat je iets koopt, dat je telefoon het ook gelijk gewoon koopt. Vodafone laat deze keuze bij de klant en is daar zelf verantwoordelijk voor. Maar ben wel met je eens dat er misschien iets meer gecommuniceerd mag worden vanuit “alle” mobiele providers dat het niet altijd gunstig is om zomaar van je Vodafone rekening af te kunnen laten schrijven en/of spelletjes te kopen, of in aankopen, te doen zonder dat je daar een pincode of iets voor nodig hebt.
Mijn advies, zorg zo ie zo dat je bent uitgeschreven via www.payinfo.nl. Dan kunnen vervelende bedrijven niet zomaar meer geld van je rekening afhalen en/of je een abonnement aansmeren. Nadeel is wel dat je dan niet meer via de Vodafone rekening kan betalen, maar dat kan ook weer een voordeel zijn want alles van 1 rekening afschrijven kan soms zeer onoverzichtelijk zijn. En zet je toestel altijd aan op ALTIJD BEVEILIGING (pincode, vingerafdruk of Face ID) als je een spelletje gaat downloaden. Want dan ben je altijd veilig en kan nooit iemand zomaar spelletjes kopen zonder dat jij er toestemming voor geeft.
Vodafone smeert natuurlijk nooit zomaar diensten aan, dat heb ik nog nooit vernomen sinds ik klant ben bij Vodafone. Het zijn de slimme spelletjes, die gratis te downloaden zijn en overal toegang tot krijgen op je toestel, en je dan op een slinkse manier een abonnement aansmeren. Of dat er op een banner geklikt is in een ander spelletje. Daar is Vodafone natuurlijk niet voor verantwoordelijk. Al hoewel, wat ik al eerder zei, mogen de mobiele providers daar best wel iets meer in informeren naar hun klanten.
Maar goed, ook ouders kunnen tegenwoordig in vervelende linkjes trappen zoals Tikkies of linkjes in Mailtjes of banners op websites. Het kan iedereen overkomen en voorzichtigheid is geboden. Whatsapp is laatst ook in het nieuws geweest dat mensen zomaar hun nummer konden overnemen en doen alsof ze vrienden van je zijn. Kijk maar eens naar Tros Opgelicht, dan schrik je elke keer weer wat dieven nu weer proberen. Gelukkig weet je zoon nu dat die niet overal meer zomaar op moet klikken.
Ik begrijp je woede en gelukkig hebt je de mogelijkheid om een onderzoek aan te vragen bij de Vodafone specialisten. Zij gaan de situatie onderzoeken en hopelijk de kosten voor je vergoeden. Gebruik deze link https://t.co/s7zmanwaTi kies 'Betaalde diensten stopzetten'.
Succes in ieder geval en hoop dat het allemaal weer goed komt.