Ik woon in postcodegebied 9717 HP en heb geruime tijd grote problemen met de 3G verbinding. In feite gebruik ik mijn databundel alleen om met speedtest te meten of er wel voldoende data bereik is.
Ondertussen het volgende gedaan (HTC Desire S):
- proxyinstellingen gewijzigd op advies van vodafone helpdesk
- in de vodafone winkel bezocht en om hulp gevraagd (antwoord van de medewerker: 'wij hebben het beste netwerk van Nederland, dus daaraan kan het niet liggen. Bel bij problemen 1201.', waarvoor dank).
- nieuwe simkaart besteld en geplaatst.
Helaas is de 3G verbinding niet verbeterd. Ook in hartje Groninger centrum wordt vaak alleen met 2G verbinding gemaakt. Wat me ook opvalt met speedtest en met browsen: de download is soms nog wel aanwezig (dat is vaak ook alles), maar de upload is dan zomaar NUL, waardoor geen enkele opdracht bij een server aankomt... alles staat dan stil. Ook zijn er pieken en veel dalen, maar je hebt met de hedendaagse online diensten en apps een constante verbinding nodig.
In mijn kennissenkring in de provincie hoor ik vergelijkbare klachten (meer dan een handvol), maar alle klachten worden volgens mij als individueel probleem behandeld en omdat de klant op dit soort problemen zelf geen vat heeft, komt er in de praktijk niet echt een oplossing.
Mijn vragen zijn:
- Meet vodafone hun eigen snelheid ook (kwaliteitscontrole van het netwerk)?
- Hoe lossen 'we' het gezamenlijke probleem op?
Groet,
Peter