glenfiddich

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Storing in dataverkeer Groningen?

Ik heb al een paar uur amper internet, is er iets bekend van een storing?
 
Even naar flightmode gaan en dan opnieuw verbinding maken helpt niet.
 
Apps als facebook en twitter werken niet, kan ook geen pagina's openen. Mail ophalen gaat soms net, maar meestal geeft hij aan "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk". Een mail met bijlagen versturen gaat helemaal niet, halverwege valt de verbinding weg. Het bereik is verder wel goed (drie streepjes).
67 Reacties 67
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ter aanvulling.. dit is met volledig H+ bereik op een Galaxy S3 met nieuwe simkaart.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Het probleem is inmiddels bekend, er zijn onderdelen voor de mast besteld die nog geleverd moeten worden. Zodra die er zijn kunnen ze weer aan de slag.

Hopelijk is de ellende voor jullie snel voorbij 😞
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Oke dat zijn betere berichten. Bedankt voor deze update! 🙂
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Inmiddels 3week verder.. zijn de onderdelen al vervangen? want de snelheid is nog steeds om te janken...(116kbps download en 299kbps upload..)
Peter_Boer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik ben nu terug van vakantie en was benieuwd naar de voortgang omtrent deze issue (referentie nummer 00004010). Ik ben helaas nog steeds genoodzaakt om alles via 'alleen GSM' te doen, omdat anders zelfs het belverkeer instabiel is.
 
Mobiel internet hoef ik dus niet echt te proberen via 3G. Als ik het wel probeer geeft speedtest zeer wisselende resultaten en ook nog vaak 'network communication issues'. Ook geeft mijn telefoon dan af en toe via 3G dat er helemaal geen Vodafone netwerk bestaat... dus maar snel weer terug naar 'alleen GSM'.
 
Graag word ook ik op de hoogte gehouden van de voortgang.
 
Groet,
 
Peter
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
De problemen op deze locatie zijn helaas nog steeds gaande. We doen ons best de hinder te beperken en het zo snel mogelijk op te lossen. Indien er meer info is zullen we dit o.a. via deze weg met jullie delen. Bedankt voor het geduld en begrip in ieder geval.
Peter_Boer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deze call is al ruim 2 maanden oud, de 'smartphone crew' blijft aangeven er alles aan te doen, ruim een maand geleden blijken onderdelen besteld te zijn, waar we al blij mee gemaakt werden, maar er gebeurd in feite helemaal NIETS.
 
We betalen nu tientjes per maand voor een 3G voorziening die helemaal niet werkt, en een oplossing lijkt niet in zicht. Het is aan de kant van Vodafone helaas muisstil.
 
Ik kan niet anders zeggen dat Vodafone hier een regelrechte wanprestatie levert. Ik neem aan dat we nu per ommegaande kunnen overstappen naar een andere provider / netwerk. Kan ik van Vodafone hier de volledige medewerking voor krijgen? Of komt er toch een oplossing binnen nu en laat ik zeggen 2 weken?
 
Groet,
 
Peter
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Inmiddels weer een paar week verder... al nieuws?? De internetsnelheid is nog steeds k*t namelijk...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
We hebben nog geen nieuws op dit moment. Zodra er meer bekend horen jullie gelijk van ons.
Peter_Boer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi luitjes,
 
Ik heb op 29 juli jl. omtrent dit probleem telefonisch aangekaart bij Vodafone. (tevens het door Vodafone toegekende referentienummer 00004010 genoemd). De telefonist bij Vodafone was zeer verbaasd over deze issue. Hij wilde meteen de namen weten van alle moderatoren en smartphonecrew leden, die in dit forum-item hebben toegegeven dat er in ons postcodegebied een internetstoring is, dat er onderdelen besteld zijn voor de 3G mast, en dat we nog even geduld moesten hebben.
 
Betreffende telefonist ontkende dat er storingen bekend zijn en gaf aan dat geen onderzoek in ons postcodegebied is gedaan. Hij zou het tot op de bodem nog eens uitzoeken en ik zou nog voor het eind van de dag bericht terugkrijgen. Om 29-7-2013 18:59 krijg ik de volgende mail van klantenservice.nl@vodafone.com

 
"Referentie: 0600000000
Geachte heer Boer,

U heeft bij onze telefonische klantenservice aangegeven dat u netwerkklachten ervaart.
Zoals met u besproken, zijn er geen storingen of werkzaamheden bekend. Om uw klacht verder te kunnen onderzoeken, hebben wij meer informatie nodig. Wij verzoeken u vriendelijk om de stappen in de bijlage te doorlopen.

Mocht u in de toekomst onverhoopt opnieuw problemen ervaren met onze diensten, kijk dan eerst op vodafone.nl of er op dat moment geen storingen of werkzaamheden zijn: vodafone.nl/klantenservice/werkzaamheden.

Bezoek ook eens onze internetsite: http://www.vodafone.nl.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice"
 
Zucht.... ik kan me geen grotere belediging richting klanten voorstellen dan dit: al maanden van het kastje naar de muur en met een kluitje in het riet gestuurd worden en uiteindelijk melden dat er geen problemen zijn. Inmiddels heb ik mijn abonnement stopgezet, want er is iets nog beroerder dan het 3G netwerk van Vodafone, dat zijn de zogenaamde 'smartphonecrew', het 'twitterteam' en de  'klantenservice' van Vodafone.

 
Dit valt toch niet meer uit te leggen en goed te praten?

 
Groet,

 
Peter

Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nog maar een keer vragen hier.. is er al wat bekend.. is er al een oplossing??

Downloadsnelheden van 380kb en een upload snelheid die zo laag is dat die niet eens te meten is wordt ik niet echt vrolijk van..

En daarbij krijg ik ook steeds vaker te horen dat wanneer iemand mij belt ik gewoon niet bereikbaar ben terwijl ik niet in gesprek ben en m'n telefoon de hele dag H+bereik aangeeft..

Op de reclame de "roze" concurrent afzeiken maar die hebben tenminste wel een fatsoenlijke dekking!
Hunty

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Johan, ik had exact hetzelfde probleem. Na ruim een maand is bij mij (Amsterdam) het probleem sinds afgelopen weekend opgelost. Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar het is opgelost! Misschien is het een idee om Vodafone erop te wijzen dat een soortgelijke casus in Amsterdam heeft gespeeld. Dan kunnen ze intern kijken of de oplossing mogelijk ook op jouw casus van toepassing is. Hier vind je de historie: http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Zeer-slecht-3G-ontvangst-1055-KB-Amsterdam/td-p/86988/page/2
Succes! Grt, Hunty
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@hunty..

Ik neem aan dat de moderators meelezen in dit forum dus ik hoop dat ze er wat mee doen..
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo allemaal,

Na overleg met de technische afdeling wil ik graag even een update van jullie:

1. Zijn de klachten nog steeds gaande? 2. Zo ja in welke mate? 3. Op welke postcode? Ik hoor het graag van jullie! Dank.
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hallo..

Wat mij betreft wel..

Dagelijks op postcode 9723zl max downloadsnelheid van 500kb en max upload van 200kb (als deze al te meten valt) en hoor ook nog steeds als mensen mij bellen dat ze meteen voicemail krijgen terwijl ik niet in gesprek.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Johan,

Zou je aan kunnen geven of je deze problemen binnen of buitenshuis ervaart? Heb je je simkaart ook al eens in een ander toestel getest en een andere simkaart in jouw toestel?
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hallo,

Zowel binnen als buitenshuis. Echter mijn collega met zelfde toestel en kpn abbo haalt binnen gewoon 14mb als we de toestellen naast elkaar leggen.

En ik heb onlangs een nieuwe sim kaart gekregen en daar zijn de problemen niet mee verholpen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Kun je jouw simkaart eens in een ander toestel testen? Zijn er andere Vodafone gebruikers die hier ook last van hebben op deze locatie?
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zojuist getest met 2x samsung galaxy s3. Allebei vodafone toestellen. Eerst op beide toestellen speedtest uitgevoerd met op beide nagenoeg zelfde snelheid als resultaat. Hierna simkaarten gewisseld en ook hierbij kwam in beide gevaklen nagenoeg zelfde resulaat. De best gemeten downloadsnelheid was 59kb en de best gemeten uploadsnelheid 14kb!

De collega met kpn (die betaald voor 7.2mb snelheid terwijl wij betalen voor 14.4mb snelheid) haalde tegelijkertijd een downloadsnelheid van 4,7mb.... dus aan de omstandigheden als weer.. binnen/buiten e.d. kan het ook niet liggen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic