glenfiddich

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Storing in dataverkeer Groningen?

Ik heb al een paar uur amper internet, is er iets bekend van een storing?
 
Even naar flightmode gaan en dan opnieuw verbinding maken helpt niet.
 
Apps als facebook en twitter werken niet, kan ook geen pagina's openen. Mail ophalen gaat soms net, maar meestal geeft hij aan "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk". Een mail met bijlagen versturen gaat helemaal niet, halverwege valt de verbinding weg. Het bereik is verder wel goed (drie streepjes).
67 Reacties 67
Lennart5

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier op het terrein van de Hanzehogeschool alleen maar Edge en heel af en toe G.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi beiden, zover mij bekend zijn er geen problemen maar op dit moment weet ik nog niet of we het hebben over de provincie of de stad Groningen 😉

Zouden jullie me kunnen vertellen om welke postcodes het gaat en of anderen hetzelfde merken als jullie op dit moment zien?

@Lennart, werkt je internet wel? Via GPRS/EDGE (internetprotocollen op GSM) hoor je wel gewoon te kunnen internetten (alleen langzamer)
glenfiddich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het gaat in mijn geval om de stad Groningen, en in het geval Lennart5 zo te zien ook.

De postcode waar ik mij thans bevind is 9712 NX
Lennart5

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,
 
Ik bevind me inderdaad in de stad Groningen, postcode 9747 AS. Mijn internet werkt inderdaad, maar heel langzaam en niet altijd. Whatsappjes worden met moeite verzonden en mail komt vertraagd binnen. Normaal heb ik hier op het terrein toch minstens een 3G of een H-verbinding. Of anderen er ook iets van merken weet ik eigenlijk niet, heb voor zover ik weet geen Vodafone-gebruikers om me heen.
 
Ik heb mijn telefoon (Samsung i9000) meerdere malen opnieuw gestart, het mobiele internet aan en uit gezet en het AP opnieuw ingesteld, allen zonder verbetering. 
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hallo allemaal,

Ik zie dat er op postcode 9747 werkzaamheden geweest zijn afgelopen weekend. Volgens de laatste informatie die wij hebben zijn deze werkzaamheden vanochtend voltooid.

Op postcode 9712 kan ik geen vreemde zaken ontdekken 😞

Het kan soms helpen om even een nieuwe aanmelding te maken op ons netwerk. Je kunt dit forceren door handmatig te zoeken naar beschikbare netwerken > heel even een andere provider te selecteren (je krijgt een foutmelding) > en vervolgens weer voor Vodafone NL te kiezen. Zouden jullie dit kunnen testen?

glenfiddich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb hem handmatig verbonden met KPN, en daarna opnieuw met Vodafone.
 
Vervolgens heb ik even kortstondig (een minuut) internet gehad en nu werkt het weer niet/nauwelijks. Pagina's en apps worden zeer traag geladen, soms laadt hij na minuten wachten weer een klein stukje en dan hangt hij weer.
chrmulder01

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem is er al vanaf vrijdag 3 mei en Vodafone "weigert" dit te erkennen. Is drama
chrmulder01

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Enige wat helpt is 3G uitzetten. Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren!
mgvodafone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds afgelopen vrijdag is 3G onbereikbaar. Display blijft aangeven "Zoeken..." en "Geen service". De telefoon schakelt ook niet automatisch terug naar 2G. Ik heb nu sinds vrijdag 3G uitgeschakeld, dan heb ik wel prima 2G verbinding.

Ik heb begrepen dat meer Vodafone gebruikers in de straat er last van hebben. Uitschakelen/vliegtuigmodus helpt allemaal niet.

RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi allemaal,

Er zijn werkzaamheden geweest afgelopen weekend, maar die zijn inmiddels voltooid.

Als ik het goed begrijp hebben jullie wel 3G signaal, maar is de verbinding erg traag. Klopt dat? Als er nog meer mensen die deze problemen met 3G ervaren in Groningen, geef dan aub de volgende zaken aan:

- Postcode
- Werkt 2G wel?
- Sinds wanneer
glenfiddich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Klopt -in mijn geval- helemaal.
 
- 9712 NX, zoals reeds vermeld.
- Als ik hem handmatig op 2G zet, dan werkt dat wel.
- Sinds gisteren
 
Opmerkelijk is trouwens dat ik thuis geen enkel probleem heb (dat is een andere postcode). Het lijkt dus locatie-gebonden. Misschien een probleem met een specifieke zendmast?
 
jeffreyk91

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Ik (en vele mensen die ik ken met vodafone) heb heel veel problemen met het netwerk van vodafone op het moment. Sms berichten worden af en toe niet verzonden, telefoongesprekken vallen weg, maar helemaal het internet is 1 groot drama. Dit is nu sinds een paar dagen het geval en om eerlijk te zijn word ik er helemaal gek van!
 
Wat is  het probleem en wanneer wordt het opgelost?
 
mvg
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi jeffreyk91,

Ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic. Heb je ook al getest of het via 2G wel werkt?
Sinds wanneer ondervind jij deze problemen precies?
jeffreyk91

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies weet ik niet, het is nu reeds enkele dagen.. Vandaag was het echter erger dan de voortgaande (met sms voornamelijk). 3 mei vind ik aannemelijk! Ken nog 5 anderen die er last van hebben, dus neem aan dat elke vodafone klant er zo'n beetje last van heeft?
 
Heel vaak geen service...
 
 
 
 
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Ok, en heb je hier echt alleen last van in regio 9718?
Zou je kunnen testen of het wel werkt als je verbinding maakt via 2G?
Als je niet weet hoe dit moet, geef ons dan even aan welk toestel je hebt.
jeffreyk91

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben nu in Sneek, daar werkt het prima.. Het ligt dus aan groningen inderdaad... 2G werkte ook niet bij mij, heb een iphone 5.
 
 
Peter_Boer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in postcodegebied 9717 HP en heb geruime tijd grote problemen met de 3G verbinding. In feite gebruik ik mijn databundel alleen om met speedtest te meten of er wel voldoende data bereik is.
 
Ondertussen het volgende gedaan (HTC Desire S):
- proxyinstellingen gewijzigd op advies van vodafone helpdesk
- in de vodafone winkel bezocht en om hulp gevraagd (antwoord van de medewerker: 'wij hebben het beste netwerk van Nederland, dus daaraan kan het niet liggen. Bel bij problemen 1201.', waarvoor dank).
- nieuwe simkaart besteld en geplaatst.
 
Helaas is de 3G verbinding niet verbeterd. Ook in hartje Groninger centrum wordt vaak alleen met 2G verbinding gemaakt. Wat me ook opvalt met speedtest en met browsen: de download is soms nog wel aanwezig (dat is vaak ook alles), maar de upload is dan zomaar NUL, waardoor geen enkele opdracht bij een server aankomt... alles staat dan stil. Ook zijn er pieken en veel dalen, maar je hebt met de hedendaagse online diensten en apps een constante verbinding nodig.
 
In mijn kennissenkring in de provincie hoor ik vergelijkbare klachten (meer dan een handvol), maar alle klachten worden volgens mij als individueel probleem behandeld en omdat de klant op dit soort problemen zelf geen vat heeft, komt er in de praktijk niet echt een oplossing.
 
Mijn vragen zijn:
- Meet vodafone hun eigen snelheid ook (kwaliteitscontrole van het netwerk)?
- Hoe lossen 'we' het gezamenlijke probleem op?
 
Groet,
 
Peter
 
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb hier ook last van
postcode waar ik zit is 9723 ZL

Internet is zelfs zo traag de speedtest aangeeft "Network communication issues"
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Peter_Boer, je geeft aan dat je dit al langere tijd hebt - hoe lang ongeveer? Dit onderwerp begon namelijk met een tijdelijke verstoring. Op jouw locatie, 9717 HP, is de 3G-dekking niet optimaal, maar redelijk. Dat is zeer waarschijnlijk de oorzaak van de dekking zoals jij die ervaart. Kun je mij ook aangeven of je jouw nieuwe simkaart al eens in een ander toestel getest hebt? Dit om uit te sluiten dat je toestel de oorzaak is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic