glenfiddich

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Storing in dataverkeer Groningen?

Ik heb al een paar uur amper internet, is er iets bekend van een storing?
 
Even naar flightmode gaan en dan opnieuw verbinding maken helpt niet.
 
Apps als facebook en twitter werken niet, kan ook geen pagina's openen. Mail ophalen gaat soms net, maar meestal geeft hij aan "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk". Een mail met bijlagen versturen gaat helemaal niet, halverwege valt de verbinding weg. Het bereik is verder wel goed (drie streepjes).
67 Reacties 67
Peter_Boer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sido,
 
Zelf heb ik een HTC Desire S met een 'grote' nieuwe simkaart en mijn vrouw een iPhone4 met een recente microsimkaart. Uitwisselen van simkaarten kunnen we niet, maar mijn vrouw ervaart ook de lage internetsnelheden. Hierboven meldt ook dhr. Johanb de "Network communication issues" in zijn postcode gebied. Onze speedtest op de HTC en iPhone geven ook regelmatig deze melding, of een upload die vaak stil staat. Dit kan ik helaas niet 'redelijk' noemen.
 
Mijn vrouw denkt dat de problemen ongeveer een week of 6 à 7 oud zijn. Vanaf dat moment krijgt zij af en toe meldingen dat er geen netwerk is en gaat internetten langzaam. Ook krijgt ze mails pas later binnen, als ze in een gebied is, waar de internetverbinding beter is. Zelf heb ik nu 1,5 jaar dit toestel+abo en ben nooit echt tevreden geweest over de internetsnelheid. Het gaat me niet alleen om de 3G snelheid op mijn eigen thuispostcode (dan kan ik ook wifi gebruiken), maar ook onderweg (bijvoorbeeld centrum Groningen) word ik teleurgesteld, door gebrek aan een acceptabele internetsnelheid.
 
Ook in de provincie is het niet veel beter. Gisteren was ik in Aduard, maar ook daar geen 3G ontvangst.
Een zakelijke klant van me gebruikt meerdere tablets + Vodafone 3G in onze provincie, maar kan ook niet normaal internetten: ook de upload staat dan (vrijwel) stil (hij gaat nu bij zijn eigen tussenpersoon aan de bel trekken).
 
Sorry, dat ik geen betere berichten heb, Sido, maar ik wil hiermee aangeven, dat het mijns inziens niet allemaal om individuele probleemgevallen gaat, maar dat er zeer waarschijnlijk iets meer aan de hand is. Ik hoop dat jij en je collega's hier iets mee kunnen en een oplossing kunnen aandragen.
 
Groet,
 
Peter
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
@Peter_Boer: Dat is een duidelijk verhaal, ik zou graag iets meer willen (laten) onderzoeken. Zou je ons op Twitter (@vodafonenl) of Facebook (facebook.com/vodafonenl/) een bericht willen sturen met een verwijzing naar dit topic? Als je ons je 06-nummer en klantnummer meestuurt dan kunnen we een onderzoek instellen. Alvast bedankt voor je medewerking!
Peter_Boer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Jochen,
 
Ter ondersteuning van mijn betoog nog een voorbeeld speedtest upload schermafdruk. De upload stond lange tijd op 0, maar uiteindelijk is er 5kbps gemeten.

Volgens mij heb ik naar facebook.com/vodafonenl een bericht gestuurd om 10.51 uur, maar heb nog geen teken van leven van jullie mogen ontvangen. Is het bericht met mijn 06- en klantnummer in goede orde ontvangen?
 
Graag hoor of lees ik verder van jullie.
 
Groet,
 
Peter
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
We hebben je bericht ontvangen en volgens mij is er inmiddels een reactie gestuurd. 🙂 We houden je op de hoogte!
CWC

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey,

Het zelfde herken ik ook, sinds 26 april ben ik van mijn oude toestel (htc desire) overgeschakeld op de iphone 5. Op de plekken waar ik vaak kom, 9717, 9747, 9713 heb ik erg vaak slechte bereik van zowel de gsm als 3G signaal. Als ik dan een meting doet om te bepalen wat de snelheden zijn komt de des betreffende app soms niet eens op gang, omdat de ping tijden te hoog worden en of er geen bandbreedte beschikbaar zijn. Meestal gaf het toestel wel aan dat er een 3G signaal is, maar een verbinding is dan niet te maken en soms ook niet. Nou weet ik niet zeker of het aan mijn toestel ligt of dat het meer aan de netwerk van Vodafone ligt. Want met mijn oude toestel heb ik altijd al redelijk slechte bereik gehad bij 9717 (vaak geen 3G), het is met de nieuwe toestel dus alleen maar slechter op geworden. Had de goede hoop dat een nieuwere toestel beter zal zijn. Hopelijk kan je me meer over informeren Mvg
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi CWC, welkom op het forum! In het gebied direct achter het Noorderplantsoen is de 3G-dekking helaas niet optimaal. Dat zal in dat gebied dus waarschijnlijk niet aan je toestel, maar eerder aan de dekking daar liggen. Het 2G-signaal is daar wel goed. Om te voorkomen dat je toestel te lang vasthoudt aan een zwak 3G-signaal, kun je overschakelen naar 2G (op een iPhone doe je dit door '3G' uit te zetten). Het ene toestel schakelt namelijk sneller over dan het andere toestel, als het 3G-bereik minder wordt.
Peter_Boer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
 
Vorige week heb ik met jullie referentienummer 00004010 in de hand op aanraden van jullie nog afgewacht. Vanochtend nog weer eens gemeten wat het resultaat is. De upload is echter nog steeds NUL en dus is internetten onmogelijk. Zie ter ondersteuning afbeeldingen (1) en afbeelding (2) waaruit blijkt dat GEEN upload mogelijk is.
 
Vanochtend heb ik nog met de eigenaar van een hoveniersbedrijf gesproken, die tot zo'n 6 weken geleden nog wel via zijn iPad + Vodafone 3G kon internetten bij klantbezoeken in onze provincie, maar dat nu niet meer kan. Zo zijn er in mijn kennissenkring meerdere personen & bedrijven die een probleem met Vodafone hebben. Ondanks contact met de tussenpersoon, worden ook deze problemen niet opgelost.

Graag hoor of lees ik de status van betreffende probleem. Wat hebben jullie tot dusver ondernomen op tot een oplossing te komen?
 
Groet,
 
Peter
rogier80

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zit nu Leeuwarden centrum en heb GEEN internet. Ook niet via GSM protocol.
CWC

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Sido,
Bedankt voor je snelle antwoord. Gisteren had ik voor het testen even mijn toestel in 2G mode gedwongen, helaas heeft het niet het gewenste effect. Ook geen signaal, zelfs in openlucht had ik bijna niks. -> ipv GPRS of EDGE had ik een vaag rondje, wat ik niet kan plaatsen wat het is. Wat verder natuurlijk wel een beetje schandalig is, want met mijn oude toestel kreeg ik weliswaar1 ook slechte signaal, maar wel een bruikbare signaal zowel in het noorderplantsoen als in het zernike terrein.
 
Verder weet ik niet of het aan toestel ligt of netwerk, ik had ook de snelheid getest met volle bereik, maar de test resultaten waren ook niet wat je zegt hmm ( ping time out,up 0, down 0). Het toestel forceren naar 2G netwerk hielp wel, maar dat kan natuurlijk niet helemaal de bedoeling zijn.
 
Verder zag ik net dat er op het forum sinds twee week, ook klachten zijn van zeer slechte 3g netwerkdekking op de door mij eerder aangehaalde plekken. Wat je eigenlijk niet verwacht bij een grote betrouwbare bedrijf als vodafone, als klant verwacht je dat als je diensten neemt van een grote bedrijft dat als er eenmaal problemen zijn dat het ook snel en adequaat op zal worden gelost. Verder hoorde ik toevallig vandaag van iemand, dat het vodafone netwerk sinds begin deze maand niet helemaal goed functioneert en dat het misschien daar aan ligt. Maar hoe betrouwbaar het is weet ik niet. Daarvoor moet ik naar de medewerkers van Vodafone vragen en hopen dat ze een correct antwoordt geven
 
Met vriendelijke groet,
CWC
glenfiddich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Voor mij is het inmiddels twee weken geleden dat ik dit bericht heb geplaatst, en zo te zien ben ik niet de enige. Nadat het probleem vorige week verdwenen leek te zijn (een aantal dagen geen problemen gehad) is het probleem nu weer in volle omvang terug. 3G en 2G werken beiden de hele middag al niet. Krijg de meldingen "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk" en "PDP-identiteit niet geaccepteerd".
 
Ik heb het probleem twee weken terug uitgebreid aangekaart via Twitter, maar krijg doodleuk de reactie "Bedankt voor het doorgeven van de gegevens. Als we meer voorbeelden hebben kunnen we het gaan onderzoeken".
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik kan je verzekeren dat ons twitter team hun best doet om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Echter wordt het moeilijk als ze maar een aantal klanten hebben die last hebben van een probleem. In zo'n geval gaan ze gegevens verzamelen en dit in 1 keer doorzetten naar de technische dienst. Als er een grote groep klanten hetzelfde probleem heeft dan is dit makkelijker te vinden dan als 1 of 2 er last van hebben.

mochten jullie nog meer mensen kennen die problemen hebben, verwijs ze dan vooral door want voorbeelden kunnen ze goed gebruiken.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey CWC,

Ik heb je berichten aan dit topic toegevoegd.
Wellicht kan jij ook contact opnemen via Twitter zodat mijn collega's de gegevens kunnen verzamelen.
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het leek inderdaad een paar dagen goed maar sinds gister hebik ook weer tergend langzaam internet op postcode 9723zl
Peter_Boer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arina,
 
Je schrijft dat jullie Twitter team hun best doet. Met alle respect ben ik van mening dat je geen Twitter team op dit probleem moet zetten maar een technische dienst. Ook vandaag is bij mij de upload nog steeds NUL, maar ondanks mijn eerdere meldingen, krijg ik nu geen respons meer van jullie. De meldingen in dit forum lijken allemaal op elkaar en er zijn meer mensen met deze klachten dan jullie op dit moment denken, echter uit niets is tot op heden gebleken dat Vodafone ook naar een oplossing toe werkt.
 
Ik ben nu genoodzaakt om mijn verbinding geforceerd op 2G te zetten, omdat bij 'automatisch' of 3G de verbinding zo instabiel is dat gesprekken worden afgebroken of dat ik later pas een SMS krijg, dat ik oproepen heb gemist, terwijl de telefoon naast me ligt. Voor zo'n instabiele 3G betaal ik wel maandelijks zo'n 35 euro, terwijl ik mijn smartphone nu alleen kan gebruiken voor bellen en sms via 2G. Dat had ook gekund voor een simonly abonnement van zo'n 7 euro.
 
Wat kan ik nu het beste doen?
- versneld overstappen naar de concurrent? Werken jullie dan mee aan nummerbehoud en een tegemoetkoming in de kosten?
- de Consumentenbond bellen, of Kassa of Radar inschakelen?
- jullie de kans geven om het probleem serieus aan te pakken d.m.v. een technisch onderzoek en oplossing?
 
Ik hoop het laatste, want het gaat natuurlijk niet alleen om mijn probleem, maar ook om dat van mijn lotgenoten.
 
Groet,
 
Peter
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Peter,

Zoals Arina al aangeeft hebben we gegevens nodig om neer te leggen bij de technische dienst. Als we geen munitie hebben kunnen we ook niet schieten;). Vandaar dat het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen die last hebben op deze specifieke locatie dit doorzetten.

Daarnaast kunnen we ook een persoonlijk onderzoek voor je starten, ook dan zul je contact via Twitter, Facebook Hyves of 1201 moeten opnemen want via het Forum kunnen we geen gegevens overleggen.

Peter_Boer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Annabelle_,
 
Ik had een week geleden nog contact opgenomen via Facebook en kreeg als antwoord een referentienummer 00004010 (zie ook hierboven) en de toezegging: "We verwachten vrij snel meer informatie te kunnen verstrekken.". Ook heb ik daarvoor al met 1201 gebeld. Helaas (nog) zonder resultaat...

Welke upload snelheid meten jullie zelf dan in ons (postcode)gebied?
 
Groet,
 
Peter
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Peter,

Omdat ik zelf ook onderdeel ben van de Web Crew weet ik dat we op dit moment nogsteeds gegevens verzamelen om te zorgen dat we de klachten kunnen aantonen. Helaas is dit niet van vandaag op morgen geregeld:(. We zijn er echt mee bezig en proberen iedereen zsm van info te voorzien. Ik begrijp je situatie en dat deze verre van ideaal is. Op dit moment heb ik helaas geen nieuwe informatie voor je, het is nog even afwachten.
Arturo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds 2 weken over naar de iphone 5, met een red abonnement.
Voorheen vele blackberry's en bellen+web abonnementen.
 
Zelden tot nooit netwerkproblemen ervaren met de blackberry.
Nu, met de iphone 5... dramatisch.
Van de 6 gesprekken die ik voer, worden er 4 verbroken.... gesprek mislukt, bellen mislukt of niet te verstaan.
- In het geheel geen service
etc etc.
 
De telefoon wordt zakelijk gebruikt.
Ik ben ontzettend afhankelijk van telefoon, email en internet. Op deze manier is het onbetrouwbaar en schadelijk voor mijn werkzaamheden.
 
Is mijn enige optie dan weer de telefoon inleveren en terug naar de blackberry ?
Ligt het aan het netwerk of aan deze (reeds eerder omgeruilde) iphone ?
 
CWC

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste moderator,
 
Als vervolg hierop, inmiddels ben ik met mijn toestel fysiek langs een vodafone winkel geweest. Ze hebben geconstateerd dat er iets los zit in het toestel, omdat het om een apple apparaat gaat mogen ze het niet ter plekke repareren. (Wat volgens de monteur, even 2 schroeven los schroeven, scherm met een zuignap los halen en dan misschien iets vast draaien is) ah fijn, ze hebben (omdat ik een red abonnement heb en ze daar geen beschikking hebben tot de leentoestel koffers) me een telefoonnummer gegeven en hierop hebben ze mijn toestel opgehaald en een leentoestel achter gelaten.  Wat grappig is dat ze voor me even naar de vochstikkers hebben gekeken (bij de simkaart), omdat ik aan had gekaart dat ik niet helemaal pleased was dat het naar dynafix wordt gestuurd. (meerdere malen slechte ervaringen er mee en of gezien)

Maar sinds dien is de 3G ontvangst en de wifi ontvangst wel verbetert, maar nog niet op het oude niveau van mijn vorige toestel. Ik weet niet of het toeval is of niet, maar op de zernike terrein heb ik nu gewoon goed 3G ontvangst itt niks (yeah). Helaas geld het niet voor de plek waar ik werk (9717), daar is zowel de 3G als het 2G belabberd, cq vaak niet bruikbaar. Uw vodafone collega's in de winkels hebben toegegeven dat de vodafone netwerk de afgelopen 5 a 6 weken niet helemaal optimaal functioneert en de door Sido aangegeven methode niet helemaal correct is. Ze hebben een aantekening gemaakt van me melding van slechte netwerk, maar wat ze er mee doen 'Geen idee'. Gezien dat de 3G problemen in de des betreffende wijken (9717en 9742) al langer gaande is.
 
Met vriendelijke groet,
CWC
Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Is hier inmiddels al meer over bekend.. ik vind een downloadsnelheid van 158kbps niet echt denderend (als je betaald voor (max)14,4Mbps)...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic