Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
Cynthia

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat ik nog geen antwoord van de moderator heb gekregen voor eenzelfde probleem
wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Geachte heer/ mevrouw,

Bij deze wil ik aangeven dat de femtocel die jullie verstuurd hebben en vorige week vrijdag is ontvangen niet de juiste is. Ik heb expliciet om een versie 2 gevraagd, een niet werkende versie 1 heb ik reeds.

Ik begreep aan de telefoon dat 40 minuten duurde, 3 maal doorverbinden en uiteindelijk naar een winkel verwezen dat deze nooit uitgeleverd had mogen worden.

Helaas kampt de tnt al 2 dagen met storing en kan ik het pakket ook niet retour sturen, dat zal ik maandag doen. Graag asap een nieuwe versie retour. Jullie winkels Belcompany konden ook niet omruilen.

Kunnen jullie die 45 cent terug storten? Reden kost me 40 minuten om van het kastje naar de muur gestuurd te worden, twee postkantoren en een Belcompany bezocht. Uiteindelijk was ik nog niet geholpen. Ik zou mijn uren ook bij jullie in rekening moeten brengen.

Gegevens: Moderator: Uit privacy overwegingen je gegevens verwijderd. Neem even contact op met onze klantenservice.
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
@wdool ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Als je niet wilt bellen kan dat via Twitter, Facebook of e-mail (via My Vodafone).
wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@jochen waarom denk ik dat ik t hier plaats? Bij de jlantenservice betaal ik voor GEEN service, er is niet eens een optie in t keuze menu die over falende bestellingen gaat
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Neem dan even contact op met onze 24/7 Web Crew via Facebook of Twitter, dat is gratis 🙂
wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En jij dan, je bent toch ook van Vodafone? Op Facebook lezen mn vrienden mee....iedere maand zeik met Vodafone....
wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste,

Inmiddels ben ik via jullie webcare en klantenservice verwezen naar de Winkel, daar ben ik WEDEROM weggestuurd.

Graag aandacht voor het onderstaande:

Ik ben onder werktijd naar mijn dichtsbijzijnde Vodafone winkel in Zeist geweest, daar een half uur discussie gehad met een medewerker en uiteindelijk WEER weggestuurd. Het antwoord van Klantenservice en webcare zou onjuist zijn, want in de winkel hebben ze andere retour processen.

Kortom, weer NIET geholpen. Nu heb ik het geheel via TNT verstuurd, 45 cent betaald voor afgelopen zaterdag aan klantenservice, 6,50 betaald aan verzendkosten en weer een paar uur prive tijd besteed aan de Femtocell. En dan praat ik niet over de vele uren die het mij heeft gekost om de Femtocell 1.0 al dan niet met jullie klantenservice werkend te krijgen.

Waar kan ik mijn rekening van gemaakte uren, benzine, klantenservice en verzend kosten naar toe sturen? Ik ben al maanden bezig om de Femtocell werkend te krijgen, dit kunnen jullie in mijn dossier zien. (Zowel via telefoon logs, als webcare als het forum of op mijn telefoonrekening het aantal minuten gebeld naar jullie klantenservice).

Het gaat inmiddels om : 672,20 bestaande uit
- 6 uur, á 90 Excl. BTW. 653,40
- 20 KM benzine á 39 cent p KM 7,80
- 10 maal bellen á 0,45 cent per oproep 4,50
- 6,50 TNT post verzendkosten 6,50

Op moment van schrijven ben ik waarschijnlijk ook over de 7 werkdagen van retour sturen heen, maar ik neem aan dat jullie gewoon deze week nog een nieuwe Femtocell 2.0 sturen. De eerste niet werkende femtocell is wel al netjes vergoed. Hoor graag spoedig van u.

vr gr, W. van den Dool
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo W. van den Dool,

de reden dat we je steeds verwijzen naar onze klantenservice is dat ons forum niet de juiste plek is om individuele klachten te posten. Voor het behandelen van klachten hebben we namelijk jouw gegevens nodig en deze kunnen we via het forum niet achterhalen. Het forum is ook meer bedoeld zodat andere klanten jou met problemen kunnen helpen.

Als je al contact hebt gehad met mijn collega's via Facebook dan raad ik je aan om dit bericht ook daar te plaatsen zodat zij jouw gegevens er nogmaals bij kunnen pakken. Zij kunnen dan ook nakijken of een eventuele tegemoetkoming op zijn plaats is.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Op moment van schrijven ben ik waarschijnlijk ook over de 7 werkdagen van retour sturen heen, maar ik neem aan dat jullie gewoon deze week nog een nieuwe Femtocell 2.0 sturen. De eerste niet werkende femtocell is wel al netjes vergoed. Hoor graag spoedig van u.

Ik zou een 2.0 opgestuurd krijgen, maar kreeg plots als nog de 1.0 toegestuurd. Vreemde is, dat mij nu plots wordt verteld dat het enigste wat anders is, de software is ... bull**bleep**, want na aansluiten wordt altijd de laatste software gedownload en gebruikt.

Maar goed, er schort wel meer aan qua informatie verstrekking.
Wat leuke weetjes? :
- Medewerker 1: Je moet alle poorten open zetten in je firewall
- Medewerker 2: Nee hoor, portforwarding is voldoende.
- Ik als klant: Vreemd, want nergens in manuals noch op de website wordt dit vermeld. Fijne informatie verstrekking aan klanten *NOT*

- Medewerker 1: Je moet wel binnen bereik van de mast zijn, anders kan de femtocell niet communiceren met het netwerk, je internet verspreid het signaal namelijk alleen maar.
- Medewerker 2: Nee hoor, de Femtocell maakt 100% gebruik van het internet.
- Ik als klant: Heel grappig hoe dat medewerkers elkaar tegenspreken. Gelukkig heb ik allang uitgezocht hoe het werkt en medewerker 2 heeft gelijk 🙂
 
Ik ben een soort blog gaan bijhouden vanaf het moment dat de signaalplus arriveerde, al vanaf de eerste maand (ik heb 'm nu 7 maanden) heb ik ellende. Nimmer ben ik teruggebeld door tech, en zo gek als de klantenservice van mij wordt, wordt ik inmiddels van Vodafone. Vodafone lijkt met haar handen in het haar te zitten, en de klant??? Die wordt continue gedupeerd door deze heerlijke ellende die Vodafone SignaalPlus genoemd wordt.



Nieuwe advertentie van Vodafone:
http://demo.ovh.nl/download/058fc00d2c921ddc22d94dca96b6969c/904768_517137964988150_1814750583_o.jpg

wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Gerrit, inmiddels heb ik al voor een derde maal een Femtocell 1.0 ontvangen, Femtocell 2.0 is nu ineens een fabeltje.... Want de 1.0 en 2.0 zijn hetzelfde... Wordt helemaal gek van dit product, Vodafone is echt de weg kwijt als het om informatie voorziening gaat over dit product.....
wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ben ook al ZEVEN uur aan het bellen geweest:
Hoeveel moeite moet je doen?

12.02.2013 19:31 1201 00:17:00 0,372
13.02.2013 08:50 1201 00:03:00 0,372
13.02.2013 08:53 1201 00:15:00 0,372
13.02.2013 18:11 1201 00:27:00 0,372

14.12.2012 09:05 1201 00:27:00 0,372
19.12.2012 17:39 1201 00:04:00 0,372

01.11.2012 19:20 1201 00:24:00 0,372
07.11.2012 19:57 1201 00:26:00 0,372
20.11.2012 18:16 1201 00:04:00 0,372
24.11.2012 12:13 1201 00:12:00 0,372

24.10.2012 17:19 1201 00:41:00 0,372
26.10.2012 17:14 1201 00:21:00 0,372
30.10.2012 17:35 1201 00:13:00 0,372

27.09.2012 08:56 1201 00:03:00 0,378
27.09.2012 09:00 1201 00:07:00 0,378
27.09.2012 09:07 1201 00:19:00 0,378
27.09.2012 18:15 1201 00:03:00 0,378
27.09.2012 18:17 1201 01:00:00 0,378

10.07.2012 18:17 1201 00:24:00 0,378
10.07.2012 18:41 1201 00:25:00 0,378
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@wdool - Qua informatievoorziening klopt er ook het één en ander niet... of  zelfs helemaal niets. Tot op heden ben ik nimmer teruggebeld en heb ik bij iedere keer dat ik Vodafone belde zelf moeten vernemen dat cases gesloten waren.
 
Vandaag werd ik bijvoorbeeld geconfronteerd met de uitspraak van één van de medewerkers dat mij een oplossing was aangeboden door één van zijn collega's dat ik mijn (ik quote) "firewall moet uitschakelen". Op de vraag of Vodafone dan alle schade gaat betalen ,kreeg ik als vriendelijke doch sarcastische antwoord "Nee  natuurlijk niet". Het moet toch niet gekker worden!

Mijn ellende heb ik voor het overgrote deel op mijn eigen website geplaatst.
 
En na het terug lezen van mijn eigen teksten op die pagina, zou ik mezelf dood schamen als Vodafone. Als dit de bekende "Fast Forward" uitspraak c.q. project is waarover Vodafone het heeft dan ga ik geen nieuw abonnement of verlenging meer aan want dan is het leven van Vodafone niet langer zeker en wens ik alle medewerkers alvast sterkte en succes met het zoeken van een nieuwe baan. Want van alle verbeteringen waarover men het heeft, hebben de meeste klanten tot op heden nog niets gemerkt.
 
Jij 7 uur gebeld? Ben bang dat ik ook aan die tijd zit, als het al niet meer is. Overigens niet zo gek als medewerkers vrijwel nooit terugbellen en je zelf het huiswerk van Vodafone mag doen.
 @Vodafone - Wees eerlijk naar je klanten toe. Als je ze geen dekking kunt bieden, of niet fatsoenlijk functionerende producten/diensten (SignaalPlus) aanbied, geef ze dan de mogelijkheid op te stappen naar een alternatieve partij.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
wdool,

Serkan heeft je net een privéberichtje gestuurd met goed nieuws! Fijn weekend:).
wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi Annabelle,

Ik zie het berichtje op Facebook inderdaad, laten we hopen dat het een 2.0 is....Dankje voor de hulp..

Groetjes Wout
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Laat het maar even weten:). Geniet van het weer en het weekend!
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Nieuwe updates (overigens niet positief:
 
- Gisterenavond (02-05-2013) om 19:23 uur weer de SignaalPlus geregistreerd.
- Telefoons (Samsung Galaxy S3 (I9300) 2st en S (I9000) 1st) in vliegtuig-modus gezet en opnieuw verbinding met het netwerk laten maken. 1 S3 maakte inderdaad verbinding, de andere S3 en S niet (ook al waren alle 3 de toestellen aangemeld via de website.
- Vanmorgen (03-05-2013) was de Galaxy S (I9000) aangemeld op het netwerk. De overige S3's nu echter niet.
- Vanmorgen (03-05-2013) om 11:24 uur sms gekregen van 1200 "Goede morgen meneer ......, klacht Signaal Plus is nog steeds in behandeling".
- Vanmiddag (03-05-2013) om 13:46 uur SignaalPlus maar weer gederegistreerd.
 
Inmiddels heb ik her en der eens rondgevraagd bij Bel Company, Vodafone Shops en diverse telefoontjes naar Vodafone en blijkt de SignaalPlus 2.0 niet te bestaan. Er lijkt enige verwarring te bestaan over een platte uitvoering die 2 1/2 jaar geleden aan de zakelijke klanten werden verstrekt en de SignaalPlus zoals deze nu aan consumenten wordt aangeboden. Enkele medewerkers zien de huidige (stopcontact-versie) namelijk als 2.0 en de platte als 1.0.
 
Al met al; we wachten het maar weer af. Waar ik overigens wel verbaasd over ben is dat klanten met een SignaalPlus - waarbij deze niet 100% werkt - telefonisch slechter bereikbaar zijn (lees; het lijkt alsof er conflicten optreden in het netwerk wanneer een smartphone een beroerde netwerk-verbinding heeft tussen SignaalPlus en de zendmasten (cells).
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Nou oke; weer een update nadat ik zojuist gebeld ben door Vodafone Technical;
 
De SignaalPlus werkt perfect. De masten (cells) werken eveneens perfect en de Telefoons ook. De SignaalPlus werkt pertinent niet wanneer de telefoon en SignaalPlus ook maar een klein beetje contact hebben met de normale 3G masten.
 
Wat houdt dit concreet in? Wanneer je een SignaalPlus koopt om van de instabiele dekking af te zijn, dus betere garanties wilt hebben dat je telefoon goede dekking blijft houden. Dan kom je bedrogen uit. Medewerkers die ook daadwerkelijk bevestigen dat je in gevan van een wat slechtere dekking profijt zult hebben van de SignaalPlus krijgen waarschijnlijk provisie als ze je zo'n ding aansmeren want deze wijze zal namelijk nooit werken! Bij het minste geringste aan aantal decibellen zal de SignaalPlus de telefoon namelijk gewoon verbinding laten maken met het netwerk zelf i.p.v. de SignaalPlus.

Mensen die dachten dat ze hiermee het Vodafone Netwerk kunnen ontlasten of bij een ramp zoals enige tijd geleden in Rotterdam, toch bereikbaar willen zijn! Ook u valt buiten de boot. Ook al was de boel in Rotterdam afgefikt, de masten waren nog aan het zenden en dus zorgden deze voor een dekking (ook al werkte er verder niets) voor de SignaalPlus zou er dus geen reden zijn om te zorgen dat uw telefoon(s) zich hierop aanmelden.
 
Waarvoor de SignaalPlus wel van toepassing is? Kort maar krachtig, als er zich daadwerkelijk 'geen' dekking is, pas dan neemt de SignaalPlus de 3G-taken over.
 
Conclusie en moraal van dit verhaal?
Een aantal medewerkers van Vodafone zijn slecht in luisteren tijdens hun cursussen of goed in het verstrekken van onwaarheden en onjuiste informatie.

Het is of/of, of u heeft dekking (hoe slecht ook), of u heeft geen dekking. In het 1e geval maakt men geen gebruik van de SignaalPlus - ook al werkt deze perfect. In het 2e geval maakt men wel gebruik van de SignaalPlus. Maar goed, dan is het Vodafone Netwerk ook echt beroerd!
RobinSchouten

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik had ook twee weken lang storing op de Femtocell met mijn HTC One. De technische dienst is een onderzoek gestart maar daar hoor ik niets van. Gisteren ben ik zelf achter de oorzaak gekomen, die wil ik graag delen omdat meer mensen hier wat aan kunnen hebben: nieuwere toestellen zoals de HTC One staan standaard ingesteld op 'automatisch zoeken naar GSM/WCMDA/LTE netwerk'. Daar gaat de Femtocell van over de nek om de 10 minuten.  Dat heeft te maken met LTE. Als je nl. je telefoon instelt op 'automatisch zoeken naar GSM/WCMDA' dan treedt de storing niet meer op. Ik hoop dat Vodafone dit in de toekomst gaat verhelpen in nieuwe firmware want straks als er LTE is wil je wel je toestel automatisch laten overschakelen naar LTE. Als je dat thuis moet uitzetten omdat je Femtocell hierdoor elke 10 minuten in storing schiet is niet echt handig.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
RobinSchouten schreef:
Ik had ook twee weken lang storing op de Femtocell met mijn HTC One. De technische dienst is een onderzoek gestart maar daar hoor ik niets van. Gisteren ben ik zelf achter de oorzaak gekomen, die wil ik graag delen omdat meer mensen hier wat aan kunnen hebben: nieuwere toestellen zoals de HTC One staan standaard ingesteld op 'automatisch zoeken naar GSM/WCMDA/LTE netwerk'. Daar gaat de Femtocell van over de nek om de 10 minuten. Dat heeft te maken met LTE. Als je nl. je telefoon instelt op 'automatisch zoeken naar GSM/WCMDA' dan treedt de storing niet meer op. Ik hoop dat Vodafone dit in de toekomst gaat verhelpen in nieuwe firmware want straks als er LTE is wil je wel je toestel automatisch laten overschakelen naar LTE. Als je dat thuis moet uitzetten omdat je Femtocell hierdoor elke 10 minuten in storing schiet is niet echt handig.
Bedankt voor je research RobinSchouten. Dat zou voor een aantal gebruikers best wel eens nuttige informatie kunnen zijn.

Wie had hetzelfde probleem en is hiermee ook geholpen?
RobinSchouten

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Astrid, ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen maar in het tweakers forum had een andere gebruiker (ene Josky) ook hetzelfde probleem met de HTC One i.c.m. de Femtocell. Na het uitschakelen van zoeken naar LTE (wat trouwens ook de batterijduur van de HTC One ten goede komt) is ook bij hem de verbinding met de Femtocell stabiel; http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489465/last
 
Groetjes Robin
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic