Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Robin, dankjewel! Ik zal deze informatie intern ook doorgeven, wellicht helpt het andere klanten ook weer.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Als je de SignaalPlus in open modus hebt gezet en je buren hebben een HTC One, dan kun je dit probleem natuurlijk ook ervaren... Je kunt in dat geval wellicht gaan vragen of je buren een HTC One smartphone hebben en indien dat het geval is om het in de GSM/WCDMA modus te zetten. Mochten je daar geen gehoor aan geven dan kun je hem natuurlijk altijd nog in de gesloten modus zetten. Ooit komt er een oplossing voor, wellicht in de software van de SignaalPlus, wellicht in de software van de HTC.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Gisteren ben ik bij wdool geweest, hij had eerder hier gemeld dat hij al maanden bezig was met zijn SignaalPlus. Hij is een oud collega van me dus we kennen elkaar 🙂

Thuis bleek het probleem te zijn dat hij een router achter een router had. Op zich kan dat prima maar beide routers stonden in DHCP en NAT modus. Even simpel gezegd, dat zorgt voor problemen. Aangezien hij een glasvezelaansluiting van de groene reus had en het internet, telefoon en TV uit die router kwam, heb ik die leidend gemaakt en zijn 2e router (Apple Time Capsule) in bridge modus gezet. Vanaf dat moment gaat de Apple router dan zelf geen regie meer voeren maar laat dat over aan de Experiabox en daarna werkte het uitstekend. Zojuist heb ik hem nog even gevraagd en tot nu toe werkt het prima. Ik heb er groot vertrouwen in en wdool is weer een happy camper 🙂


Conclusie: als je een wat uitgebreider netwerk hebt (meer dan de standaard router), zorg er dan voor dat je 1 hoofdrouter kiest en alleen die de DHCP en NAT laat regelen. Andere routers in bridge modus zetten.

Mocht dit antwoord je geholpen hebben, klik dan even op het duimpje onder dit bericht.


wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En als er nu meer Vodafone medewerkers zijn die de kla t zo helpen..... Dan had dit zowel Vodafone als mij 7 uur bellen en veel frustratie en negatieve NPS score kunnen voorkomen, volgens mij goeie input voor n businesscase..... Top Robert Webbe
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Aan de laatst genoemde 2 tips hier heb ik helaas weinig omdat mijn Samsung Galaxy S3 geen LTE ondersteuning heeft. Wel heeft een High Technical van de week telefonisch contact met mij opgenomen.
 
Deze gaf mij te kennen dat hij afgelopen Vrijdag instellingen heeft veranderd omdat de SignaalPlus niet goed geregistreerd bleek. Ik dacht al direct ... bull**bleep**, en na een herstart (reset) en software update was de SignaalPlus weer online. Even de 2 resterende Samsungs een herstart gegeven, omdat ik met één Samsung aan het bellen was met de betreffende persoon .. en jawel, de beide Galaxy's maakte verbinding met de SignaalPlus.
 
Tijdens het telefoongesprek sprak ik af om alles op 3G in te stellen "hard handig" en wifi uit te schakelen zodat hij dit kon monitoren. Al binnen de 10 minuten erop, waren de beide Galaxy's alweer van de SignaalPlus afgegooid. De medewerker stond versteld en zag dit terug in de logfile en jawel ... EINDELIJK snapt één medewerker eens dat het door mij genoemde probleem niet uit een duim gezogen wordt.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Conclusie: als je een wat uitgebreider netwerk hebt (meer dan de standaard router), zorg er dan voor dat je 1 hoofdrouter kiest en alleen die de DHCP en NAT laat regelen. Andere routers in bridge modus zetten.
 
Vrij vertaald komt het erop neer:
1) Je zet de DHCP modus uit in de 2e en eventuele andere routers (alles na het modem met ingebouwde router).
2) Je sluit de LAN poort van je modem/router combinatie aan op één van de LAN poorten van vervolg routers.

Op deze wijze creëer je een bridge/accesspoint only.

Maak je gebruik van Ziggo of UPC, dan doe je er verstandig aan om juist het modem via UPC of Ziggo in Bridge te laten zetten. Hierdoor wordt draadloos uitgeschakeld op het modem, hier achter kun je dan je eigen router gebruiken. Dit resulteert in een veelal stabielere internetverbinding op zowel draadloos als bekabeld. En zorgt er tevens ook voor dat de SignaalPlus geen regelmatig verlies heeft van de netwerkverbinding "instabiliteit". Kabelmodems zijn n.l. niet allemaal even lekker, de Ubee's en Cisco EPC3212, EPC3925 versies zijn hiervan "HET" ultieme voorbeeld.

Heb je tevens een internet verbinding van 100Mbps of meer, sluit dan je SignaalPlus "ALTIJD" aan via de router, en niet tussen modem en router. Dit omdat de SignaalPlus een maximum snelheid heeft van 100Mbps. Ook al heb je glasvezel 100/100, dan nog kun je deze het beste achter je router hangen!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Top-info heren. Ik zal zeker niet ontkennen dat de introductie van de femtocel niet vlekkeloos is verlopen maar ook in set-up die mensen thuis hebben kunnen issues zitten.
Dat is via de telefoon soms moeilijk te trouble-shooten dus als iedereen elkaar hier helpt en tips neerzet kan dat ontzettend helpen.

Zijn er nog meer tips&tricks waar jullie uit ervaring achter gekomen zijn? Ik wil graag binnenkort een aantal van deze dingen samen gaan voegen in een korte FAQ (met vermelding van degene van wie de tip komt uiteraard 🙂 )
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik heb nog een tip. Voor het beste bereik, hang je SignaalPlus op deze manier op:



De antennes zijn voor deze montagewijze geoptimaliseerd.
Dus niet horizontaal (90 graden gekanteld) of liggend. Als je dat doet zul je merken dat het bereik binnen je huis kleiner wordt.
pietjepuk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie waarom houdt dit Forum op  met de kerst en wij zijn nu eind juni en dat ding ligt nog steeds in de kast te liggen omdat het 4 maanden geleden niet werkte !! Doen jullie helemaal niets aan klantenbinding of tenminste updaten van de klanten dat dit zendertje het nu eindelijk moet doen ???
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Pietjepuk, wat is het probleem dan? Bij mij werkt hij uitstekend.
Als je hem netjes geregistreerd hebt op myVodafone en hem daarna op een internetaansluiting aansluit gaat hij updaten naar de laatste versie en dan werkt hij. Het kan tot een uur duren als hij al heel lang niet is gebruikt maar geef het gewoon de tijd.

Het enige "probleem" dat ik nu nog ken waar je niets aan kunt doen is als er geen 2G (GSM) dekking is op de plaats waar je SignaalPlus hangt. Mogelijk kun je hem dan op een andere plek ophangen en dan opnieuw testen.
Delta737

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hem gisteren ontvangen. Het gekke is dat de iPhone 4S van mijn vrouw nu continu vol bereik heeft, terwijl mijn iPhone 5 hem maar af en toe pakt (verder geen ontvangstprobleem met het toestel). Iemand enig idee hoe dit kan??
RobinSchouten

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben al jaren een tevreden klant maar sinds de Femtocell steeds minder. Vanwege het regelmatig uitvallen van de Femtocell heb ik al 1 telefoonnummer geporteerd, ik overweeg sterk dat ook met mijn tweede nummer te doen. Al een maand lang werkt mijn Femtocell niet en heb ik hierover contact met VF via FB. Zelfs na 2 weken vakantie was het probleem nog niet opgelost en moest ik zelf weer navraag doen naar de status. Dan krijg je het verzoek om even de femtocell te resetten (hetgeen ik al meerdere malen heb moeten doen en niet tot een oplossing leidde).
- donderdag 8 augustus maar eens gebeld met de klantenservice 1201. "Meneer ik ga overleggen met mijn leidinggegvende want dit duurt inderdaad erg lang en ik bel u zaterdag terug". Tot op heden natuurlijk niet teruggebeld.
- zaterdag 10 augustus weer eens een berichtje via FB "wacht u nog even het weekend af en neem maandagmiddag anders nog even contact op" (ik wacht al een maand af!)
- maandag 12 augustus gebeld met klantenservice 1201. "Meneer ik heb overlegd, u kunt bij de VF winkel de stekker omruilen". Ik bedank haar voor de moeite en ze sluit het gesprek af met "wij helpen u graag en vanmiddag is uw probleem opgelost en ik maak een notitie hiervan in het systeem".
Dus ik naar de VF winkel in Amstelveen. "Nee meneer, wij hebben geen Femtocells op voorraad en wij ruilen niet zomaar om want wij kunnen niets terugvinden in het systeem dat deze toezegging gedaan is". Ook innemen van de femtocell wilde men niet omdat die daar niet gekocht was. Of ik zelf maar even wilde bellen naar de klantenservice 1201 om akkoord te krijgen om de stekker te mogen repareren... Dus ik bel in winkel 1201. "Nee meneer u moet naar de Belcompany want daar heeft u de stekker gekocht". Ik was razend; via FB wordt gezegd dat wanneer blijkt dat de femtocell kapot is regelen wij direct een vervangend apparaat, ik wordt vervolgens naar de VF winkel gestuurd met de toezegging dat ik het apparaat daar kan omruilen en nu kan ik weer naar een andere winkel. Dus ik vroeg of ze een vervangend apparaat kunnen versturen zodat ik de defecte kan achterlaten bij de VF winkel; nee dat kon niet want ze hebben geen mogelijkheid om opdracht te geven om een vervangende femtocell te sturen. Kortom allemaal tegenstrijdige berichten door verschillende medewerkers. Daar sta je dan...
Uiteindelijk maar naar de Belcompany winkel gegaan en daar wilde ze de femtocell wel opsturen ter reparatie. Betekent wel dat ik nog langer zonder zit met een brak bereik, wegvallende gesprekken wat zeker na een maand heeeel irritant begint te worden. Ik heb zojuist een klacht gestuurd richting Harry Odenhoven. Ik ben er even helemaal klaar mee!
pkaak

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In november, december had ik problemen met de femtocel.
Mijn lumia 920 stond op 4g en blijkbaar kon de cel niet aan. Volgens de medewerker zocht hij naar een 4g firmware die er niet is op de vodafone servers. Door de telefoon op max 3G te zetten was het probleem over.

Nu vodafone 4g aanbiedt en ik de meeste werktijd in 4g doorbreng, he ik die weer ingeschakeld. Resultaat, femtocel binnen paar minuten in storing.
Hoe kan dit na 8 maanden nog steeds niet opgelost zijn?

En wat denken jullie er aan te gaan doen? Ik kan toch niet steeds de 4g op mijn telefoon aan en uit zetten?
Als dat moet, wil ik ook de 4g per uur dat ik hem gebruik gaan betalen.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Robin,

Ik begrijp dat deze situatie buitengewoon vervelend is. Ik heb even gekeken en ik heb de conversatie via Facebook terug gelezen. Ik begrijp dat de femto op dit moment in reparatie is bij de Belcompany. We zullen dit toch even af moeten wachten. Feedback geven kun je altijd doen, via dit formulier op de website: http://voda.fo/ne/dsqm2
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé pkaak,

Heb je dit probleem wel aangemeld bij de technische dienst? Wat is er uit het vorige onderzoek gekomen?
pkaak

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Uit vorig onderzoek kwam dat er een probleem was met telefoons die 4g willen connecten. Ik begreep dat de femtocel denkt dat hij dat kan na een firmware update, maar dat vodafone die update niet heeft.
Mijn lumia920 was zo'n beetje de eerste 4g telefoon die er te koop was.
Dit probleem speelde in dec 2012.

Oplossing was toen (en nu) om de telefoon op maximaal 3G te zetten. Dat is nu echter geen goede oplossing meer met 4g signaal buiten.

Probleem zou dus al lange tijd bekend te zijn bij de technische dienst. Heb gisteren via webcare opnieuw getracht aan te melden, maar die snappen het probleem niet.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik heb het terug gelezen, pkaak.
Er is inderdaad verwarring ontstaan. Het is een feit dat SignaalPlus nog niet werkt in combinatie met 4G. Ik kan me voorstellen dat je niet graag telkens van netwerk switched, maar soms is dit noodzakelijk. Mijn vraag is nu: crashed het apparaat ook als je je toestel op 3G instelt? Als dat het geval is lijkt het me het beste dat we het doorzetten naar de technische dienst. Je kunt dit dan melden via Twitter, vermeld dit Forumtopic even. Zo is iedereen op de hoogte is van alle informatie.
88weighed

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had 4G probleem ook, maar dat lijkt sinds een paar dagen ineens over. Normaal als ik thuis kwam zette ik 4G uit op mijn telefoon. Deed ik dit niet dan zag ik de Signaalplus binnen 10 minuten crashen.
 
Gisteren deed ik dat echter niet, en gebeurde er niets. Volgens mij is het opgelost!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi 88weighed, het inderdaad weer moeten werken. Er is een update voor de femtocellen uitgerold die dit probleem voor iedereen oplost.

Goed om te horen dat die update bij jou in ieder geval zijn werk goed doet 🙂
redo033

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dinsdag 20-8 singaalplus besteld Donderdag geleverd en zoals aangegeven binnen een kwartier werkend .
netjes.... mag ook wel eens gezegd worden met iphone 5.
Heb hem wel ver van me wifi router staan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic