Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De 2e lijns heeft inmiddels gebeld (via het Twitterteam).
 
En bellen over een uurtje weer. Tot nu nog geen geluk om hem werkend te krijgen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Spannend hoor. Ik duim voor je.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Je poorten zijn gewoon niet goed geopend. Heb je het al met je ISP gechecked of ze inkomend en uitgaan geopend zijn?
 
Btw doe een trace via CMD, dan kun je beter zien waar het mis gaat
 
Open CMD: Toets in: tracert VFNL-vag-network.vodafone.nl
 
 
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Flow, wat denk je zelf? Die poorten staan prima open. Ik kan ook een IPSec verbinding maken naar een IPSec server die wij extern als test neer hebben gezet. Wij hebben corporate glasvezel en beheren de lijn geheel zelf. KPN zet in bridge modus onze IP reeks rechtstreeks aan ons door, er is dus niets dichtgezet.
 
En een trace via CMD is uiteraard ook al gedaan, wij komen gewoon aan bij de Vodafone server en dat kan ik (en jij trouwens ook) gewoon zien in de NAT tabel die we hier gepost hebben.
 
Je doet nu net of ik een of andere n00b ben 😉
 
Edit: Astrid, 2e lijns heeft gebeld, maar komt er ook niet uit 😕
Edit2: Unit mee naar huis genomen, daar een Ziggo lijn. Als de unit geregistreerd is, blijft hij knipperen, haal ik de registratie eruit dan gaat eerste lampje aan, 2e lampje blijft knipperen. (Zoals het hoort dus).
 
Ik heb al eerder vernomend dat er iets aan de hand zou kunnen zijn met de authenticatie vanaf (Corporate) glasvezel van KPN
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik vermoed trouwens dat de Vodafone server een check doet op het IP waar vanaf de module probeert te verbinden. En ik denk dat ons IP wordt beschouwd als een niet geldig of niet Nederland IP, waardoor de IPSec verbinding verbroken wordt.
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Er is uitsluitsel vanuit Vodafone: de firmware is te oud, gecontroleerd aan de hand van het serienummer. Module gaat omgeruild worden.
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
QSO schreef:
Er is uitsluitsel vanuit Vodafone: de firmware is te oud, gecontroleerd aan de hand van het serienummer. Module gaat omgeruild worden.
 
Je krijgt een nieuwe module ? 
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja de 2e lijns is nu naar Vodafone winkels aan het bellen om te kijken waar een geschikte module ligt, dan kunnen we hem daar omruilen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi QSO,

Ik was even niet op het e-forum. Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe het is afgelopen. Als laatste hoorde ik dit:
QSO schreef:
Ja de 2e lijns is nu naar Vodafone winkels aan het bellen om te kijken waar een geschikte module ligt, dan kunnen we hem daar omruilen.
Is het inmiddels gelukt om hem om te ruilen? En is alles nu actief?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi allemaal,

Goed nieuws voor iedereen die nog geen beste vriendjes is met zijn SignaalPlus!
Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer. Je kunt dan rechtstreeks spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst.
Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00.

LeoA

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels 2x femtocell/signaal plus aangesloten maar mijn conclusie is t.a.v. upc dat het modem dan wel het netwerk is aangepast.
Sinds een week 6 kan ik de femtocel niet meer gebruiken. Zodra ik de femtocell aansluit op een adsl lijn, in dit geval xs4all geen probleem. Neem ik ze mee naar mijn thuis een UPC netwerk, geen verbinding. 2x geregistreerd en gedegeristreert mag allemaal niet baten. Op dit verzoek gedaan aan vodafone om meer informatie over de gebruikte protocollen en poorten om zo met UPC in overleg te gaan naar de mogelijk oorzaak.
LeoA

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Flow,
Fijn deze trace. Maar als ik deze volg krijg ik een timeout bij een bepaald adres
tracert VFNL-vag-network.vodafone.nl
 
C:Windowssystem32>tracert VFNL-vag-network.vodafone.nl
 
Traceren van de route naar VFNL-vag-network.vodafone.nl [62.140.141.7] via maximaal 30 hops:
 
 1  
BERO

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds twee dagen heb ik ook weer "problemen" met de femtocell.
De lampjes knipperen als volgt: power lampje knippert, service (langzaam) oranje en gebruikers (snel) oranje.

Hij lijkt wel te werken, ik heb vol bereik en internet werkt maar bij het bellen is het niet helemaal betrouwbaar.
Er is niets veranderd aan de situatie toen hij begon te knipperen, ik heb hem op meerdere plaatsen in huis geprobeert om uit te sluiten dat hij last heeft van andere stralingen zoals DECT en WIFI maar dat helpt ook niet.

Ook een nacht uit het stopcontact gelaten en hem weer terug gestopt maar dezelfde lampjes gaan na verloop van tijd knipperen.
Wat kan ik hier aan doen???

Gr. Robbert
Aaron

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Robbert,
 
Je bent niet de enige, ik heb hier ook last van.
Alles werkt wel naar behoren. Ontvang dagelijks behoorlijk wat oproepen en internet werkt ook goed.
 
Als ik in de handleiding kijk, komt dit probleem niet voor... dat is het gekke er aan.
 
 
vanrosmalen

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier idem....kerstboomverlichting op kastje. Lijkt inderdaad wel te werken.
Wordt er wel (weer) een beetje gek van Heren Vodafone.
Het is altijd wat met dat stomme ding !!!!!!!
 
awesome

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
inmiddels een zwart papiertje voor de lampjes geplakt 
ik word er helemaal tureluurs van
😞
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hoi allemaal!

We hebben het al doorgegeven in een ander topic over SignaalPlus (zie: http://voda.fo/ne/c36t7) maar er is een oplossing voor het geknipper van de Femtocel. We hebben namelijk meerdere meldingen hierover ontvangen dus het is uitgezocht!

Als je dit ook merkt, hou dan de resetknop van de Femtocell minimaal 20 seconden ingedrukt, dan zou het vanzelf moeten stoppen.

Kunnen jullie ons laten weten of het opgelost is? Thanks!

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja een aantal maanden verder, geen werkende femtocel
kleine 100.- euro aan kosten voor abonnement etc,
nauwelijks kunnen bellen en slecht bereikbaar,
de femtocel heeft gewerkt, en toen was ik er ook erg blij mee, na een storing bij Vodafone stopte hij er voorgoed mee
Vodafone blijft volhouden het probleem ligt bij u, en heeft voor mijn gevoel niet echt geluistert,
aan gegeven dat de femtocel wel de aanleiding was om een abonnement af te sluiten,
en aangegeven dat er misschien een 2e uitzending van Radar zou moeten volgen op de eerste over de femtocel.
dat ze dus ook veel problemen hebben met de werking,
toen was de opmerking ik kon mijn abonnement beëindigden en de femtocel retour sturen,
ook deze afhandeling liep niet bepaalt snel
jammer Vodafone een nieuwe klant die gelijk weer helemaal klaar is met jullie
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Kees,

Zou je het volgende willen proberen? Na een grote uitval van een tijd terug was er namelijk een oplossing:
- femto uit stopcontact
- deregistreren via My Vodafone
- uur wachten
- registreren op My Vodafone
- uur wachten
- femtocel weer in stopcontact
- uur wachten

Door zoveel tijd er tussen te wachten zou het registratieproces zeker weten voltooid moeten zijn voor je met de volgende stap verder gaat. Dit probleem was namelijk ontstaan doordat sommige klanten eerst de femtocel aangesloten hadden en daarna pas geregistreerd. Dit ging toen fout.

Hopelijk is dit de oplossing. Anders hoor ik het graag van je!
pkaak

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren een femtocel gekocht bij de vodafone shop.
gisteren geïnstalleerd en werkte goed tot vanochtend. Kom ik s avonds thuis, staat het signaal lampje heel zachtjes te knipperen om af en toe even langer continue te branden.
reset werkt niet, ook bovenstaande aktie geprobeerd (de-registratie, registratie, aansluiten niet tussenposen van een uur) maar heeft geen effect. Help?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic