Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
Aaron

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste allemaal!
 
Ik heb sinds gisteren mijn Femtocel geinstalleerd en alles doorlopen.
Hij werkt erg goed.
 
Ik loop enkel tegen 1 ding aan,
Het apparaat piept constant op een hoge frequentie... erg vervelend als je hem enkel in de woonkamer kunt installeren omdat daar het modem staat.
 
Anderen daar ook last van? Anders moet ik hem insturen ter controle...
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Aaron schreef:
Beste allemaal!

Ik heb sinds gisteren mijn Femtocel geinstalleerd en alles doorlopen.
Hij werkt erg goed.

Ik loop enkel tegen 1 ding aan,
Het apparaat piept constant op een hoge frequentie... erg vervelend als je hem enkel in de woonkamer kunt installeren omdat daar het modem staat.

Anderen daar ook last van? Anders moet ik hem insturen ter controle...
Hoi Aaron,

Dat klinkt niet goed ;).

Omdat je de eerste bent waarvan ik dit lees verwacht ik dat het apperaat defect is.
Ik adviseer je dan ook om het toestel terug te sturen of ermee langs een Vodafone winkel te gaan.

jeff

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aaron,
Hier heb ik ook last van. Ik verwacht dat niet iedereen dat geluid kan horen. Wij dus wel.
 
TomS,
Ik ga de laatste tip van RobbieE nog uitvoeren deze week. Als dat ook niet werkt, ga ik hem omruilen.
 
RezzZ

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik krijg sinds gister geen verbinding meer met de signaalplus server. Het powerkopje blijft knipperen. Is er iets mis met de server waarmee de femtocel verbinding wil maken?
 
het tweede icoontje is oranje. Na een reset brandt het rode powerlampje constant en wordt ook het eerste icoontje wit en pulst het tweede middelste icoontje. Daarna gaat power icoontje weer knipperen...
Zaph

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Hier precies hetzelfde probleem als RezzZ. Wel balen, want ik krijg zo een belangrijk telefoontje, en dat zal dus wel weer een paar keer afgebroken worden...
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Zaph en RezzZ,

Omdat we in dit soort gevallen echt klantspecifieke informatie nodig hebben raad ik jullie aan om via Facebook of Twitter contact op te nemen. Op deze manier kunnen we makkelijker middels een 1-op-1 onderzoek een eventuele oorzaak achterhalen door middel van vragen. Willen jullie dan aub ook de status en kleur van alle 4 de lampjes (Power, Internet, Service en Use) doorgeven?

Onze contactgegevens: http://www.vodafone.nl/klantenservice/ Indien jullie niet beschikken over een Facebook of Twitter account dan kunnen jullie ook telefonisch contact opnemen.
RezzZ

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb nog steeds een pulserend service icoontje. netwerk met vodafone is er wel... meerdere resets geprobeerd maar nog geen resultaat. Ook nog niets gehoord van de technische dienst, sinds ik mijn gegevens heb doorgegeven via facebook...
RezzZ

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zojuist het adres aangepast (huisnummer), reset gegeven en nu werkt hij weer :S...
tjerco

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat deed mijne al vanaf de eerste keer aansluiten
Lijkt me niet dat vodafone niet werkendende femtocell te koop heeft liggen in de winkel

Mss is dit ook de oorzaak waarom mijn femto cell geen week aan 1stuk kan werken hoe hij hoord te werken
Aaron

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na omruiling voor een nieuwe is het piepen zeker een stuk minder geworden.
Nu hoor ik het heel zachtjes, het komt niet meer boven het geluid van de TV uit.
Opgelost!
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
En dan zijn we hier inmiddels al 6 uur bezig met het aanmelden van de SignaalPlus module, die duidelijk Plug & Not So Play is.
 
Dan blijkt dat hij een verbinding maakt naar 62.140.141.7 (DNS naam: VFNL-vag-network.vodafone.nl) en dan naar de poorten 500 en 4500.
 
Tot zover geen gekke dingen, dit was al bekend. Maar dan blijkt doodleuk als je de poorten op dit IP adres scant, dat poorten 500 en 4500 DICHT staan.
 
Vind je het gek dat onze Signaalplusmodule inmiddels al 18 uur aan het proberen is om een verbinding te maken. De IPSec server bij Vodafone ligt er gewoon uit.
 
Ik heb dat inmiddels ook met talloze telefoontjes duidelijk proberen te maken, maar de eerste lijns medewerkers weigeren me door te verbinden naar een 2e lijns medewerker. Het enige dat ze willen en kunnen doen is ruggespraak houden met die afdeling en een case aanmaken.
 
Interne scanner:
 

 
Externe scanner:
 

 
Vind je het gek dat die dingen zich niet aan kunnen melden, als de Vodafone IPSec server eruit ligt dan gebeurt er ook niets.
 
Routing tabel van onze router:
 

 
We kunnen dus ook zien dat de Signaalplus module blijft proberen om een IPSec verbinding naar dat IP adres te maken, maar als die poorten niet open staan, dan valt er weinig te verbinden. 😞
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi QSO,

Misschien is het mogelijk om hierover een terugbelafspraak te maken met onze collega's van 2nd Line.

Heb je dit al eens aangeboden/gevraagd?
Onze collega's zijn te bereiken via +3143 351 45 45
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ironisch, vandaag ongeveer 8 keer mogen bellen. En jullie 2e lijns wil ons niet spreken. Terugbellen mag tot 5 werkdagen duren. Daar gaan we niet op wachten en hang inmiddels aan de lijn om de 6 aangevraagde abonnementen maar weer te annuleren.
 
Dat zo'n ding niet werkt zoals wij mogen verwachten is één, maar dat jullie geen adequate support willen leveren is echt niet acceptabel.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi QSO,

Wat vreemd dat je niet wordt doorverbonden met onze support-afdeling.
Uiteraard willen we je graag helpen om het apparaat werkend te krijgen.

Is het gelukt om de femtocell succesvol te registreren in My Vodafone?
Zelfs als dit is gelukt: de-registreer je apparaat dan even en zet alles uit. Registreer daarna opnieuw en zet dan pas alle apparaten aan. Ik hoor graag of dit geholpen heeft.
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het apparaat is uiteraard succesvol geregistreerd op My Vodafone en op Open gezet. Deregistreren ook al meermaals gedaan en nieuwe registraties eveneens. Apparaat is meermaals gereset, in en uit het stopcontact geweest. Kort eruit gehouden, lang eruit gehouden. Met resetknop, zonder resetknop.
 
1) Registreren, apparaat erin, 2 uur wachten -> Rood brandt - Wit Knippert
2) Deregistreren, apparaat eruit, 10 minuten wachten, registreren, wachten op registratie SMS, apparaat erin, 2 uur wachten -? Rood brandt - Wit Knippert.
3) Deregistreren, apparaat resetten met deresetknop, apparaat eruit, registreren, wachten op registratie SMS, uur wachten, apparaat erin, 2 uur wachten -? Rood brandt - Wit Knippert.
4) Bovenstaande combinaties met de firewall uitgeschakeld
5) Bovenstaande combinaties met een ander IP adres
 
 En zo kan ik nog een 20 tal combinaties en pogingen noteren.
 
Vergeet niet dat we ongeveer 10 werkuren bezig zijn geweest met het apparaat en dan kun je je voorstellen dat ongeveer alle mogelijkheden geprobeerd zijn.
 
Jullie eerste lijns wil ons wel te woord staan hoor, maar die hebben niet genoeg expertise. Daarvoor is de 2e lijns nodig en die weigert ons te woord te staan, dat kan alleen met een terugbelactie en daar mogen je 2e lijns collega's 5 werkdagen over doen.
 
Het is niet normaal dat wanneer zo'n 'plug & play' module niet werkt, er door ons 10 uur tijd ingestopt moet worden en dat jullie 2e lijns dan met een bak koffie wellicht ooit eens in de komende week gaan bellen. En let op, als ze al terugbellen, dan is het nog steeds geen garantie dat het probleem ook daadwerkelijk opgelost zal gaan worden binnen afzienbare tijd.
 
 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Beste QSO,

Het verbaast me dat je er al zo lang mee bezig bent. Ik zie inderdaad dat je al veel hebt geprobeerd om het apparaat werkend te krijgen.
Het lijkt me inderdaad het beste om samen met onze 2e lijns hiernaar te kijken. Helaas heb ik via dit forum te weinig informatie om dit voor je te regelen. Zou je je vraag aan ons kunnen stellen via Twitter of Facebook? Vermeld er dan ook even bij dat je al via het e-forum met ons gesproken hebt, zodat we alle informatie bij elkaar kunnen vinden.
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Via Twitter ook contact gehad, ook daar is het wachten op de 2e lijns. Zij hebben het telefoonnummer al doorgekregen waarop de Femtocel geregistreerd is.
 
Het enige dat wij willen is dat een 2e lijns ons belt én helpt. Gisteren zo teleurgesteld geraakt, dat ik de aanvraag van 6 nieuwe abonnementen al geannuleerd heb. Dat moeten jullie toch ook niet willen?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
QSO schreef:
Via Twitter ook contact gehad, ook daar is het wachten op de 2e lijns. Zij hebben het telefoonnummer al doorgekregen waarop de Femtocel geregistreerd is.

Het enige dat wij willen is dat een 2e lijns ons belt én helpt. Gisteren zo teleurgesteld geraakt, dat ik de aanvraag van 6 nieuwe abonnementen al geannuleerd heb. Dat moeten jullie toch ook niet willen?
Dat willen we inderdaad niet.
Ik heb stiekum al even gekeken of ik je bericht kon vinden tussen de Twitter-berichten op onze pagina, maar ik kon je niet vinden. Heb je daar een andere naam dan op ons forum?
QSO

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja ander account via DM, Direct Message dus. Zie je PM box op dit forum. 😉
 
Ik heb je alle gegevens via PM gestuurd. 
 
Jullie Twitter afdeling heeft mij beloofd dat een 2e lijns rond 14.00u met mij zou bellen. Natuurlijk kan het uitlopen, maar ik heb er nog niet veel vertrouwen in. 😉
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
QSO schreef:
Ja ander account via DM, Direct Message dus. Zie je PM box op dit forum. 😉


Aha, vandaar dat je onzichtbaar was voor mijn zoekend oog 😉
Ik heb je info doorgegeven aan mijn collega's van de 2e lijn en heb eens heel lief naar ze gelachen via de laptop 😄
Wie weet helpt het en word je nu snel gebeld. Hou je me op de hoogte?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic