Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
BadNews

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na x poging heb ik echt geen idee waar ik moet zoeken.
 
Netjes gisteren aangemeld op my vodafone, open gezet om makkelijker te kunnen testen.
Daarna steeds dezelfde problemen op de femtocell zelf..
 
Bij mij start de femtocell op, rode lampje brand. Daarna gaat er een wit pulserend lampje (internet) branden.
Na ongeveer 10 minuten, gaat rood knipperen en service en gebruikers oranje branden.
Dit blijft ie doen (langste dat ik gewacht heb, is 10 uur).
 
Verschillende dingen gedaan:
netwerk is actief, IP adres is actief voor de femtocell en kan netjes gepinged worden.
Op verschillende plaatsen in huis geprobeerd, waaronder ver weg bij alle zenders (wifi/dect).
Ook rechtstreeks in mijn Cisco (SA520) firewall probeerd.
Firewall omgebouwd en hem in het DMZ gezet op een eigen netwerk.
 
Firewall upnp aangezet.
Voor het raam op de bovenste verdieping geplaatst. 
Gaatjes in firewall geprikt (udp4500/500/319/123 en tcp8/50 -> dit zijn alle porten die ik gevonden heb bij het zoeken, al lijkt ie alleen een vpn op te zetten met 4500/500)
 
Altijd hetzelfde resultaat. power lampje knippert, service en gebruikers ledjes oranje.
 
Deze error melding/lampjes staan niet in de documentatie, ik heb internet actief (glasvezel 100mbit up/down, alle porten actief, geen geen expiria box), netwerk is actief (kan immers pingen en dhcp heeft zijn werk gedaan).
 
Iemand suggesties?
 
 
---
UPDATE
na nog wat pogingen, deed ie het ineens. Had eigelijk de moet opgegeven en hem 'voor de laatste' keer herstart.
Ineens bleef internet branden en maakte ie contact. Ik heb NIETS aangepast in de firewall, zit gewoon achter een switch.. geen idee waarom nu ineens wel, zit geen logica in.
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nu al weken bezig om een werkende femtocell weer aan het werk te krijgen,
na de storing bij vodafone niets meer, van het kastje naar de muur gestuurd, bellen we erg vriendelijk te woord gestaan, maar nooit geen oplossing:@
leek er op dat er aktie kwam gebeld door de helpdesk, maar daar na geen reactie meer ook niet op gestuurde mail.
heeft in het weekend een tijd rechtsstreeks aan het modem gehangen zonder firewall,
zelfde reactie als op de router
op dat moment zit je zelf ook zonder internet want de femtocell laat op de netwerk uitgang ook geen internet door :@
op de GSM is het niet vooruit te branden door de slechte dekking
laatste telefoontje "misschien is de femtocell wel defect" stuur maar weer een mailtje naar de personen die er mee "bezig" zijn.
 
 
het heeft goed gewerkt, maar nu niet meer,
mijn vertrouwen in Vodafone in nu wel op een dieptepunt gekomen,
 
dmolenaar

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
je moet alles uitdoen en dan meer als 10 sec daarna resetten kleine knopje meer als 10 sec induwen endaarna start  het op zo ging het bij mij succes
IJH

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na 6 weken, nog geen verbinding! Ik heb ook alles geprobeerd en krijg soms de juiste lampjes maar dit duurt maar 20 minuten en dan gaat ie weer terug naar alleen een rood power lamp.
Gelukkig heb ik dit ding gratis gekregen wegens langdurige verbindings problemen maar had liever betaald voor iets wat werkt. Ik weet het niet meer en geef de moed bijna op... en dat betekent een provider zoeken die beter bereik heeft.
Snappen jullie wel wat "Plug & Play" betekent???
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@dmolenaar
Het stadium van resetten etc, ben ik al lang voorbij,:(de mensen van Vodafone zijn er wel mee bezig, geven steeds de firewall de schuld,
maar zelfs rechtstreeks op de modem zonder firewall zelfde reactie van de femtocell.
 
 
Hooguit is ondertussen het reset knopje overbelast 😄
 
 
 
 
 
 
Youngone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We zijn het er allemaal wel over eens geloof ik: Vodafone is nog niet klaar voor het fenomeen femtocell. Een coulante opstelling qua retourneren / geld teruggave lijkt mij gepast in deze situatie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Squawk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij probeert de femtocel ook al een maand om op het vodafone netwerk te komen, terwijl hij direct achter de kabelmodem zit. knipperend wit internet led. Alles geprobeerd. Ik begin nu te twijfelen of het misschien aan de interne firewall op de ziggo modem ligt... Maar daar kan ik niet bij.
Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In eerste instantie het apparaat aangezet en daarna pas aangemeld. Toen dat niet werkte, oplossing van ander topic gebruikt en dus afgemeld en aangemeld en daarna opgestart. Alle lampjes zijn goed nu, en volgens het lampje is de verbinding actief met mijn telefoon. De snelheid valt echter tegen, over wifi pak ik 20 mbit, over 3G kom ik niet verder dan 3 Mbit, de femtocell zou toch 14 Mbit moeten kunnen leveren?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@Gfoap;
De femtocel is voornamelijk bedoeld voor je spraak- en SMS, data gebruik je meestal via WiFi.
De gasten die bij je thuis komen met Vodafone gebruiken wel data, ze hoeven dan niet meer te bedelen om je WiFi sleutel.
Voor mobiel is 3 Mbit/s al een vrij goede snelheid (al is meer altijd beter).
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Niet de snelheid vergeten die bij je abonnement zit 😉
Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dat is 14, dus kan hier ook nog niet de beperkende factor zijn. Het kan wel dit, maar ik had gehoopt dat gasten zo ook gewoon filmpjes etc zouden kunnen kijken en dan is meer wel prettiger.
G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zo te zien weer storingen met SignaalPlus@VodafoneNL. Na de eerdere problemen een paar weken geleden, laat SignaalPlus het weer afweten. Geen streep te zien. Zou wel prettig zijn als het werkt als je €85 hebt betaald voor de Femtocel.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Gfoap schreef:
ik had gehoopt dat gasten zo ook gewoon filmpjes etc zouden kunnen kijken en dan is meer wel prettiger.

Dat kan zeker, als je de femtocel openzet. Maar als het puur om data gaat en je het niet erg vindt om ze in je WiFi te laten is dat misschien een beter idee. Als je op de femto zit gebruik je je abonnement zoals je dat altijd deed. Je internet/bellen/sms loopt dan gewoon via ons en je gebruikt dus de bundel die je bij ons hebt.
Dus als ze graag hun vakantiefoto's of youtubefilmpjes willen laten zien blijft de WiFi wel beter voor je bundel 😉
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
roland schreef:
Zo te zien weer storingen met SignaalPlus@VodafoneNL. Na de eerdere problemen een paar weken geleden, laat SignaalPlus het weer afweten. Geen streep te zien. Zou wel prettig zijn als het werkt als je €85 hebt betaald voor de Femtocel.
Er zijn de afgelopen tijd inderdaad wat problemen geweest maar momenteel hoort alles normaal te werken. Ik heb er in ieder geval nog geen meldingen over gekregen, buiten deze dan natuurlijk.
Zou je me kunnen vertellen wat je ziet aan lampjes op de femto?

En mochten er mensen zijn die dit lezen en wiens femto ook ineens raar doet, dan geef aub een gil (status lampjes, wat je precies merkt, sinds wanneer). Dan heb ik iets om mee naar de technische dienst te stappen!

Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT, Je gaat voorbij aan de kern van mijn vraag. Welke snelheid zou de femtocel moeten kunnen leveren? Als zowel het abo als de wifi verbinding minimaal 14 mbit aan zouden moeten kunnen, wat moet de femtocel dan kunnen leveren? Wifi gebruik is natuurlijk niet de oplossing, anders had ik dat wel gedaan.
gna1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij ingebruik nemen van de femtocel heeft het 3 weken geduurd voordat hij 1 week goed leek te werken. Gisteren was ik echter, terwijl de twee witte lampjes branden en op het telefoon toestel vol signaal werd weergegeven, niet meer bereikbaar. ik kon niet gebeld worden. Resetten van de femtocel, zowel met de reset toets als uitschakelen en na een uur weer inschakelen, heeft tot gevolg dat het internet lichtje gaat branden, maar het service lichtje blijft knipperen, en geen 3G..... Nu dus al weer een dag zonder.
 
jeff

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Degene die jou verteld dat alles behoort te werken zouden ze naar mijn mening acuut moeten ontslaan. Ik denk dat een heleboel mensen niet meer reageren, omdat ze wachten totdat het wel weer werkt. Niet iedereen meldt om de zoveel tijd dat het nog steeds niet werkt..
 
Bij mij werkt het dus ook nog steeds niet. Het duurt nu inmiddels al een maand.
 
Het wisselt nogal met de ledjes. Ik ben niet van plan om uren naar die ledjes te kijken, dus hier zijn een aantal indicaties:
- powerled: knipperend
- internet: continu
- service: oranje knipperend (fade in/uit)
en
- powerled: continu
- internet: knipperend wit (fade in/uit) -> continu
 
Silly

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen/Vodafone,
 
Mijn vriend en ik zijn beiden al zeker een jaar of 6 trouw Vodafone klant. In principe nooit zonder enig probleem.
 
Sinds augustus dit jaar, hebben wij in omgeving Goirle GEEN Vodafone bereik meer. Na enkele malen te hebben gebeld met de klantenservice, kwamen wij er na 3 weken heen en weer bellen achter dat er plots een zendmast hier zou zijn verwijderd.... Zonder aankondiging?
 
Wij hebben sindsdien, in ons dorp GEEN bruikbare verbinding.
Hier hebben wij een klachtbrief voor verstuurd naar Vodafone zelf, waarop we uiteindelijk na 30 dagen (max. responstijd) een bericht terug kregen.
De oplossing die ze voor ons hadden, was dat wij maar een apart zendkastje moesten aanschaffen, a 85,- Euro. Dan zouden wij altijd in huis kunnen bellen. Dit zendkastje betreft dus de Signaalplus Plug & Play.
 
Wij hebben hierop aangegeven dat wij niet nog eens 85,- Euro gaan betalen, aangezien wij de afgelopen 3 maanden abbonnementskosten betalen voor een service waar we geen gebruik van kunnen maken (namelijk BELLEN!!)
.
Vodafone kwam hier later weer op terug, en wij kregen een compensatie aangeboden. Ter compensatie, zouden wij beiden 2 maanden abbonnementskosten vergoed krijgen.
Die is ons in oktober beloofd, hebben wij nog niets van terug gezien.
 
Nu ben ik zelf aan het informeren geweest om toch dat zendkastje maar uit te proberen. Maar nu ik zo ieders reactie lees, zit ik er niet op te wachten om dus alsnog 85,- Euro te moeten betalen, voor iets wat bij velen niet eens werkt!
Zeker zoals ik ergens in een reactie lees, dat mensen dit kastje GRATIS vanuit Vodafone krijgen omdat zij netwerk problemen hebben.
 
Wij zijn momenteel alles behalve gelukkig met de service van Vodafone!
Niet ten nadele van de helpdesk medewerkers, want deze kunnen er verder ook niet veel aan veranderen.
 
Ik hoop, dat met dit discussiepunt, Vodafone ons dat kastje gratis en voor niets kan aanbieden.
Mocht het spul dan niet werken, kunnen ze het per direct terug krijgen en zijn ze twee trouwe klanten armer.
Mocht het uiteraard wel naar behoren werken en zijn onze netwerk problemen verholpen, zijn wij ook niet te beroerd om alsnog die kosten te betalen.....
 
Ik hoor/lees graag reacties van anderen en zeker een reactie vanuit Vodafone!!
 
Met vriendelijke groeten,
Sylvia
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Gfoap schreef:
@BasT, Je gaat voorbij aan de kern van mijn vraag. Welke snelheid zou de femtocel moeten kunnen leveren? Als zowel het abo als de wifi verbinding minimaal 14 mbit aan zouden moeten kunnen, wat moet de femtocel dan kunnen leveren? Wifi gebruik is natuurlijk niet de oplossing, anders had ik dat wel gedaan.
Hoi Gfoap, de maximale download- en upload snelheid vind je terug in de handleiding. Voor de Sagecom SignaalPlus module is de maximale 3G downloadsnelheid: 14,4 Mbps en de maximale 3G uploadsnelheid: 5Mbps. Houd er wel rekening mee dat dit maximumsnelheden zijn en dat het abonnement, het toestel en omstandigheden van het radionetwerk en de breedbandverbinding van invloed kunnen zijn op de snelheid. Bij de meeste nieuwe abonnementen die we aanbieden is de maximale download snelheid 7,2 Mbps of 14,4 Mbps.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes

Vervelend om te horen dat jullie nog problemen ondervinden met SignaalPlus. Jullie kunnen het volgende proberen als het niet meer lukt om verbinding te krijgen via de SignaalPlus module:
1. Deregistreer de Femtocell in My Vodafone
2. Koppel de Femtocell los
3. Registreer de Femtocell opnieuw My Vodafone
4. Sluit de Femtocell weer aan
5. Houd de resetknop 10 seconden ingedrukt

Lukt het hierna wel weer om verbinding te maken?

Houd er ook rekening mee dat de volgende poorten in beide richtingen open dienen te staan op je router/ het modem:
- UDP/500 (ISAKMP)
- UDP/4500 (IPSec)
- UDP/319 (PTP)


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic