Opgelost! Ga naar oplossing.
Energieboy wrote:
ShelLuser
Uiteraard zijn nummer die jij binnen krijgt persoonlijk. Maar als Vodafone een nummer, zoals deze, binnen krijgt en ze kunnen het nummer traceren, door zelf te bellen of door een onderzoek te doen, en er achter komen dat dit nummers zijn die niet kloppen, dan zullen ze daar zeker iets aan doen. .....
MarkVeen wrote:
Sorry, maar dan heb ik jouw eerdere reactie gewoon verkeer begrepen.
In de zin.,. als vodafone een nummer binnenkrijgt, als zijnde een inkomend telefoongesprek.
Maar je bedoelde kennelijk, een nummer binnenkrijgen via een melding van spam. my bad 🙂
Dan zal dit ook wel niet geloofwaardig genoeg zijn iets te ondernemen. Opnemen / tot stand brengen van een verbinding lijkt niet mogelijk. Melden heeft dan geen zin volgens de beschrijving in de link. Ook ik had bijna automatisch op terugbellen gedrukt en dan was ik niet alleen voor de kosten opgedraaid, maar was een case voor blokkeren volgens de voorwaarden van Vodafone ook niet meer mogelijk geweest. Vreemde regelgeving.
Dit levert inderdaad niks op @Hebgeengebruikersnaam. Dit is omdat er geen nummer zichtbaar is die jou gebeld hebben. Wij kunnen alleen controleren of het gaat om Wangiri fraude. Bij deze nummers kunnen wij een melding plaatsen waardoor jullie als klant op de hoogte zijn van de kosten. Helaas is er geen optie om de nummers te blokkeren. Dit kun je alleen in jouw toestel doen (indien je deze optie hebt).
Niet de meest handige schermafbeelding inderdaad. Het nummer is +21650282827
Om 19:20 8× "gebeld" en om 11:38/39 4× laten overgaan. In beide gevallen zo kort dat ik niet eens wat gemerkt heb.
Dankjewel @Hebgeengebruikersnaam! Ik ga het nummer intern aankaarten.
@Steven Jullie bedankt.
@ allen!
Bedankt voor jullie veelvuldige meldingen van al die onbekende nummers waar jullie door lastig gevallen worden. Wij begrijpen dat dit uitermate vervelend is, en zijn dankbaar voor alle pro-actieve meldingen hiervan. Echter, we merken dat de Community overspoeld wordt met diverse losse topics met verschillende voorbeelden van deze nummers. Om de informatie gecentraliseerd en overzichtelijk te houden willen we jullie vragen om (in het vervolg) je melding van een telefoontje door een onbekend nummer, te plaatsen in/onder het officiële (moderator) Wangiri- topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel...
We hebben alle losse nummers in de tot nu toe geopende topics intern genoteerd. Echter, we delen deze lijst niet (meer), omdat we niet openbaar willen maken welke nummers bekend zijn en welke niet. We zullen in de loop van deze week alle losse topics over dit onderwerp gaan sluiten en archiveren. Eventuele opmerkingen, nieuwe meldingen of andere vragen kunnen dus vanaf nu gesteld worden in eerder genoemd topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel...
Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking! 🙂
Groetjes, Serkan, Steven en Sharon
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.