Euzebeus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummers uit Algerije blokkeren svp >>> Scam & Fishing

Ik ben vandaag reeds meerdere malen gebeld door de volgende nummers uit Algerije:

+213 5 41299842
+213 5 56488973

Ik heb ze nu geblokkeerd maar ik zou graag zien dat Vodafone stappen onderneemt om deze nummers ook te blokkeren want het is scam & fishing!

Bedankt voor jullie actie.
34 Reacties 34
kolydratus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke daar gaan we:

+44 2037869852
+45 78773803
+41 317770273
+44 2036080091
+44 2080898281
+44 2038089399
+44 2038089097
+44 2038085187
+44 3300271626
+44 2038085323
+44 2038085206
+44 2038087763
+44 2038087764
+ 150 varianten op +44 20308...

Paar afrikaanse nummers
+216 58564370
+216 53112127
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wow kolydratus
Jij krijgt veel nummers binnen. Je bent populair zeg.
Ben ik blij dat ik nooit een telefoontje krijg van deze nummers.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi kolydratus

Ik heb de nummers intern aangemeld.
kolydratus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thx Steven!
MarkVeen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
ShelLuser
Uiteraard zijn nummer die jij binnen krijgt persoonlijk. Maar als Vodafone een nummer, zoals deze, binnen krijgt en ze kunnen het nummer traceren, door zelf te bellen of door een onderzoek te doen, en er achter komen dat dit nummers zijn die niet kloppen, dan zullen ze daar zeker iets aan doen. .....


Maar dat betekent dat Vodafone onderzoek zou moeten doen naar alle (buitenlandse) nummers die je krijgt. Zit jij erop te wachten dat vodafone al jouw belactiviteit (zowel zelf bellen als gebeld worden), gaat onderzoeken of het wel legitiem is?

Als er iets is met een nummer dat niet klopt --> Melden en ze doen er iets aan.
Maar omdraaien, Vodafone overal laten meekijken, checken, onderzoeken.., wat zou dat betekenen? Stel je hebt gewoon familie of zakelijke relatie in het buitenland zitten. Is het dan normaal dat zij door vodafone onderzocht wordt omdat jij met hen belt of zij met jou bellen? Van alleen het telefoonnummer - zolang die niet als spam gemeld is - kan vodafone niet ruiken of dat iets is om te gaan onderzoeken.

Nog even afgezien van de kosten van al die onderzoeken (wat je uiteindelijk als consument wel in de abonementen terug zou zien.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Volgens mij heb je mijn info niet gelezen.
Ik zeg, als Vodafone van ons hier een melding krijgt dat een nummer niet klopt, dan kunnen ze bij Vodafone dit onderzoeken en mocht het dan een nummer zijn dat SPAM is of iets anders, dan gaan ze daar zeker iets mee doen. Hoe kan Vodafone er anders achter komen?

Mij heb je nooit horen zeggen dat je niets door moet geven aan Vodafone. Altijd doorgeven, daar is een webpagina voor, en dan kunnen ze in onderzoek gaan. Ze hoeven geen onderzoek te doen naar ALLE nummers die je krijgt, maar naar nummers die jij binnen krijgt en niet kloppen. Zoals een nummer dat 1x overgaat en we melden het hier met elkaar, dan kan Vodafone zien dat het nummer meer keren voorkomt en kunnen ze er mee aan de slag. Of, wat ik al schreef, laat een bericht achter op de webpagina van Vodafone en dan kunnen ze het zelf bekijken. Het opgeven van nummers kan nooit kwaad!

Zit jij erop te wachten dat vodafone al jouw belactiviteit (zowel zelf bellen als gebeld worden), gaat onderzoeken of het wel legitiem is? Als ik daarvoor een melding heb gemaakt bij Vodafone JA. Ik vraag ze dat toch om te doen, dan weet ik ook dat ze het nummer, dat ik ze heb gegeven, gaan controleren. Niet mijn belactiviteit, maar alleen het nummer wat ik ze opgeef. Zoals iedereen dat hier nu doet. Dit heeft niets met je belactiviteit te maken.

Niet aankomen met verhalen over familie, want dan weet je dat zelf ook wel. Als je een nummer krijgt die vreemd overkomt, en je hebt zelf al op google lopen zoeken, of je wilt het gewoon melden, dan kan dit hier op de community en/of bij Vodafone. No Problem!

Daarom blijf ik mensen het zeggen, gewoon doorgeven, dat is wat Vodafone je ook vraagt. Uiteraard zijn nummer die jij binnen krijgt persoonlijk. Maar als Vodafone een nummer, zoals deze, binnen krijgt en ze kunnen het nummer traceren, door zelf te bellen of door een onderzoek te doen, en er achter komen dat dit nummers zijn die niet kloppen, dan zullen ze daar zeker iets aan doen. .....
MarkVeen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, maar dan heb ik jouw eerdere reactie gewoon verkeer begrepen.

In de zin.,. als vodafone een nummer binnenkrijgt, als zijnde een inkomend telefoongesprek.
Maar je bedoelde kennelijk, een nummer binnenkrijgen via een melding van spam. my bad 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
MarkVeen wrote:
Sorry, maar dan heb ik jouw eerdere reactie gewoon verkeer begrepen.

In de zin.,. als vodafone een nummer binnenkrijgt, als zijnde een inkomend telefoongesprek.
Maar je bedoelde kennelijk, een nummer binnenkrijgen via een melding van spam. my bad 🙂

No problem :wink:
Maar dat bedoelde ik ook, dacht dat het wel duidelijk was in een topic met nummers waarvan we niet gebeld willen worden :blush:. Maar je hebt gelijk, nummers van spam en/of vervelende call centers.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
De nummers worden intern gecheckt. Hier zijn verder geen klantgegevens aan verbonden. Anders had ik hier natuurlijk ook om gevraagd MarkVeen Energieboy
We controleren en traceren dan ook verder geen bel activiteiten van klanten hiervoor.
Hebgeengebruike

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan zal dit ook wel niet geloofwaardig genoeg zijn iets te ondernemen. Opnemen / tot stand brengen van een verbinding lijkt niet mogelijk. Melden heeft dan geen zin volgens de beschrijving in de link. Ook ik had bijna automatisch op terugbellen gedrukt en dan was ik niet alleen voor de kosten opgedraaid, maar was een case voor blokkeren volgens de voorwaarden van Vodafone ook niet meer mogelijk geweest. Vreemde regelgeving.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dit levert inderdaad niks op @Hebgeengebruikersnaam. Dit is omdat er geen nummer zichtbaar is die jou gebeld hebben. Wij kunnen alleen controleren of het gaat om Wangiri fraude. Bij deze nummers kunnen wij een melding plaatsen waardoor jullie als klant op de hoogte zijn van de kosten. Helaas is er geen optie om de nummers te blokkeren. Dit kun je alleen in jouw toestel doen (indien je deze optie hebt). 

Hebgeengebruike

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niet de meest handige schermafbeelding inderdaad. Het nummer is +21650282827

Om 19:20 8× "gebeld" en om 11:38/39 4× laten overgaan. In beide gevallen zo kort dat ik niet eens wat gemerkt heb.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @Hebgeengebruikersnaam! Ik ga het nummer intern aankaarten. 

Hebgeengebruike

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Steven Jullie bedankt.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@ allen!


Bedankt voor jullie veelvuldige meldingen van al die onbekende nummers waar jullie door lastig gevallen worden. Wij begrijpen dat dit uitermate vervelend is, en zijn dankbaar voor alle pro-actieve meldingen hiervan. Echter, we merken dat de Community overspoeld wordt met diverse losse topics met verschillende voorbeelden van deze nummers. Om de informatie gecentraliseerd en overzichtelijk te houden willen we jullie vragen om (in het vervolg) je melding van een telefoontje door een onbekend nummer, te plaatsen in/onder het officiële (moderator) Wangiri- topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel...


We hebben alle losse nummers in de tot nu toe geopende topics intern genoteerd. Echter, we delen deze lijst niet (meer), omdat we niet openbaar willen maken welke nummers bekend zijn en welke niet. We zullen in de loop van deze week alle losse topics over dit onderwerp gaan sluiten en archiveren. Eventuele opmerkingen, nieuwe meldingen of andere vragen kunnen dus vanaf nu gesteld worden in eerder genoemd topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel...
Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking! 🙂


Groetjes, Serkan, Steven en Sharon 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic