Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,
 
Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?
 
gr Dennis
557 Reacties 557
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
MauriceD
 
Sorry
 
Maar ik probeer mezelf een beeld te vormen van dit alles.
Maar HOE is het in gods naam mogelijk dat VODAFONE niet weet wat ze binnen gaan krijgen?!!!
 
Jij weet het misschien niet, maar er is in elk bedrijf een afdeling die weet wat binnen gaat komen, reeds binnen is en wat er uit gaat.
Ik begrijp dat je het niet weet.
Maar vraag iemand die het wél weet.
 
Jullie praten over zaken heen.
Ik ben MIJN zijde van de deal nagekomen door te betalen.
Ik verwacht daar iets voor terug, en dat moet meer zijn als "ik heb geen inzage in wat er binnen gaat komen".
 
Als Vodafone NIET weet wat het kan verwachten aan toestellen, dan doen ze iets goed fout.
Boekhouding moet EXACT wet wat er binnen komt, hoeveel, welke kleur, gewicht, transportkosten enz enz.
 
Wat doet vodafone als er vrijdag weer geen witte toestellen bij zitten?
Of volgende week niet of of of?
Je kunt dit niet blijven volhouden.
 
En JAWEL...vodafone heeft WEL de indruk gewekt dat er vanaf de 6 geleverd ging worden en heeft NIET laten weten dat het er toe doet welke kleur je kiest.
  
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Johnbob schreef:
MauriceD

Sorry

Maar ik probeer mezelf een beeld te vormen van dit alles.
Maar HOE is het in gods naam mogelijk dat VODAFONE niet weet wat ze binnen gaan krijgen?!!!

Jij weet het misschien niet, maar er is in elk bedrijf een afdeling die weet wat binnen gaat komen, reeds binnen is en wat er uit gaat.
Ik begrijp dat je het niet weet.
Maar vraag iemand die het wél weet.

Jullie praten over zaken heen.
Ik ben MIJN zijde van de deal nagekomen door te betalen.
Ik verwacht daar iets voor terug, en dat moet meer zijn als "ik heb geen inzage in wat er binnen gaat komen".

Als Vodafone NIET weet wat het kan verwachten aan toestellen, dan doen ze iets goed fout.
Boekhouding moet EXACT wet wat er binnen komt, hoeveel, welke kleur, gewicht, transportkosten enz enz.

Wat doet vodafone als er vrijdag weer geen witte toestellen bij zitten?
Of volgende week niet of of of?
Je kunt dit niet blijven volhouden.

En JAWEL...vodafone heeft WEL de indruk gewekt dat er vanaf de 6 geleverd ging worden en heeft NIET laten weten dat het er toe doet welke kleur je kiest.

Beste Johnbob,

Ik heb navraag gedaan over de witte Lumia's. Het antwoord op dit moment is dat deze toestellen erg slecht leverbaar zijn.
Wij hebben vanuit Nokia geen bevestiging ontvangen dat wij de toestellen in de verwachte week 5 binnen krijgen.
Dus ik kan je geen datum noemen wanneer ze binnenkomen, communicatie naar ons toe op dit moment is ook minimaal met enkel het bericht dat de leveringen moeizaam verlopen.

Ik heb je al eerder aangegeven dat wij nooit gecommuniceerd hebben vanaf 6 januari te leveren. Het toestel is sowieso pas sinds de 10de beschikbaar in heel Nederland, dat hebben zowel wij als Nokia gecommuniceerd. Het lijkt me dat je de communicatie allemaal op de voet volgt, dus dat je dit ook niet gemist hebt. Tevens hebben we tijdens te pre-order geen uitspraken gedaan over levertijden, dat is het risico van de pre-order.

Het probleem is nu dat ik je niet meer informatie kan verschaffen dan dat ik al doe. Ik weet dat jij je aan de deal hebt gehouden en dat het balletje nu bij ons ligt om uit te leveren. Wij zijn ook onze uiterste best aan het doen om voorraad te ontvangen en te leveren, maar helaas zijn wij nog altijd afhankelijk van leveranciers die eerst ons zullen moeten bevoorraden voordat wij onze klanten kunnen helpen.

Het enige wat ik hier voor je kan doen is je op de hoogte houden als ik weer nieuwe informatie heb.




HaaVee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is weliswaar niet mijn werk (maar waarschijnlijk dat van de forumbeheerder :D), maar ik kreeg zojuist goed nieuws van de klantenservice. Blijkbaar komt morgen de héle uitstaande bestelling (in ieder geval van de zwarte 920's) van Vodafone binnen en zal iedere pre order begin volgende week uitgeleverd worden.
 
Áls ik met een bericht kom, dan is het meteen mooi nieuws. We wachten (nog even) in spanning af....
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zo zie je, ik heb in het voorgaande niets teveel gezegd....
mhensen

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
HaaVee schreef:
Het is weliswaar niet mijn werk (maar waarschijnlijk dat van de forumbeheerder :D), maar ik kreeg zojuist goed nieuws van de klantenservice. Blijkbaar komt morgen de héle uitstaande bestelling (in ieder geval van de zwarte 920's) van Vodafone binnen en zal iedere pre order begin volgende week uitgeleverd worden.
 
Áls ik met een bericht kom, dan is het meteen mooi nieuws. We wachten (nog even) in spanning af....
 
 
Ziet er goed uit.. alleen jammer van de 'in ieder geval van de zwarte 920's' regel.. Ik denk dat het in dat geval maar de helft van de uitstaande bestelling is...   🙂
 
Eerst zien en dan zullen we het geloven.. maar tja.. Ik heb 2 verlengingen en stel, echt stel dat het zo is, dat de witte lumia binnen zou komen, dan nog heb ik kans dat de Samsung S3 er niet is ( is ook al niet voorradig).. en dan wordt er zover ik weet nog steeds niet verzonden..
Omdat middels online verlengen alles op 1 order komt als je niet uitchecked tussen door..
En weet ik veel dat de order pas verstuurd wordt als alles binnen is?!? Reactie van helpdesk, tja, had je beter telefonisch kunnen verlengen..
 
Dus tja.. Allemaal afwachten dus.. maar zou prettig zijn voor iedereen die met smacht vanaf november, december zit te wachten. 

Zelf wacht ik nog maar een week maar het is wachten in het luchledige omdat je niets weet, geen status kan volgen en geen duidelijkheid verwachting afgegeven wordt.
 
Heb tot op heden de bevestiging van de order gezien, maar het mailtje als het abbonement omgezet zou zijn heb ik nooit gehad en ook de informatie rondom de levering van de toestellen nog niet gezien, Tja, zoals gezegd, ik wacht nog maar 5 werkdagen dus ik heb nog geen recht tot klagen (aagezien het leveren tussen de 5 en 10 werkdagen zijn zijn) . Weet alleen dat als ik dit met mijn eigen klanten zou doen, zo vaag en onduidelijk zijn rondom de aflevering van opdrachten, dan had ik geen bedrijf meer en kon ik zelf weer in loondienst.. 
 
Dus wederom.. we zullen het afwachten maar zou mooi nieuws kunnen zijn!!
 
 
edit 23:15 : op het antwoord dat wit zo slecht leverbaar zou zijn is mijn vraag waarom hebben andere partijen ze dan wel binnen? bv coolblue, bol en zelfs wehkamp hebben al wit uitgeleverd en ook andere kleuren als zwart en wit. dit terwijl vodafone alleen wit en zwart voert!? heeft vodafone misschien zelf ook een verkeerde inschatting gemaakt en te laat zijn bestellingen bij de leverancier gelegd???
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Stevie....
 
NIet schrikken, ben ik weer 😉
 
Duidelijk verhaal.
 
Maar het word allemaal zo waterig gebracht...jullie hebben geen bevestiging dat er witte bij zitten...
Met zo'n response kun je natuurlijk alle kanten op.
Geen bevestiging betekend in principe niet niet... maar ook niet wel....maar goed, het blijkt dus nu opeens dat vodafone weldeglijk navraag kan doen over de in houd van een zending?
 
Jammer genoeg zijn geen screenshots mogelijk op dit forum.
Want ik blijf niet de discussie aangaan dat jullie wel degelijk de indruk wekten van levering vanaf 6 januari.
Het feit dat ik er nu over stop betekend dat ik niet tegen de bierkaai vecht.
Als jullie aan jullie eind iets zeggen en daarbij blijven dan kan ik doen wat ik wil.
Ben gekke henkie niet...  
 
Wat overblijft is de deal.
Boter bij de vis.
Betalen en leveren...ik draai het om.
Als jullie in de advertentie gezet hadden dat de leverdatum van de witte toestellen onbekend was dan had ik mijn contract nog niet overgezet of ik had voor de zwarte gekozen. 
 
Door dit niet te doen wekken jullie de indruk dat kleur geen issue is bij leveren.
En als ik lees dat de lumia 920 vanaf januari word verstrekt dan ga ik uit van januari.
Dat het taalkundig wil zeggen dat je de tekst "vanaf januari" wel heeeeel breed kunt opvatten (zelfs het overige deel van heel 2013) zijn streken die ik alleen verwacht bij de belasting of brieven van gemeentes en energiebedrijven, NIET Vodafone.
 
NU weten we dat ook weer.
 
 
 
 
novec

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste JohnBob

Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Man wat een energie steek je hierin. Als een moderator jou gelijk geeft, doet hij precies NIET datgene waarvoor hij elke maand betaald wordt. Hij staat dan zogezegd "op zijn eigen schoenen te piesen". Dus ook al heb je gelijk je zult het niet krijgen. Veel klanten voor jou, waaronder ikzelf, hebben al vastgesteld dat de communicatie onvolledig, warrig, onbetrouwbaar en een premium company als Vodafone, onwaardig is.
Maar echt je krijgt je telefoon er niet eerder door of zo.
Daarnaast vindt ik, en daar mag iedereen natuurlijk anders over denken, dat de moderators, business consulenten en mensen aan de telefoon erg goed en service gericht willen werken. Maar ook zij worden keer op keer geconfronteerd met falende interne communicatie lijnen.
Voor hen is deze tekortkoming dagelijkse praktijk waar ze op individueel niveau nauwelijks wat aan kunnen doen maar wel continu naar moeten handelen.
Ik begrijp je teleurstelling. Ook ik wacht nog steeds. Maar dat is toch niet voldoende om maar te blijven mopperen tegen goedwillende medewerkers.
Het forum wordt er ook zo ongezellig van. Het steeds weer herhalen van al je grieven is toch zoveel nutteloze energie. Daar moet meer positieve dingen mee kunnen doen, lijkt mij.

Je hebt gelijk maar zult het niet krijgen.
 
en anders maar naar de rechtswinkel ............:D

Steven
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Novec
 
Ik ben hier niet terecht gekomen vanwege de gezelligheid, daar zijn tal van andere fora voor.
En andere topics hier bij Vodafone uiteraard.
Ik lees geregeld andere topics hier en beleef daar veel plezier aan alleen denk ik dat de sfeer in dit specifiek topic NIET door mij bepaald werd.
Als alles goed was, dan zag je me hier in dit topic niet eens.
 
Even los van dit topic en los van Vodafone, een kort verhaaltje.
 
Ik had recht op een belastingteruggave van een x bedrag.
Na een half jaar begon ik met bellen en vragen waar het geld bleef, keer op keer kreeg ik te horen..."we kunnen enkel zien dat uw dossier nog niet in behandeling is genomen, wanneer dit opgepakt word kunnen we evenmin zeggen, u moet wel begrijpen dat de belasting vlgs de wet maximaal 3 jaar de tijd heeft voor een teruggave te verwerken".
Nu kan ik doen wat jij zegt en daarmee het thuis "gezellig houden, net zoals op dit forum" en accepteren dat dit het antwoord is waar we het mee doen de komende periode....
Of toch niet.................? 
Uiteindelijk heb ik elke dag de zelfde vraag gesteld aan de telefoon...ik was na 3 weken een bekende en beruchte persoon op deze afdeling (hier ben ik niet trots op)
Het resultaat was dat een medewerker uiteindelijk toch maar eens is gaan praten met iemand van de betreffende afdeling (tijdens de lunch is toch iedereen opeens collega van elkaar en praat men wel eens onderling) het documetn werd bekeken, nog geen week later lag de aanslag op de mat en ondanks dat ze 3 weken de tijd hebben na ontvangst van de brief, dropte de betaling na 5 werkdagen op mijn rekening.
 
DIt staat LOS van Vodafone maar geeft wél aan hoe het in veel gevallen werkt.
Ik besef ook dat ik hier mijn vraag blijf herhalen, dat Nokia echt niet snelle gaat leveren.
Maar wat moeten we dan???
 
Over de indruk die vodafone wekte betreffende de leveringen.
Is het meer "de waarheid" als moderators zeggen dat het niet zo is dan dat ik zeg dat het wel zo is"?
Is het belangrijk....jij vind misschien van niet en zegt "ja je hebt gelijk maar je zult het niet krijgen".
Het is wel degelijk belangrijk, want als dit onderbouwt werd door meerdere personen, dan zou je gemakkelijker een compensatie kunnen vragen voor de onredelijke wachttijd.
 
Maar ach, iedereen doet het maar op zijn/haar manier.
Dat maakt het topic misschien niet het gezelligste, maar daar integen wel interessanter.
 
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Update.
 
Kreeg net bericht van Vodafione dat de witte toestellen er idd NIET bij zitten.
Deze werden de komende weken ook niet verwacht vlgs de orderdesk.
De persoon in kwestie heeft me op alle fronten proberen te helpen maar kwam uiteindelijk met deze mededeling.
 
 
 
Voor de rest zou ik zeggen...laten we met z'n allen de sfeer goed houden, achterover zitten er mee lachen 😉
mhensen

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
betekend hoogstwaarschijnlijk dat er nu een voorraad zwart is, wordt er nu ook gebeld naar de klanten die een witte besteld hebben met de vraag of ze misschien niet over willen stappen naar een zwarte??
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Is het mogelijk om dan als nog een zwarte te kiezen? Ik weet wel dat dit Vodafone niet aangerekend mag worden, maar ik ben bang dat het anders nog wel eens erg lang kan gaan duren met Nokia. Vind het van Nokia ook wel slordig, ze hadden laatst een persbericht waarin  ze meldde dat de productie van de Lumia 920 goed op gang was gekomen. Valt weinig van te merken...
 
mhensen

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik durf het niet te zeggen, 1200 was druk, zou terug gebeld worden. Maar denk dat het cancellen huidige order is en weer een nieuwe order aanmaken.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Deze vraag stelde ik vanmiddag.
Kiezen voor een zwarte in ruil voor een witte is NIET mogelijk.
Dat zou order technisch niet gaan.
 
 
 
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
In November een zwart en witte L920 proefmodel (van Vodafone trouwens) in mijn handen gehad en vindt de zwarte ook gewoon mooier.
Alle gekleurde L920 modellen zijn hoogglans waardoor krasjes snel zichtbaar zijn en dat heeft een hoog plastic gehalte
De zwarte daar in tegen is mat en geeft een robustere uitstraling.
novec

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
JohnBob

Je hebt het maar zwaar..... En maakt erg veel mee .........
En dan nog zoveel tijd en energie over om te blijven mopperen en redeneren tegen de medewerkers van Vodafone in lange Forumposts en ik vermoed in minstens net zo veel telefoon gesprekken. Respect hoor je houdt iedereen lekker scherp en bezig.
Misschien worden jullie wel vrienden net als de bij de belastingdienst gelukt is.

Overigens miste je mijn boodschap nl.:Reageer je niet zo af op de goedwillend mensen die proberen om je zo goed mogelijk te bedienen met de beperkte middelen die hen ter beschikking staan. Bij hun zit de fout niet!

Echt je NOKIA komt geen uur eerder dan gepland ... ....... (Ik voel de repost al komen....:-))

En ja ik vindt dat je gelijk hebt hoor.

Steven
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Vind het logies maar wel jammer dat het niet mogelijk is om als nog een zwarte te kiezen. Ach ja, aan de andere kant is mun 2 jaar oude N8 nog steeds in topconditie.
 
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Novec
 
Ik voel geen drang om jouw visie te weerleggen.
Ik zou zeggen "lees eerst voordat je reageert op een post" veel van de dingen die jij zegt staan er al in.
Je bevestigd hier en daar (met jouw eigen woorden ) precies wat ik zeg.
 
Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen kijk op dit issue.
Jij bent een fijne klant, zeker voor bedrijven die je behoorlijk in de wacht zetten en zelfs niet de optie bieden om een wit toestel te switchen voor zwart.
Ik ben daar iets anders in en besef dat Nokia idd de reden van alle oponthoud is, maar ik doe geen zaken met Nokia (lees)
 
Verder verloopt mijn leven probleemloos en heb ik het verre van zwaar.
Jammer genoeg geen kruidig weerwoord Novec 😉
 
Ik ben ook niet uit op gelijk, ik ben uit op een oplossing.
En soms kun je oplossingen forceren.
 
Als we allemaal vanaf de eerste mededeling van de mods achterover waren gaan zitten, dan was dit topic bij pagina 1 of 2 geweest
en wist niemand iets.
Het is dus goed dat er mensen bij zitten die het vuur blijven aanwakkeren zodat de meer "passieve" mensen mee kunnen lezen en mee surfen op de golf van informatie die verstrekt word naar aanleiding van het gezaag van anderen.
 
Ik denk dat wij de grootste lol zouden hebben op een avondje uit Novec, ik ben zo erg niet 😉
 
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Iemand bij Vodafone een idee hoelang het nog duurt voor dat er witte Lumia's komen. Ik lees op diverse sites dat voor de kleuren medio maart of zelfs april wordt genoemd. Alleen zwart schijnt bijna overal goed leverbaar te zijn.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Inmiddels de inductie lader ook ontvangen
I
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hoi Anniekje
 
Ben vandaag bij Vodafone geweest in Beek om te vragen of er een eventuele switch mogelijk was tussen een wit en zwart toestel.
Op dit moment had men hier ook geen zwart toestel voorhanden, ook niet uit de batch van vorige week.
 
Hij liet me meekijken op het scherm (heel behulpzame gast toppie) hier kon ik lezen dat zowel de zwarte als witte verwacht werden.
Hij vermoedde dat de zwarte deze week binnen zouden komen uit de batch batch van afgelopen vrijdag.
En hij verwachtte de witte toestellen ook vrij snel gezien de status op zijn scherm.
 
Of het allemaal zo is weet ik niet maar goed...ik zou een belletje krijgen als de zwarte 920's binnen komen om eventueel mijn wit toetsel te ruilen voor een zwart.
 
Ik denk als we over maart praten, dat Vodafone zelfs met de tekst  "Preorder, toestel wordt uitgeleverd vanaf januari." 
aan compensatie moet gaan denken (Novec, sorry als ik weer iets herhaal wat ik eerder zei) voor pre-ordered toestellen.
Want maart of april is toch echt wat anders dan, uitgeleverd vanaf januari.
Want ook al is het tekstueel correct, dan nog wek je een andere indruk....of klopt het nog steeds niet wat ik zeg?
 
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic