Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,

Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?

gr Dennis
557 Reacties 557
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nokia Nederland:

De uitlevering van de eerste Nokia Lumia 920 toestellen is momenteel in volle gang.

Helaas zien we ook aan jullie reacties dat een aantal mensen hun bestelde Nokia Lumia 920 nog niet hebben kunnen ontvangen. We doen ons uiterste best om de toestellen zo snel mogelijk te leveren. 

Maak je geen zorgen over de actie met de gratis draadloze lader, wij zorgen ervoor dat iedereen die zijn toestel voor 1 maart (NL) heeft besteld bij een van de aangesloten partners, een gratis exemplaar zal ontvangen. 

Bewaar je bestelbewijs dus goed, het gaat voor de actie om de besteldatum, niet de leveringsdatum.

Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Oke, nu maar hopen dat ik een goede lumia 920 krijg!
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hoe zit het eigenlijk met de updates.
Ik las dat voor nederlandse toestellen de Portico update er al op zit.
Maar op een ander forum http://tweakers.net/nieuws/86643/nokia-levert-lumia-920-in-nederland-met-camera.html spreekt men dit weer tegen en zou het alleen de KPN toestellen betreffen....
Weet iemand hier iets meer?
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat zou kunnen kloppen vodafone moet de update nog controleren, kpn heeft dat al gedaan.
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hi Criticaster,

Een kleine aanvulling is nodig. Natuurlijk testen we niet alle toestellen. Dat lijkt me overbodig. 😄
We testen wel uitvoerig alle nieuwe modellen die we gaan verkopen. Omdat het bij ons om grote aantallen toestellen gaat is de impact wanneer achteraf blijkt dat er bepaalde diensten niet of niet goed werken er groot. Deze zorgvuldigheid kost helaas ook tijd. Maar voorkomt veel problemen achteraf.

basvandenheuvel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Eric,

Logisch en verstandig. Ik neem aan dat deze testen al bezig zijn bij vodafone?

Grts,
Bas van den Heuvel
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
He Bandti, check deze ff http://www.facebook.com/nokia?fref=ts
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hi Basvandenheuvel,
Daar mag je vanuit gaan. Helaas beschik ik niet over info over de afronding hiervan.
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat maakt niet uit Eric. Stel je voor jullie gingen daar pas mee beginnen wanneer een grote batch binnenkwam 😉
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Xiqu0n

Vodafone bevind zich nog niet in dit stadium.
Ik ontving deze morgen een mail van Vodafone met hier een antwoord op mijn vraag betreffende mijn blanco
online orderstatus. (ik zie sinds een week of 2 geen bestelling meer online staat op mijn persoonlijke pagina)
Probleem is niet opgelost en men weet ook niet hoe dit opgelost moet worden.

Ik zou eergisteren metéén een exemplaar per e-mail toegezonden krijgen met mijn bestelling zoals deze op de site zou moeten staan.
Uiteraard is dit NIET gebeurd.
Ik begin nu echt een probleem te krijgen met de helpdesk.
Maar ik ben bang met de berichtgeving dat er geknipt gaat worden in het personeelsbestand, de hulp voor de klanten alleen maar bergafwaards zal gaan.
Laten we hopen dat dit niet gebeurd, ik gun iedereen zijn werk en zekerheid.

Please Vodafone...doe iets aan dit soort loze beloftes om maar de hoorn te kunnen neerleggen, op naar de volgende klant.
Zeg niet steeds (al jaaaren) dat jullie trainen en steeds meer klantgericht werken en alle reacties gebruiken voor trainingsdoeleinden.

Ik weet hoe bedrijven werken, hoe groter hoe logger, het is als de ramp met de Titanic.
Probeer zo'n bedrijf maar eens een draai te geven een andere richting uit...eer je wat merkt als klant ben je 2 jaar verder.
Maar in deze periode kan veel schade aangericht worden...

Niets is zo frustrerend dan te horen krijgen dat men "constant werkt aan verbeteringen" terwijl de klant nooit iets merkt.
Vergeet niet Vodafone dat wij dit niet alleen via de helpdesk van Vodafone te horen krijgen als klant...als Nederlander.
Maar ook als we met de belasting bellen, ook daar de zelfde onkunde, energiebedrijven, gemeentes zelfs een vraag over een televisie betekend nog dat jij bij bedrijven door zo'n gruwelijk vraag en antwoordbandje heen moet om vervolgens bij iemand te geraken bij iemand die je precies verteld wat we allemaal al wisten voordat we belden.
Het word weer tijd voor 1 op 1 contact, wat dat betreft "terug naar vroeger".

Je het kost meer...maar de bedrijven en de regering bijt in de hand die hun voedt...

Alles word duurder en de kwaliteit word met de dag minder...er komt een moment dat de klant er klaar mee is.

Maar goed, in de mail van deze morgen stond te lezen dat Vodafone nog steeds géén kijk heeft op een eventuele leverdatum voor de Lumia 920.
Men wacht zelfs nog op de eerste zendingen van Nokia.

Dus vooralsnog is het afwachten 😉

Maar wat ik wel logisch vind is dat Vodafone misschien in samenwerking met Nokia eens mag gaan denken over een tegemoetkoming voor klanten die hun bestelling plaatsten voor de levering van 6 januari 2013.
In mijn ogen, wat de reden van de vertraging ook mogen zijn, heeft Nokia's haar succes te danken aan mensen als ons.
Mensen die ondanks alle geklaag toch wachten op de levering en niet annuleren om vervolgens een ander toetsel te nemen zoals de 8X of het vertrouwde Andoid toestel of Iphone.
Wat kan/gaat Vodafone doen (wel of niet in samenwerking met Nokia) om hun trouwe wachtende klanten tegemoet te komen?
Een reductie op de toestelprijs...eventueel een autolader/houder kado?

Lijkt me niet meer dan redelijk.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Johnbob schreef:
Xiqu0n

Niets is zo frustrerend dan te horen krijgen dat men "constant werkt aan verbeteringen" terwijl de klant nooit iets merkt.
Vergeet niet Vodafone dat wij dit niet alleen via de helpdesk van Vodafone te horen krijgen als klant...als Nederlander.
Maar ook als we met de belasting bellen, ook daar de zelfde onkunde, energiebedrijven, gemeentes zelfs een vraag over een televisie betekend nog dat jij bij bedrijven door zo'n gruwelijk vraag en antwoordbandje heen moet om vervolgens bij iemand te geraken bij iemand die je precies verteld wat we allemaal al wisten voordat we belden.
Het word weer tijd voor 1 op 1 contact, wat dat betreft "terug naar vroeger".

Je het kost meer...maar de bedrijven en de regering bijt in de hand die hun voedt...

.
Daar snijd je een interessante discussie aan. Allereerst weet ik niet hoe dit valt, maar ik zeg het toch. Waarom blijven jullie bellen als we hier diverse keren hebben aangegeven dat er voor de 25e geen levering komt? Mijn kalender geeft aan dat we nu op de 18e zitten, dus dat is nog minimaal een week. Aan de telefoon gaat daar niks anders over gezegd worden Ben je zo niet een klein beetje zelf verantwoordelijk voor de frustratie? 😉

*zoekt dekking* 😉

Los daarvan is een geval als dit altijd iets ingewikkeld. Stel dat je op mijn stoel zat, wist dat het in ieder geval de 25e wordt en dat je hoe dan ook op het proces weinig invloed hebt. Toch blijven mensen vragen om iets dat je niet kunt geven. Zelfs Nokia had deze vraag naar het toestel niet verwacht denk ik (wel gehoopt, niet verwacht). Ik heb gelezen dat de lumia in china 10x zo hard liep als de iPhone 5. De fabriek kan ze nu eenmaal maar met een bepaalde snelheid maken.

Met het juiste antwoord geven we dan toch juiste de enige goede service die we kunnen geven? Ik kan 100 miljoen in mijn service steken (uiteraard zonder verhoging van de abonnemenskosten ;)) maar daar wordt het antwoord niet anders van.

Dit staat overigens voor mij los van je opmerking over de orderstatus-pagina. Die pagina gewoon te werken en als een collega aangeeft je een mail te sturen, dan hoort dat gewoon te gebeuren. Einde discussie.
Ik weet niet precies of en wat daar mis is en een IT-probleem oplossen duurt soms even, maar dat hij gewoon moet werken, dat is geen punt van discussie natuurlijk.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
WAT EEN ONZIN, wat ik al zei. "Bij hoog en laag deffencief en in de ontkenning.
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bas ik begrijp ook rustig jou situatie hoor, maar het feit wil nu eenmaal dat jij het FRONTOFFICE bent van Vodafone. Als het mogelijk was om bijvoorbeeld contact op te nemen met de logistiek manager zouden meer mensen daarvoor kiezen dan jou lastig te vallen. En ik begrijp ook heel goed dat jij niet veel kan doen.

Hetgene waar wij ons aan storen (en het lijkt me ook dat dat jullie zelf een beetje moet storen) is het feit dat er zoveel onduidelijkheid heerst. Ik heb mij ook na je uitspraak van 25 januari hierbij neergelegd. Toen ik op onder andere tweakers las dat veel nu beginnen met het verspreiden van L920 (bol.com heeft al een paar leveringen gehad zoals ik het hier en daar lees) dan vraag ik mij af of er misschien iets veranderd is. Kortom:

Telefoon komt laat binnen (wie zijn fout? Geen idee)
+
Telefoon is €50 duurder los dan andere aanbieders (geen idee waarom)
+
Klantenservice weet van toeters nog bellen (misschien kunt u een 8x ipv l920 nemen want het is een kopie)

Je hebt inderdaad gelijk dat we voor een gedeelte de frustratie op onszelf afhalen. Door constant te lezen over deze telefoon krijg je nog meer interesse en wil je hem graag hebben. Maar je moet ook begrijpen dat we graag willen weten wanneer we hem WEL kunnen verwachten, vooral omdat bijvoorbeeld de witte Lumia920 gewoon op voorraad is bij bol.com. Toch wil ik voor jullie kiezen, als ik maar iets meer duidelijkheid heb over hoe het zit. Helaas zit jij in het frontoffice en ben jij "de gebeten hond". Indien je merkt dat je constant gebrek aan informatie hebt zou ik misschien hogerop eens gaan vragen hoe jij je mate van dienstverlening hoog kan houden zonder benodigde informatie. Veel van de dingen die hier staan zijn dus niet gericht op jullie mods maar vooral op jullie bazen.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Xiqu0n zegt : Veel van de dingen die hier staan zijn dus niet gericht op jullie mods maar vooral op jullie bazen.

Daar ben ik het helemaal mee eens, Ik ben er niet om te zeiken voor het zeiken maar om Vodafone een betere provider te maken.

Ik heb de lumia920 nu drie dagen en in mijn abonnementsbevestiging van Vodafone staat/stond (Vodafone Altijd 1GB plus 3GB actie.
Ik heb het toestel in de week voor kerst gepre-ordered dus heb recht op de 10GB actie die toen gelde. Net een telefoontje met
Vodafone Loyalty gehad en hebben dit binnen 5 minuten recht gezet.

Dus het kan echt wel!!! Maar de beantwoordingen in deze Topic zijn echt om te huilen, alsof Vodafone hier zichzelf in de maling probeert te nemen. Haar klanten in ieder geval niet.

Het toestel is echt te gek, het is wat wennen maar als je daar doorheen bent weet je niet beter.
Vooral de People-Hub is een goed voorbeeld. Hier kan je de telefoonnummers van je simcontacten koppelen aan verschillende accounts van die contacten zoals Facebook, Gmail,@live alles in een overzicht..

Wat betreft de apps ben ik er nog geen tegen gekomen die ik mis.. Zeker alle meest gangbare apps zijn aanwezig in de marketplace..

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Xiqu0n schreef:
Je hebt inderdaad gelijk dat we voor een gedeelte de frustratie op onszelf afhalen. Door constant te lezen over deze telefoon krijg je nog meer interesse en wil je hem graag hebben.

Maar je moet ook begrijpen dat we graag willen weten wanneer we hem WEL kunnen verwachten, vooral omdat bijvoorbeeld de witte Lumia920 gewoon op voorraad is bij bol.com. Toch wil ik voor jullie kiezen, als ik maar iets meer duidelijkheid heb over hoe het zit.
En daar heb je ook gelijk in. Geloof me, die logistiek manager weet ondertussen perfect wie de mensen van het forum en de Web Crew zijn 😉 Wat ze aangeven is dat we voor zover dat nu duidelijk is de start van de levering zoals door stevie aangegeven gaan halen. Dwz, rond de 25e, dus eind januari.

En verder blijven we hier bovenop zitten, en waar goeie tips ter verbetering van het proces gegeven worden, zetten we die door. Ik twijfel er ook niet aan dat jullie ons daar uiterst efficiënt toe zullen blijven motiveren 😄
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
BasT

Ik begrijp niet dat je mij citeerd m.b.t. de lumia.
Het stuk ging over het ontbreken van de gegevens op de orderstatus pania staat.

Waar ik nogmaals op wil wijzen is de tegemoetkoming!
Nagenoeg elk bedrijf kent deze regel bij het niet kunnen nakomen van een leveriingsafspraak.
In dit geval 6 januari.

Ik vind dat Vodafone wellicht in samenwerking met Nokia maar eens moet gaan denken aan een tegemoetkoming voor klanten die
rekenden op een deadline van 6 januari
En die eind januari nog steeds geen toestel hebben.

Wat dacht je van een gratis autolader/houder of reductie op het toestel?
Stel dit eens voor in een gesprek met je leidinggevende(n)
Dit lijkt me niet meer dan redelijk...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Johnbob schreef:
BasT

Waar ik nogmaals op wil wijzen is de tegemoetkoming!
.
Sorry, maar die kan ik je niet aanbieden. Er is door ons op geen enkel moment een lever-afspraak gemaakt en een (verwachte) release-datum (in feite de officiële aankondiging) vanuit een fabrikant is geen leverdatum van een verkoper. Sterker nog, wij hebben telkens aangegeven dat de leverdatum nog niet bekend was. De vraag neem ik je niet kwalijk hoor 😉 Maar een tegemoetkoming van onze kant lijkt me niet op zijn plaats.
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Once again duidelijk Bas! Voor promotie en dergelijke moeten we sowieso ons op Nokia richten. Zij zijn degene die over een landelijke release praten en vervolgens (door overmacht) dit niet kunnen waarmaken. Zo is het ook nog maar de vraag of we kans maken op onze draadloze oplader. Ik heb namelijk vernomen dat wanneer je de telefoon buiten de "gratis oplader" periode krijgt je gewoon dikke pech hebt. Ligt dus puur aan Nokia. Verder is het ook irritant dat we nu niet gebruik kunnen maken van de gratis apps die Nokia bijna dagelijks aanbied ter promotie. Allemaal zaken die WIJ dus mislopen doordat NOKIA faalt. Anyway.

Bas toch help je ons weer een hoop met jou bericht. Ik kan hier namelijk het volgende uit halen:
1. Jullie geven het daadwerkelijk door aan de desbetreffende afdelingen.
2. De leverplannen van 25 jan zijn zoals nu bekend nog altijd gewoon geldig (want afd. logistiek heeft nog geen wijziging doorgekregen).

Dit is dus het soort informatie waar ik op zit te wachten. Tuurlijk, we snappen allemaal dat jullie geen magische bol hebben en ons precies kunnen zeggen wanneer hij er is. Maar Eric had het over "niet bekend". Zeg dan gewoon "We hebben contact gehad met afd. logistiek en zover daar bekend zijn er nog geen wijzigingen met betrekking tot de levering van 25 jan". Zodra meer bekend is of er zijn wijzigingen volgt berichtgeving. Klaar 🙂

Dus conclusie. Zoals eerder besproken we willen jullie helemaal niet aanvallen want jullie reactiesnelheid is gewoon prima. Wij weten dat jullie doen wat jullie kunnen en we hopen dat jullie leidinggevenden meelezen en ook beseffen dat beperkte informatievoorziening richting jullie niet echt goed helpt om onduidelijkheden op te lossen.

Zo mensen. En nu weekend! Laten we hopen dat we allemaal eind volgende week de telefoon in bezit hebben.
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Yep! Nu weekend eind volgende week juichen we allemaal met onze nieuwe Lumia's. 
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hoezo geen afspraak????

" Vodafone actie: tijdelijk bij nieuwe abonnementen een gratis verhoging van het datalimiet van 1 GB naar 10GB. SUPER! Vooral handig met zo'n smartphone met veel internetdiensten als de Lumia 920. de actie duurt t/m 6 januari.  "

Logisch dat we verwachten dat de lumia 920 dan ook voor die tijd verstrekt word,.
Ga nu niet net doen alsof er nooit afspraken gemaakt zijn.
Vodafone laat duidelijk zien dat er zeer zeker toezeggingen worden gedaan voor 6 jan 2013.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic