Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Maarten-G

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 23 september besteld en betaald!!! (iPhone 6 64GB SG)

Kan iemand mij nou eens vertellen wanneer ik iets kan verwachten???
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Maarten-G

Geef wel even aan welk type, kleur en aantal GB je besteld hebt. Wel zo handig.
RemyPas

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
WTH!
Ik kreeg zojuist een mail van vodafone dat er morgen een toestel bij mij wordt afgeleverd. (6 (geen +) 64Gb SG).
Zou het vodafone dus toch eindelijk gaan lukken, op de dag exact twee maanden nadat de hele ellende begon, mij een toestel te bezorgen.......
Laten we hopen.
fgijsberts

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo mensen,

Ik kreeg net ook een mail dat mijn Iphone 6 64GB SG morgen geleverd wordt!

Ik heb deze op 31 oktober online verlengd en er is mij toen verteld dat hij in week 46 geleverd wordt!

Ik zou zeggen: wat een prima service van Vodafone! Dat mag ook gezegd worden!!

@Maartje @Per @BasT @Marc- @Sido
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Dan mag jij wel van geluk spreken 🙂
Ik heb op 31 Oktober ook verlengd, voor een 64GB Space Grey, maar Selly had de verkeerde besteld kwam ik na een uur achter, dat ze een 16GB had besteld.

Ik meteen bellen, en toen moest ik 3 dagen wachten tot me annulering was verwerkt, om weer een verlenging door te voeren wat niet eens mijn schuld was.
Nu had ik opnieuw een verlenging per 3 november, en nu sta ik dus op week 47 op de lijst inplaats van 46.
Ik probeer constant te chatten met medewerkers om het aan te passen, maar jammer genoeg geen antwoord en telkens een standaard antwoord, meneer we kunnen het niet verspoedigen, wens u een fijne dag, chat verbroken.
Ze doen niet eens moeite om het even aan te passen ondanks dat het hun schuld was dat ze de verkeerde bestelling hadden gedaan.

Nou zit ik dus langer te wachten, maar dat interesseert Vodafone vrij weinig, contract is al ingegaan en geld is al betaald dus 🙂 hun blij.
rickvdw1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb op 28 oktober mijn abonnement verlengd bij Belsimpel.com met en iPhone 6 64 GB space grey. Belsimpel is zelf nogal vaag over de levertijd en zegt niet veel te kunnen zeggen over de verwachte tijden omdat Apple en Vodafone ze niet zo goed op de hoogte houden.
Ik vroeg mij af of de verwachte levertijden die hier worden vermeld ook van toepassing zijn over de levering van iPhones aan bedrijven zoals belsimpel. Kan ik ervan uitgaan dat mijn iPhone ook een dezer dagen komt?

Alvast bedankt!

@Maartje
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
@Maartje

Wanneer krijgen we weer een update ?
Aangezien er op de website levertijd 1 week is voor een iPhone 64GB Space Grey.
Neem ik aan dat de backorders van 4/3/2 weken terug nu wel verzonden zijn of kunnen worden, als een nieuwe klant 1 week hoeft te wachten op hun toestel.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Reem0nN

Waarschijnlijk maandag weer. Ik durf namelijk niet te garanderen dat er vandaag nog een update komt. Mocht die er wel komen dan vermelden we die informatie natuurlijk weer op pagina 1.
Op de 12e was de verwachting van nieuwe online bestellingen voor de iPhone 6 64 GB Space Gray dat deze in week 47 geleverd worden. Dat komt dus overeen met de gegevens op de site.

Bij 3 november staat ook week 47 en zover ik uit je vorige bericht begreep is dat de datum dat je de nieuwe bestelling hebt geplaatst. Die levertijd moet je dus aanhouden. Voor exacte informatie kun je altijd het beste nog even bellen.

@rickvdw1

Het schema op pagina 1 geldt echt alleen voor bestellingen die rechtstreeks bij Vodafone online of telefonisch zijn geplaatst. Over bestellingen bij derde partijen kan ik dus helaas niets zeggen. 🙂
paulh90

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Ik heb op 4 Oktober mijn abonnement verlengt en hierbij een iPhone 6 64GB spacegray besteld.
Het geld is ondertussen afgeschreven, maar ik heb nog helemaal niks ontvangen.
2 weken geleden is mij belooft dat ik de telefoon deze week zou ontvangen.

Dit is echt absurd en slaat totaal nergens op.
Ik kan nergens een status inzien en bij een Vodafone winkel kan ik ook niet geholpen worden omdat ik mijn abonnement online heb verlengt. En als je de klantenservice belt word je ook alleen maar doorverbonden en komt er ook geen antwoord.

Wel het geld afschrijven en geen status update of dergelijke geven, wat is dit voor service?

Mijn vraag is of ik mijn telefoon überhaupt nog ga ontvangen en dan wanneer.
Bij verschillende winkels is een groot voorraad aan iPhone's de verschillende modellen, maar jullie kunnen hem al 6 weken!!!!! niet leveren.

fgijsberts

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@paulh90

Heb je hem online via Vodafone verlengd?
Ik heb dit namelijk met dezelfde telefoon gedaan op 31 oktober en vandaag ontvangen.....

Als je hem via een ander kanaal hebt besteld, dan kan Vodafone dit niet inzien.
paulh90

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@fgijsberts Ja ik heb dit via vodafone gedaan.
Heb al 8 jaar een contract en dan word je zo behandeld..
fgijsberts

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoe kan dit dan? Probeer het eens via de chat.
Ik ben daar heel goed geholpen.

Het kan toch niet zo zijn dat je 3 weken eerder hebt besteld en nog niks hebt ontvangen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@paulh90

Als je op 4 oktober hebt besteld en nu nog niets hebt ontvangen lijkt het erop dat er iets mis gaat met je bestelling. Ik raad je toch aan om even contact op te nemen met onze klantenservice.. Ik kan er namelijk via dit forum geen uitspraken over doen omdat ik geen inzicht heb in je gegevens. Neem even contact op met: 0800-020 00 43.
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Ja ze snappen het niet allemaal hoe klantvriendelijkheid werkt volgens mij.
Ik zit met hetzelfde probleem, telkens zeggen ze ja 3 november is de order geplaats.
Ja fijn, in mijn mail staat bevestiging contractswijziging 30-10-2014.
En dat het verkeerde toestel besteld was door een medewerker tijdens de verlenging via de chat, moest ze het helemaal de zelfde dag annuleren en 3 dagen erover doen om het te verwerken om me verlenging opnieuw door te voeren wat pas op 03-11-2014 kon.

Het hoort niet mijn probleem te zijn dat Vodafone een fout maakt en een traag annuleringsysteem heeft.
Maar zo word niet gekeken, ze zullen niet denken, vanwege alle ongemak moet de order gewoon als 30-10-2014 gezien worden en niet 03-11-2014.. Daardoor zit ik nu een week langer zonder telefoon..
Je kan het 100x uitleggen, maar ze blijven gewoon zeggen jaa de order was 03-11-2014 u moet nog wachten tot week 47 of langer.

En verder word er gewoon niks gedaan, terwijl als ik een fout maak tijdens mijn werk, het wel zo gepast is en normaal om het dan ook persoonlijk op te lossen en er alles aan doen om de klant tevreden te houden, ook al dient er dan soms af te wijken van bedrijf regels.

En dan zit ik ook al 7 jaar bij Vodafone @paulh90 je bent en blijft een nummertje voor zulke bedrijven.

winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Wettelijk gezien zijn ze gewoon in overtreding...

Heeft de verkoper geen levertermijn beloofd? In de wet staat dat u het product dan uiterlijk binnen dertig dagen moet krijgen. Dit geldt voor alle producten die u koopt via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus.

bron: Consuwijzer
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik al sinds het begin van het Libertel tijdperk, dus al een jaar of 18 (best wel lang besef ik nu) Misschien tijd voor verandering?
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@winwiz

Als je dan al vanaf den beginne klant bent van Vodafone (voorheen dus Libertel), dan lijkt het mij dat je dus tot nu nog geen noemenswaardige problemen met hun gehad hebt, en dat je tot nu dus best tevreden was v.w.b. de door hun verleende service. Zou het dan geen behoorlijk impulsieve aktie zijn uit waarschijnlijk pure frustratie, om dan nu, uitsluitend vanwege de leveringsproblemen betreffende de iPhone 6 en 6 Plus, van provider te gaan wisselen? Lijkt mij niet een echt eerlijke reactie. Ik ben volledig met je eens dat de communicatie tussen Vodafone en klant in dit geval een heel stuk transparanter gekund had. Maar dat de release van de nieuwe iPhone voor hectische verkooptaferelen zou gaan zorgen, hadden we eigenlijk al kunnen voorspellen. Dit was namelijk 2 jaar geleden al zo, en het zal er over twee jaar waarschijnlijk niet beter op geworden zijn. De leveringsproblemen worden niet alleen veroorzaakt door Vodafone, maar ook door Apple. Zie het maar als een combinatie van. En als dan de communicatie tussen Apple en Vodafone, om wat voor reden dan ook, ook waarschijnlijk niet geheel vlekkeloos verloopt, ....... wie is dan de hoofdschuldige? Ik ben in ieder geval van mening dat je de boel op de lange termijn wel eerlijk moet blijven bekijken, en dan mag alleen dit ene probleem niet de reden zijn om een provider na 18 jaar de rug toe te keren. Als je vrouw een keertje iets kookt wat jij niet lekker vindt, dan vraag je toch ook niet meteen de scheiding aan. ????
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Thewessen

Wat mij enorm tegenvalt is dat er totaal GEEN communicatie is geweest tussen Vodafone en mij. Ik ben vanuit Vodafone op geen enkele manier op de hoogte gehouden. Alle info heb ik zelf moeten achterhalen door te bellen. Geen SMS of email dat de levering vertraagd is; helemaal niets. Nog frustrerender omdat tijdens de bestelling de iPhone op voorraad stond die ik besteld heb. Elke keer als ik belde wat het antwoord: hij is binnen en gereserveerd voor u hij wordt zo spoedig mogelijk verstuurd. Inmiddels zijn we dus 6 weken verder. Deze week kwam het hoge woord eruit dat de iPhone dus helemaal niet afgestuurd kan worden omdat hij niet op voorraad blijkt te zijn. Je moet je best doen om een ticket in te laten schieten om uiteindelijk dit antwoord te krijgen. Je zou ook in dit geval toch mogen verwachten dat ze een SMS of email zouden versturen, nee ik moet zelf weer actie ondernemen om deze uitslag te vernemen. Ze weten toch wie ik ben? Ze hebben al mijn gegevens. Zo iets heet heel simpel service.

Verder mag je ook antwoord verwachten of uitleg als je een gerichte vraag stelt op een forum. Ik ben zelf ook moderator in het grootste sateliet forum van de benelux en als er een directe vraag is geef je daar antwoord op. Dat heet fatsoen.

Ik heb er geen probleem mee om langer te wachten als de informatie eerlijk en goed is hoewel ik, net als iedereen de iPhone zo snel mogelijk zou willen hebben uiteraard. Niemand kan ijzer met handen breken, iedereen snapt dat maar geef dan in ieder geval informatie over de stand van zaken.






Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@winwiz

En nou net dat punt "onderlinge communicatie", is het punt waarbij ik het dus volledig met jou eens ben. Er wordt domweg niet altijd de waarheid verteld, en vraag mij niet waarom, maar vrienden maak je daar zeer zeker niet mee. De diverse moderatoren geven dan wel aan dat ze alle informatie eerlijk en naar waarheid overbrengen, maar morgen krijg je van Truusje of Jantje van de klantenservice weer informatie die niet op waarheid berust. Zoals reeds gezegd, vraag mij niet waarom, en de moderatoren zullen er zeer zeker ook geen baat bij hebben. Maar het gebeurd wel. Ik vraag mij echter af of het er bij andere providers wel allemaal op een eerlijke manier aan toe gaat. En de ervaring die ik persoonlijk hiermee heb biedt eigenlijk maar 1 antwoord, namelijk een volmondig NEE. Het klopt helemaal dat het vertellen van de waarheid een vorm van service en in de eerste plaats een vorm van goed fatsoen is. De levertijd zal er echter absoluut niet korter door worden, maar Vodafone heeft er volgens mij ook totaal geen baat bij als klanten langer op hun bestelling moeten wachten dan strikt noodzakelijk is. En dan komt bij mij toch weer de vraag op of dit de reden moet zijn om na 18 jaar, zonder noemenswaardige problemen klant te zijn, van provider te gaan wisselen, waar je naar alle waarschijnlijkheid op den duur tegen soortgelijke problemen aan gaat lopen. Die keus is natuurlijk aan jou. Maar dat Vodafone op korte termijn iets moet gaan doen aan de "eerlijkheid" van sommige personeelsleden van zijn klantenservice, is een ding wat zeker is. Eerlijkheid en openheid zijn namelijk de basis voor klantenbinding. ????
assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb een dringende vraag richting Vodafone....
Op 26/09 heb ik, via de Phone house icm Vodafone abo verlenging een iPhone6 64GB besteld.
Inmiddels is het 17 november en wacht ik nog steeds:@
Ik weet dat er leverings problemen zijn, maar Vodafone zou ook de winkels eens kunnen bevoorraden ipv alles rechtstreeks naar de klanten te sturen.
Ik ben tenslotte ook al jaren abonnee!
Dus hoe lang duurt deze belachelijke stunt nog?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic