Justist

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn oude simkaart is 'stuk'. Moet ik voor een nieuwe betalen?

Beste Vodafone,

Mijn oude simkaart heb ik eerst 3 jaar lang in een Note 2 gebruikt, waar die (ruwweg) de hele tijd in stilzat (heb hem minder dan 10 keer eruit en erin gedaan in 3 jaar, dat is weinig lijkt me).
In ieder geval, vanaf een half jaar geleden begon de telefoon af en toe te herstarten. Het was vreemd, maar mogelijk had het met de Play Store te maken, of mijn OS, of iets anders softwarematigs. Het hele punt is dat op een gegeven punt (ruwweg een maand geleden) de Note 2 plots niet meer opstartte, omdat alle partities verwijderd zijn (en dan vooral de /data en de /system partities), en ik die vooralsnog niet heb kunnen terughalen/-zetten.
Vervolgens zette ik mijn simkaart en extSDkaart over naar een HTC Desire die ik als back-up mobiel kan gebruiken. Die begon daarna ook langzamerhand steeds vaker plotseling te herstarten. Punt is dat ik daarbij geen vreemde software heb geïnstalleerd, en evenmin is hij geroot. De extSDkaart van mijn Note 2 heb ik daarna vervangen voor de extSDkaart die al in de Desire zat en waarmee die bijna 6 jaar stabiel is geweest, en nog steeds blijft het plotseling herstarten.
Puntje bij paaltje: De simkaart is corrupt/kapot/roet in het eten aan het gooien.
Echter is hij niet (zeer) versleten, en kan mijn telefoon er nog mee opstarten (de Desire dan), al dan niet iets te vaak. Vandaar mijn twee vragen:
1. Telt dit ongewenst gedrag van de simkaart als dat hij 'stuk' (of 'versleten') is?
2. Moet ik betalen voor een vervangende simkaart (die ik sowieso ga halen, want dit heeft alle schijn fout af te lopen anders)?

Alvast bedankt,

Simon
3 Reacties 3
Anonymous
Niet van toepassing
Het beste kun je in dit geval een kruistest doen. Hierbij wordt er een werkende simkaart in het toestel gestopt en jouw simkaart gaat in een ander toestel.
Is het de simkaart dan krijg je normaliter een gratis nieuwe simkaart
Justist
topicstarter
Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,

Het wil echter dat de tussenpozen tussen herstarten op kunnen lopen tot meerdere uren, en er geen specifieke manier is om dit te 'forceren'. Aannemende dat zo een kruistest ter plekke in de winkel gedaan wordt, zou dat kunnen betekenen dat in het slechtste geval er een verkeerde conclusie wordt getrokken mbt de stabiliteit van de simkaart.
Tot in hoeverre moet ik me ongerust maken over zulk een scenario?
Anonymous
Niet van toepassing
Het kan ook aan je toestel liggen ipv de simkaart. Betreft de simkaart raad ik je aan om langs de winkel te gaan en de situatie uit te leggen of contact op te nemen met de klantenservice. De klantenservice kan er ook een voor je bestellen.
Echter normaliter als de simkaart het netwerk aangeeft ook al is dit in jouw geval niet altijd maar soms, is het vaak een teken dat de simkaart gewoon werkt.
Je zou eens je telefoon terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Werkt het na een simwissel en de fabrieksinstellingen nog niet dan moet je toestel gerepareerd worden.
Vergeet trouwens niet een back-up te maken van je gegevens!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic