Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Heb de telegraaf al ingelicht
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Juist. Waarom niet een algemene berichtgeving en niet via een forum. Bang dat het in de krant komt?
Met klantverlies als gevolg?
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Waar vind ik de priveberichten? Of heb ik die niet?
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb bij aanmelden op dit forum op de eerste pagina dat aangevinkt
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Dat weet ik niet meer.

Ik ga er van uit dat mijn nummer bekend is, meermalen gedeeld met het twitterteam in een DM.

MODERATORS, is dat voldoende?
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Nu nog even op Facebook gezet met vraag te delen
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wat is zeer beperkt ? Alles is relatief. 10 100 10000 of 10000
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik bedoel betreffende "beperkt" aantal. 10 of 10000?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Wijand, jouw gegevens heb ik van mijn twitter-collega's al. Alles wat ik moet weten zit daarbij 🙂
(de privéberichten vind je oa rechts bovenin de voorpagina van het forum, onder "Mijn Forum")

@Tom: opzich is dit algemene berichtgeving toch? We hebben echter niet ons volledige klantenbestand gemaild/gebeld/getweet omdat dit probleem, hoe vervelend het ook is, een zeer beperkt aantal nummers treft. Het is ook niet zo dat elk nummer dat nu geactiveerd of gewijzigd wordt niet online komt. Ter illustratie: we voeren dit gesprek hier op het forum met een handvol personen. Vodafone heeft miljoenen telefoon- en data-aansluitingen.

Begrijp me goed: ik wil het probleem niet bagatelliseren. Voor de mensen die het treft is er weinig dat hinderlijker zou kunnen zijn, en het probleem heeft voor ons enorm hoge prioriteit.

Het betekent echter wel dat als we bijvoorbeeld alle nieuwe klanten, of ons hele klantenbestand zouden informeren, we daarmee enorm veel mensen ongerust maken om niks. Als die allemaal gaan bellen, dan komen er enorme wachtrijen en komen mensen er niet meer door, ook niet met een andere vraag of probleem.
Ook loop je een reëel risico dat mensen die een ander probleem ervaren, bijvoorbeeld geen bereik door lokale werkzaamheden, onnodig lang aan de lijn hangen of eerst de verkeerde vragen gesteld wordt / informatie gegeven wordt. Dergelijke onnodige vertraging is ook zonde.

Vandaar dat we jullie hier informeren, en individueel via de klantenservice. Zo informeren we de mensen die het betreft, zonder onnodige nieuwe problemen te creëren.
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mijn nummer is eveneens via diverse kanalen bekend. Maar bij Vodafone werkt alles chaotisch getuige de adviezen van de klantenservice
Dus heb ik mijn nummer gewoon hier vermeld
0629071070. Dat mag blijven staan
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wijnand. Heb je mijn nummer ook?
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik bedoel: bas heb jij mijn nummer ook?
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Bas geef me anders een nieuw telefoonnummer? Is dat een oplossing?
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bas: heb jij mijn telefoonnummer ook?? 0614566910
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Begin er nu aardig klaar mee te worden. Net klant om dat tmobile geen dekking had en je raad het al vanaf dinsdag helemaal niets geen service. Ik wacht dit weekend nog af anders lever ik alles weer in. Steeds weer andere antwoorden krijgen ja meneer kan nog wel een week duren is inacceptabel. Simpel dit weekend niet werkend is maandag alles inleveren ben er nu klaar mee!!
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mijn 06 nr 0642377234 ik ga er vannuit dat na herberekend dit probleem is opgelost en dat ik eindelijk na dinsdag een werkende dienst heb zo niet dan lever ik maandag alles in en zoek ik wel een andere provider.
sqlvs19736

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een technisch probleem kan voorkomen. Maar de wijze waarop wordt gecommuniceerd door Vodafone, of beter gezegd niet wordt gecommuniceerd is stuitend!! sinds woensdag geen service meer, als gevolg van het simpel activeren van sim. Kan wel dagen duren was het eerste antwoord van de help desk, omdat er heel veel aanvragen voor het activeren zijn. Maar nu nog steeds niets, ondanks de telkens vriendelijke en nietszeggende dooddoener dat er hard aan gewerkt wordt. We zijn letter en figuurlijk niets meer dan nummers voor Vodafone, het aantal klanten is van belang, niet de klanten zelf. Ik roep iedereen op zoveel mogelijk de (sociale) media te informeren over deze schandelijk slechte service, want ik denk dat aandacht in de media het enige is dat Vodafone kan motiveren om het probleem werkelijk snel op te lossen.
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik ook gehad! Mijn sim werkte ook, en nu niet meer
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke, snap het, maar heb jij het nu toch wel opgeschreven?
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar is mijn privebericht dan? Ik mag toch wel aannemen dat er na meerderemalen naar de klantenservice te bellen, gechat te hebben en aan dit foru, deel heb genomen, dat mijn nummer bekend is. Graag hoor ik van je??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic