Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Net weer 30 minuten aan de lijn gehangen nu blijkt het aan m'n telefoon te liggen moet een kruistest laten doen door de shop. Alsof dat gaat helpen. Mocht het wederom het zelfde liedje zijn laat ik alles mooi achterd zit nog binnen 7 dagen en mag dan gewoon ontbinden
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Denk dat je voor niets gaat. Ik ben al 2x met 2iphones gegaan.
Beide deden het niet met dezelfde simkaart
Serge34

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Moderators, hebben jullie ook mijn gegegevens? Ik heb hier al behoorlijk wt uren zitten en ik ik graag weer kunnen bellen en andersom!

Ik trek dit niet heel lang meer.
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Vast weer een andere medewerker van de klantenservice met passende oplossing. In de vodafonewinkel hoorde ik dat alle nieuwe aansluitingen niet werken. Het wordt gebagatelliseerd om er geen ruchtbaarheid aan te geven
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
laat me wete hoe het afliep als je na uren in de rij staan bij de vodafonewinkel eindelijk terug bent?
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Kruistest is bij mij dinsdag in de winkel gedaan. Hoe komt t toch dat er nog steeds dat soort tijdrovende en onzinnige voorstellen wordt gedaan aan een probleem dat een beperkte, getraceerde groep betreft. Doordat ik toen een nieuwe sim kreeg kan ik nu dagen niet bankieren (veiligheidsmaatregel van de bank)
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Heel simpel geen oplossing mogen ze alles houden ben er helemaal klaar mee. We grappig via de reclame elke provider zwart maken en zelf überhaupt geen dienst te hebben. Nu al spijt dat ik van tmobile ben over gestapt ok ze haalde snelheid niet 3G maar hier heb ik helemaal niets. Spijt spijt spijt
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
juist wynand bij mij idem 2 nieuwe iphones getest beide werken niet na simkaartwissel
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
weer een of ander halve gare van de klantenservice die hoopt zo van je af te komen `"en nog een prettige dag verder" op het laatst.
Dat wordt uren in de rij staan bij vodafonen voor niets.
Ik ben eenmaal zzo stom geweest....de medewerker daar van vodafone zei mij dat hij geen enkele nieuwe telefoon kon verkopen omdat de simkaarten het niet doen
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Sim test gedaan om m'n vriendin haar tel ligt dus echt aan de simkaart maar goed dat ik niet heen ben gegaan
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Het ergste vind ik nog dat Vodafone niet reageert heb al contact opgenomen met de telegraaf zij vonden dit wel interessant
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ik heb de telegraaf gemaild met een link naar dit forum
Ook op Facebook gezet met vraag het te delen en mensen te waarschuwen voorlopig geen nieuwe abonnementen af te sluiten bij Vodafone
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
juist dat kan dus thuis ook slim
sqlvs19736

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik denk ook dat het probleem alle nieuwe simkaarten betreft. Ik kreeg dinsdag bij mijn nieuwe iPhone 6 twee simkaarten, waarvan er één direct al niet werkte. de ander wel, maar nadat hij 1 keer uit is geweest, niet meer!!!
dus als er mensen zijn met een nieuwe simkaart, die wel werkt, niet je telefoon uitzetten, hou verbinding met Vodavone anders zit je in hetzelfde schuitje als ik, een schuitje dat niet vaart en begint te zinken. Vodafone heeft teveel nieuwe simkaarten uitgegeven, iemand van de helpdesk gaf dat ook aan, er zijn zoveel nieuwe aanmeldingen, zei hij, en dat heeft voor de storing gezorgd. Het woord storing is dan ook onjuist, de capaciteit van Vodafone kan al die nieuwe iPhones gewoon niet aan. Wat een blamage!! Waarom krijgen we niet simpelweg een nieuw sim, heb ik gevraagd, maar ook dat kan dagen duren, werd mij gezegd. Ik ga voor mijn hele bedrijf (20 abonnementen) opzeggen, dit is een schandelijke gang van zaken.
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ze reageren wel maar zijn "druk" bezig met een "beperkt" aantal tel nummers. zou niet zo moeilijk moeten zijn
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
maar blackvenomm, eenmaal abonnement afgesloten....ik vrag me af of je ervan af komt?
Ik overweeg het ook...gewoon abonnement opzeggen en geen rekening betalen tenslotte ga je niet betalen voor een abonnemnet zonder functie
Mijn iphone werkt nu eigenlijk als een ipad of ipod.
Daar heb ik geen abonnement voor nodig
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
nieuwe sim heeft geen zin ik heb er al 4 in gehad
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beperkt aantal is in mijn ogen weinig. Echter als ik internet face e.d lees is die beperkte aantal al behoorlijk groot geworden. In de meeste bedrijven wordt een probleem in deze omvang gezien als P1 en duurt de oplossing max 8 uur.
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ook niet resetten levert zelfde probleem alleen heb je dan nog 3G en geen bereik voor bellen. Na reset telefoon inderdaad geen service meer heb nu 3 sim kaarten al gehad. Bellen naar klanten service heeft geen zin krijg je steeds een ander antwoord en geven ze op den duur je telefoon de schuld
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
sorry dat ik hte zeg maar mijn vertrouwen in Vodafone is tot nul gereduceerd.
Ik ga na het weekend ook proberen van mijn abonnemnet af te komen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic