Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
blackvenomnl,
de mijne doet het nog steeds op 25 okt mét 4G
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
wijnand, weliswaar maakt het evt opstappen vodafone niets uit maar mij dan wel.
Maar bij mij lijkt het opgelost sedert 18 aaneensluitende uren door het hele land heen
tom
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
dat klopt techniekje de medewerkers zij alleraardigst alleen heb je er geen bal aan zeker niet als ze nog tegenstrijdige adviezen geven ook
claudiatw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bas is er al meer bekend over de nummers die nog steeds geen netwerk hebben?
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Dat duurt lang, liskob. Ik ben 4 dagen out of business geweest. En ik hoop dat t nu goed gaat.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goedemorgen allemaal, iedereen nog/weer online? 🙂

Claudia, mocht je nog geen netwerk hebben: neem aub even contact op met de klantenservice, geef aan dat er de vorige week een wijziging aan je nummer is gedaan en dat je nu niet online komt, en dan zorgen mijn collega's dat dit voor je opgelost wordt.

Wijnand, mbt Lisakob's vraag: er zijn een aantal topics over dit onderwerp hier samengevoegd om alle info/vragen bij elkaar te houden. Echter, het forum heeft de berichten niet chronologisch gezet om de een of andere reden. De vraag van Lisa is van 22-10. Ik ga proberen die rare volgorde op te (laten) lossen!
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Goedemiddag Bas, ja inmiddels sinds zaterdag bereik/ on line. Zal nu toch wel goed gaan.

Uit interesse, wat was er nu precies mis?

PS: de feedback site van Vodafone kampt met een storing. Je post iets en dan ... Helaas.
Al zicht op wanneer dat is gerepareerd? Scheelt steeds weer typen.
Kootje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het wel tig keer geprobeerd. Het is nu 27-10 en nog steeds niets.
Twitter doe ik niet aan mee. Help me aub op een andere manier.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Kootje,

Echt vervelend zeg! Dan zullen we dit voor jou moeten door zetten naar de technische dienst. Je kunt in dit geval een Chat starten, of toch even bellen naar 1201. Ik begrijp uit je verhaal dat Twitter geen optie is, maar misschien Facebook wel?
Kootje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Annabelle,
Dank je wel. Waar kan ik op Facebook chatten?
Vandaag een week geleden dat ik offline ben. En geen netwerk heb, de telefoon herkend wel netwerk, maar verbinding maken Vodafone.nl lukt niet. Snap het niet.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Kootje, je kunt via Facebook niet chatten, maar wel een privébericht sturen. NB: het duurt vrij lang voor je daar een reactie op krijgt, dus ik raad sterk aan om ofwel te chatten via vodafone.nl/support of te bellen met bv een vaste lijn naar 0900-0940.
In dit geval is dat echt de beste optie.
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Er komt helaas geen reactie op mijn vragen:
Wanneer is de feedbackpagina weer werkend?

Verder moet ik vaststellen dat ook na de beloofde 10 werkdagen er geen enkele reactie is op mijn feedback.

Ook mijn op mijn klachtbrief (met overzicht van mijn kosten) is nog geen reactie gekomen, terwijl dat ook al meer dan een week geleden is.

Nog steeds slechte communicatie en service, is mijn constatering.
Het meest stoort het mij dat passende compensatie voor kosten en 'niet leveren' nog steeds niet is toegezegd.

Fijn dat t nu technisch werkt hoor, maar verder is dit nog steeds een dikke onvoldoende.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Wijnand, ik vind het jammer dat te lezen. Zoals je bekend is ( 😉 ) bekijken we elk geval individueel en zijn we van harte bereid om, per geval individueel geval, een gebaar te maken omdat jullie een een tijd niet hebben kunnen bellen. Ik wil er geen lang juridisch verhaal van maken, maar een compensatie hoeven wij niet te geven.

Wat betreft geleden schade, als je claim is ingediend wordt die door onze juridische afdeling behandeld, en dat zorgvuldig doen kost wat tijd. Ik wil je vragen daar op te wachten.
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Dag Bas, dank voor je antwoord. Zonder jullie algemene voorwaarden te hoeven lezen, weet ik dat bedrijven als Vodafone veel of alle directe en indirecte schade/kosten uitsluiten. In mijn brief doe ik juist een beroep op 'medemenselijkheid', 'wat zou kunnen, ipv wat moet' en daarmee: ware klantgerichtheid. Als je al 16 jaar klant bent en dat in principe nog jaren wenst te blijven, dan heb je daar juridisch geen 'recht op', maar moreel ligt dat mi anders.

Ik wacht de reactie van jullie klachten/juridische afdeling met belangstelling af ...
yill70

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het overkwam mij ook.Gisteren nieuwe simkaart met iphone 6 binnen gekregen,ik was heel blij maar dat duurde niet zo gek lang want men kon mijn nieuwe simkaart niet geactiveerd krijgen ,althans ik had geen service,trouwens nog steeds niet.Mijn oude simkaart was op dat moment nog werkend.Vervolgens vroeg ik aan de medewerker of het dan mogelijk was als miijn oude simkaart aangemeld-geactiveerd bleef,waarop hij zei dat het mogelijk was.Maar je raadt het al ik werd wakker vanochtend ik had geen netwerk-geen service.Ik heb vanaf mijn huistelefoon de klantenservice gebeld en ik lieg niet 57 minuten op de wacht gestaan .Mevrouw die ik aan de lijn kreeg kon het probleem niet helpen en doorverbinden met de technische afdeling niet mogelijk en zegde mij toe dat ze mijn nummer in de gaten zou houden en later op de dag terug zou bellen,werd niet gebeld.Ik belde zelf weer de klantenservice na 47 minuten gewacht te hebben,kreeg ik een vriendelijke meneer aan de lijn en die kon het probleem ook niet verhelpen en omdat het al 18:00 uur was kan hij me ook niet doorverbinden met de technische afd..Nu 2 daagjes verder heb ik nog steeds geen netwerk.ik heb de simkaart op verschillende toestellen geprobeerd ,tevergeefs alles..Ik ben nu ten einde raad,hoe lossen we dit op,ik ben zwaar teleurgesteld..
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @yill70
Dat klinkt niet hoopvol. Er kan maar 1 simkaart actief zijn op je nummer. Dus als de nieuwe geactiveerd wordt, dan vervalt je oude simkaart. Wat we wel hebben is duo kaarten. Dit zijn 2 kaartjes met exact hetzelfde simkaartnummer. Zo kun je bijvoorbeeld je oude toestel gebruiken als je gaat sporten en je het nieuwe niet mee wil nemen. Wellicht is hier verwarring over ontstaan.

Excuses voor de lange wachttijd, Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic