Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
ilseke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb telefonisch, via chat, via twitter en via de website geprobeerd mijn nieuwe simkaart te activeren sinds 12 uur vanmiddag, maar het is nog steeds niet gelukt. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Mijn telefoon is afgelopen vrijdag gestolen, en ik zou nu heeeeeel graag weer willen kunnen bellen. Andere topics over dit onderwerp zeggen steeds dat het opgelost is maar hoe staat er steeds niet bij.
Liskob

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vandaag mijn gewone simkaart omgewisseld voor een microsim. (Rond half 10 vanochtend). Binnen een kwartier zou dit alles omgezet zijn. Vanmiddag was dit nog niet geregeld en ben ik weer naar de winkel gegaan. Bleek een storing te zijn, loop van de avond zou dit wel voorbij zijn. Nu doet hij het nogsteeds niet.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang dit gaat duren? Het is echt heel erg vervelend dat ik niet goed bereikbaar ben zo!
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Update 22-10, 22:00 u.

Op dit moment zijn ook de correcties voor wijzigingen, gedaan na 22-10 15:00 u, succesvol uitgevoerd. Het eerste bericht van dit topic is daarop aangepast. Lukt het je weer om te verbinden met ons netwerk nadat je je toetsel hebt uit- & aangezet, of lukt dat ook daarna niet? Laat het ons aub weten!
rkars

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is mij nog altijd niet gelukt om verbinding te maken...

Ik heb gisteren mijn telefoon+sim opgestuurd gekregen, gisteravond sim in telefoon gedaan (iPhone6), toen kreeg ik de melding "geen service" linksbovenin. Omdat het een nieuw abonnement is, en ik wel nummerbehoud aan heb gevraagd ging ik er vanuit dat het daar wel mee te maken zou hebben, maar nadat ik deze storing vanmiddag las denk ik er anders over.. 🙂

Vanavond (21:30) telefoon helemaal uitgezet en 10/15 later weer aangezet, maar nog altijd heb ik dus de "geen service" melding staan....
Plock

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goed nieuws: het werkt bij mijn vrouw!
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi rkars, wanneer zou je nummerbehoud ingaan? Vanaf die datum (de ingangsdatum van je nieuwe contract), meestal in de ochtend, merk je dat de sim van je oude provider niet meer werkt en vanaf dat moment hoort je Vodafone sim te werken.
Voor die datum is je nummer nog bij je oude provider en werkt dus je Vodafone sim logischerwijs nog niet 🙂

Plock: goed om te horen dat de correcties voor jullie gewerkt hebben!
rkars

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@BasT, dan zal dat het in mijn geval zijn.. 🙂 Daarom schonk ik er gisteravond nog geen aandacht aan ook. Ik kon me echter vanuit het verleden ook weleens herinneren dat er eerst een ander/tijdelijk nummer uitgegeven was (maar misschien was de nummerportering toen niet gelijk bij de order aangevraagd..)

Wanneer die ingaat, geen idee... Ik kreeg vrijdag een mailtje dat de aanvraag gestart was, met daarin ook een link om de status op te kunnen vragen, maar tot op de dag van vandaag geeft die enkel een error als ik het opvraag:
Nummerbehoud

Deze functionaliteit is tijdelijk niet beschikbaar.
Onze excuses voor het ongemak)

Hetzelfde overigens voor de pagina om de orderstatus op te vragen, sinds begin oktober (3 oktober aanvraag gedaan) geeft die ook enkel een error, dus ik weet van niks...
Maar goed, dat is een beetje offtopic allemaal...
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Na kort in de lucht te zijn geweest, sinds vanochtend vroeg weer geen verbinding. Omdat ik niet kan bellen onderhoud ik nu contact via twitter. Omdat ik ook aan het werk ben, gaat dit met horten en stoten.

Ik baal enorm. Het heeft even gewerkt, maar ik ben nu al ruim 2 dagen onbereikbaar. Ik hoop dat twitterteam uiteindelijk met oplossing komt.
connie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb vanmorgen weer gechat met vodafone maar ze komden mijn niet verder helpen... Storing' nog steeds.
Wat baal ik hier van. Eindelijk mijn nieuwe telefoon kan ik er nog niks mee!!



Afijn...Na weer een hele dag mijn telefoon uit en aan te hebben gezet... nog steeds geen service Grr
ik heb vodafone weer gebeld de vriendelijke m ma nu kon mijn vertellen dat ik gisteren en vandaag ook al gebeld heb; ja dhuhu omdat hij het nog steeds niet doet!
Ik moest mijn adapter en sim kaartje uit mijn telefoon halen weer iets nieuws ik heb al die tijd alleen maar mijn telefoon uit gezet.
Toen moest ik hem weer aan zetten en thataaaa hij doet het! Eindelijk!
Ben er erg blij mee.
Ik heb wel tegen de medewerker van vodafone gezegd dat hij de eerste was die zei dat ik en mijn sim en de adapter er uit moest halen.
BasT schreef:
Update 23-10, 15:30 u

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
BasT schreef:
Update 23-10, 15:30 u

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast


WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het is toch wat ...
Zeker omdat t in mijn geval even wel heeft gewerkt
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
hopeloos nu al 24 uur geen service
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ik ook sorry echt schande
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ik heb nog steeds geen service

WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Bijna 48 uur al ... Moderators weten jullie meer??
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het is stil bij Vodafone. Geen reactie meer op dit forum en ook niet meer van het Twitterteam.

Communicatie Per en andere moderators ...!
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @WijnandF ,
Zodra er nieuws is komen we gelijk bij je terug erover.
Maw op dit moment geen nieuws.
Gr Per
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi allemaal, en soms gaat het snel 😉

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

De startpost van dit topic is weer aangepast met deze info.
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
BasT hoewel het probleem nog niet is opgelost ben ik heel blij met deze info. Top, dit is wat ik hier bedoel.

Ook de communicatie met het twitterteam loopt weer.
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ik heb nog steeds geen service na nieuwe simkaartplaatsing
Ik meld het hier omdat de moderator vroeg om het hier nog eens te posten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic