elmalo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gebruik van data in EU voor langere tijd en de duurzame band bewijzen.

Goedemorgen!
Ik zit eraan te denken om bij Vodafone een abbo te nemen aangezien ik ook veel in het buitenland ben, en ik nu 2 abonnementen heb (lokaal en internationaal). Nu kan je in de EU gewoon je data gebruiken en heb ik interesse in het abonnement Red met 12,5GB (25GB wegens dubbeldata Ziggo)

 

Nu mijn situatie: Ik ben geregisteerd en heb een huurwoning in Nederland en werk voor een Nederlands bedrijf, maar ik kan overal werken dus ik ben soms maanden niet in Nederland om bij mijn partner te zijn. (voorbeeld: Wegens corona bijna 9 maanden niet in NL kunnen zijn.) Nu ben ik weer even tijdelijk in Nederland dus ik dacht misschien is Vodafone een handige optie. Maar ik zal dus in mijn geval de FUP overschrijden als ik volgende maand weer terug ga voor enkele maanden. En zal hiervan een bericht krijgen om het gebruik aan te passen OF door een duurzame band aan te kunnen tonen. bron: https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik

Vraag 1: Wat voor documenten kan ik hiervoor aantonen? Werkcontract / Loonstrook / betaling belasting (belastingaangfite?) / Betaling lokale belastingen / Huursbetaling / Ziggo Abonnement / Betaling ziektekosten etc?

Vraag 2: Gaat dit goed komen :P? Ik heb wat berichten gevonden (wel wat ouder) dat dat niet goed ging en daardoor dus het abonnement nutteloos werd om te gebruiken eigenlijk. Want dan is het goedkoper/makkelijker gewoon weer lokaal te gebruiken.


Wat is hiervan juist zodat ik weet of ik wel/geen abbo neem bij Vodafone, of iemand hier ervaring mee?

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @elmalo,

Welkom op de Community van Vodafone.
Dat is een hele specifieke vraag. Maar ik help je hier graag verder mee.
Lijkt mij erg fijn om overal te kunnen werken waar je maar wilt. Dat is echt luxe! 

Ik leg je graag meer uit over de Fair Use Policy.
 

Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op en word je op de hoogte gesteld van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.

Er is sprake van een duurzame band als je hier woont, werkt of studeert. Maar ook wanneer je:

  • in Nederland woont maar in het buitenland werkt of andersom (grensarbeiders)
  • voor een aantal maanden ‘overwintert’ binnen de EU

Denk hierbij aan documenten zoals je loonstrook, contract, huurcontract etc. Deze kun je hiervoor gebruiken.

Ik zie dat op de link over de fair use policy, alleen de abonnementen voor februari 2021 staan. Ik heb gelijk het verzoek intern aangekaart om  de website aan te passen en iets duidelijker te vermelden op onze website.
Met de Fair Use Policy mag je 12,5GB gebruiken aan data in de EU. De data vanuit Ziggo wordt hier niet in mee genomen. Houdt hier dan ook rekening mee. Voor abonnementen na februari 2021 (Red): Je mag zowel de 12,5GB van ons als de dubbele data van Ziggo in de EU verbruiken. 

Weet je ongeveer wat je per maand verbruikt?  

elmalo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat is zeker een luxe, en dat maakt het werken ook een stuk leuker. Zal mooi zijn als het voor meer mensen een standaard kan worden, zal het leven een stuk leuker maken 🙂

Inderdaad las ik dat na februari alle data te gebruiken is, dat is dus een mooi extraatje aangezien ik nog geen abonnement had zal ik daar dus dubbele data voor krijgen. Ik had al via chat / facebook de vraag gedaan, maar aangezien het inderdaad redelijk specifiek is dat het niet helemaal makkelijk was daar een antwoord op te krijgen. Daarnaast heb ik nu nog een andere provider dus ik al helemaal niet daar kan gebruiken, dus dat is betalen voor niet. En bij vodafone is het met alle kortingen vrijwel goedkoper ook. 

Top, aanvraag is al gedaan, als het begint ben ik daar alweer dus ik start daar. Eens kijken hoe het dan precies gaat lopen wanneer ik contact erover krijg en hoe het verder afgehandeld gaat worden. Snap dat als je gewoon een connectie heb dat het wel goed zal zitten.

Bedankt voor de reactie, maakt het een stuk duidelijker.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ja, dat geloof ik graag. Misschien toch maar eens een balletje opgooien bij mijn leidinggevende. 
Ik zie mezelf al zitten op het strand, laptopje erbij.............. ........ Oh wacht, ik dwaal af 😂😅

Heel graag gedaan. Houdt er wel rekening mee dat de simkaart in Nederland geactiveerd moet worden.
Het activeren van simkaarten in het buitenland raden wij niet aan en kan mis gaan.

elmalo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Laat maar weten of het gelukt is 😛
Vaak genoeg gedaan bij het strand of zwembad, heerlijk werken in het zonnetje 🙂

Ja daar zat ik ook aan te denken of dat eventueel problemen kan geven, hopelijk dat het wel gaat, anders ben ik iets later alsnog weer even in Nederland. We gaan het zien.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic