Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Een nieuwe simkaart aanvragen

http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,

We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:


  • ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
  • hun sim beschadigd is
  • hun toestel gestolen is
  • etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.

Houd ik hetzelfde nummer?
Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.

Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!

Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.

Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.

Je sim activeren
Een vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.

Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen vind je hier.

Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!
173 Reacties 173
Dennisz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kunt tegenwoordig de sim-kaart 1x gratis omruilen bij de Vodafone winkel.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Dennisz ik heb je bericht verplaatst naar dit topic. Wat je zeg is zoals hier boven al aangegeven is, onjuist.
@Essiee20 ik heb jou bericht hier ook heen verplaatst. Hier staat duidelijk dat tegenwoordig het €20 euro kost om een nieuwe aan te vragen
Janique

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc,

Er zat inderdaad geen andere sim kaart bij. Ik heb mijn eigen sim kaart kleiner laten maken en alles werkt prima. Bedankt voor het reageren op mijn vraag.

Groeten,

Janique
Charly

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi woon in buitenland, heb een iphone 5S gekocht. Volgende maand kom ik naar NL kan ik dan mijn Vodafone prepaid sim kaart ook omruilen voor eentje die ook in mijn iphone past? En natuurlijk dan wel heel graag met nummerbehoud. Heb dit nummer al zeker 10 jaar. En is dit ook gratis? Bij ons wel, hoefde niks te betalen voor mijn nieuwe innie minnie simkaartje en mijn eigen nummer ook behouden!!

*edit BasT* @Charly Ik denk dat je hier je antwoord vindt 🙂
SjonPeterer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jaja tuurlijk, ik kon due dag dat hij binnenkwam niet meer bellen. Gelukkig ben ik geen klant meer van jullie.

Groet. Sjon
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @SjonPeterer ,

Misschien moet je de simkaart ook activeren ;). Dit kan via www.vodafone.nl/support en zie dan de contact opties.

Laat het ons weten of het nog gelukt is, succes.
binnader

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik ben voor mijn werk in Afrika en mijn iphone is gisteren gestolen. Ik heb mijn simkaart geblokkeerd en aa.gifte gedaan.

Nu heb ik een nieuwe simkaart nodig en aangezien ik jullie niet kan bellen (is megaduur) en er hier in Afrika geen Vodafone winkels zijn, wil ik via deze weg een nieuwe simkaart aanvragen.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
binnader

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En waarom kan ik geen nieuwe simkaart via internet bestellen? via MyVodafone bijvoorbeeld...
Vind het beetje vreemd dat dat perse telefonisch moet gebeuren anno 2014.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @binnader ,

Dit is helaas niet mogelijk via het Forum er is via deze optie geen inzicht op privégegevens. Probeer het graag via andere kanalen.

https://www.vodafone.nl/support/contact/
Giorgiolb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe Galaxy 4 binnengekregen. Ik had mijn abbonement verlengd en me eigen nummer behouden. Helaas paste mijn simkaart iet in de nieuwe telefoon. Moet ik nu morge tussen 08:00 en 18:00 mijn nieuwe simkaart instellen? Of gebeurd dat automatisch?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @Giorgiolb ,
leuk om te lezen dat je je abonnement hebt verlengd. We hebben een aparte site waarop je online je simkaart kunt activeren. Had je die al gezien?
computeridee

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gewelidge service weer!

nezo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb een micro sim nodig en bij het lverlengen van mijn abonnement heb ik gekozen voor een sim only MET micro & standaardsim. We zijn al een week verder maar heb nog steeds geen simkaart ontvangen. Wel een mail met orderbevestiging en daarna een mail ter bevestiging van de abbowijziging. Mijn gegevens kloppen ook gewoon, dus hoe kan het dat ik al zo lang wacht en hoe lang kan het nog duren?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Nezo, in de meeste gevallen wordt je simkaart samen met je toestel geleverd. We proberen dit in ieder geval binnen 10 werkdagen te doen. Indien je geen (juiste) simkaart hebt ontvangen kun je hiervoor ook terecht in een Vodafone winkel. Daar krijg je direct de juiste simkaart mee. Geef even aan dat het een verlenging betreft en neem even een geldig ID-bewijs mee en een bankpas mee.
lilianveldkamp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn abonnement bij jullie verlengd via typhone, zij zeggen dat ik een simwissel moet doen en geen activatie, hoe doe ik dit?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dat kun je doen via Vodafone.nl/simkaart.
Hannet79

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na een tijdje Vodafone klant te zijn geweest met Prepaid, ga ik binnenkort over op een vodafone abo. Ik heb daarom een abo met toestel afgenomen bij Belcompany en ook direct nummerbehoud aangevraagd.
Gister kreeg ik mijn toestel geleverd en een sms dat mijn nummerbehoud komende vrijdag ingaat. Tot zover gaat het goed...

Toen ik gisteravond bij thuiskomst echter al wilde kijken hoe mijn nieuwe GSM werkt, bleek het geleverde simkaartje niet te passen. Mijn nieuwe Iphone is een 5s en de kaart die geleverd is, is te groot.

Wat nu? gewoon naar de winkel (Vodafone? Belcompany?) gaan en kan ik dan een nieuwe simkaart krijgen? En werkt alles dan vrijdag? Of moet ik ook nog ergens aangeven dat ik nu een andere simkaart heb dan de geleverde?

Ik hoor het graag.
groet
Hannet
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Hannet79,

Ik heb je bericht verplaatst naar het topic : Een nieuwe SIM-kaart aanvragen.
Daar is jouw vraag beter op zijn plaats
Hier is het antwoord (zie de eerste posting in dit topic)
Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!
Heb je Prepaid? Dan zorg dat je nummer geregistreerd is in My Vodafone, anders kun je geen nieuwe sim krijgen.
Bij Belcompany kun je ook je nieuwe NANO-Sim-kaart aanvragen in hun winkel.

Succes!

Netwerker
Hannet79

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank... maar dit is niet helemaal een antw op mijn vraag.
Ik ga van vodafone prepaid naar vodafone abo en heb nummerbehoud aangevraagd.
De door jullie bij de gsm geleverde simkaart past niet.
Uit je reactie maak ik op dat ik (ik neem aan gratis) een nieuwe simkaart kan ophalen bij de Vodafone winkel. Klopt dit? Moet ik de verkeerd geleverde dan ook mee nemen?

En (de belangrijkste vraag) moet ik dan zelf nog actie ondernemen of gaat het nummerbehoud komende vrijdag automatisch goed? (aangezien ik dan een andere simkaart heb dan die die jullie me gestuurd hebben). Of moet ik dan nog zelf stappen zetten?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Hannet79,

Wanneer je de verkeerde simkaart geleverd hebt gekregen door een fout aan onze kant krijg je uiteraard een gratis vervanger met het juiste formaat. Je kunt het beste zoveel mogelijk meenemen, vergeet ook niet je bankpas en legitimatie.

Je aanvraag voor nummerbehoud wordt hier niet door aangepast, je hoeft hier geen actie voor te ondernemen. Via deze site kun je ook altijd de status controleren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic