Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Een nieuwe simkaart aanvragen

http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,

We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:


  • ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
  • hun sim beschadigd is
  • hun toestel gestolen is
  • etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.

Houd ik hetzelfde nummer?
Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.

Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!

Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.

Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.

Je sim activeren
Een vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.

Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen vind je hier.

Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!
173 Reacties 173
feyenoordmessi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb sinds een aantal uur een nieuwe mobiel (Sony Z1).
Mijn oude mobiel was de Samsung S2Plus.
Er is alleen een klein probleempje, de Vodafone SIM-Kaart is te groot (geen Micro) voor mijn nieuwe mobiel.
Ik lees op internet veel tegenstrijdige berichten.
Klopt het dat ik een GRATIS Micro-SIM kaartje kan ophalen bij een van jullie vestigingen waardoor ik alle gegevens behoud die op mijn SIM-Kaart stonden (nummers enzv.)
Is het ook mogelijk de SIM-Kaart bij jullie te laten knippen als ik dan alle nummers wel behoud?

Graag zo spoedig mogelijk reactie!

MVG Bryan
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Als je je nieuwe toestel via een verlenging bij Vodafone hebt ontvangen had daar een simkaartje bij moeten zitten. Was dat niet zo? Dan kun je er één halen in de Vodafone Winkel.
Anders kun je je simkaart beter laten knippen met een speciale tang. Dat kan ook in de Vodafone Winkel.
Bart-H

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb momenteel een sim-only abonnement met een duo-sim met een grote sim en een micro-sim.

In de komende paar weken ga ik een nieuwe telefoon kopen waar een nano-sim in moet.

Ik zou nu graag een duo-sim willen hebben met een nano en micro simkaart, zodat ik mijn oude telefoon kan blijven gebruiken als backup.

Kan ik de grote simkaart omruilen? Moet ik een nieuwe duo-sim aanvragen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Bart-H,

Ik zie dat nog geen andere gebruiker heeft gereageerd. Is het inmiddels al gelukt?

Je kunt de simkaart normaal het beste laten vervangen door de gewenste simkaart in een van onze winkels.
fschrijver

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Zaterdag mijn nieuwe simkaart geactiveerd volgens de instructie. NU, op maandag, werkt hij nog niet. Al diverse malen nieuwe toestel uit en ingeschakeld.
Erg vervelend. Hoe kan ik dit oplossen?

Groeten Frank
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi @fschrijver , als je nieuwe sim nog niet werkt, dan is de activatie denk ik niet gelukt. Bel onze klantenservice even met een ander nummer, of neem contact op via chat/facebook/twitter (zie daarvoor vodafone.nl/support). Dan activeren mijn collega's de sim handmatig voor je.
xanderdeconinck

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Mijn telefoon is gestolen en ik wil graag mijn abbonement blokkeren. Ik probeerde dit via MyVodafone te doen. Om dit te doen moest ik mijn geboortedatum invullen. Om de een of andere reden is deze niet juist. Op het moment ben ik in het buitenland en zou ik graag zsm mijn simkaart geblokkeerd zien worden en een nieuwe opgestuurd krijgen naar mijn adres in Nederland. Zouden jullie me een privebericht kunnen sturen zodat ik kan aangeven om welk telefoon nummer het gaat.

Alvast bedankt.

Xander de Coninck
piet123vermeer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vraag want mijn simkaart is stuk en ik heb geen myvodafone account. Ik kan ook geen account aanmaken doordat ik door mijn kapotte simkaart niet het wachtwoord kan ontvangen van een aangemaakt account. Wat moet ik doen om een nieuwe simkaart te krijgen met mijn oude nummer?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Piet, indien je een abonnement hebt kun je hierover contact opnemen met onze klantenservice (1200/1201). Heb je een prepaid simkaart? Dan kun je met een geldig legitimatiebewijs langs een Vodafone winkel. Onze collega's kunnen dan voor je kijken of een nieuwe simkaart afgeven mogelijk is.
Telecommaster

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Top service van jullie hoor! Werkt allemaal weer 🙂
channie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb maandag mijn abo verlengd en gisteren om half twee smiddags mijn nano sim via de site proberen te activeren.
tot op heden is mijn sim nog steeds niet geactiveerd.
hoe lang duurt dit of heb ik iets verkeerds gedaan?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Indien je nog een aktieve SIM-kaart hebt van Vodafone, dan bel je daarmee naar de Klantenservice op telefoonnummer: 1201

Indien je helemaal geen aktieve SIM-kaart van Vodafone hebt. Dan leen je een smartphone van iemand anders. En bel je de Klantenservice op telefoonnummer: 0900 - 0940

De Klantenservice zal vragen naar je:

  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Woonadres
  • Postcode
  • Woonplaats
  • Laatste vier cijfers van het bankrekeningnummer, vanwaar de automatische afschrijving plaats vinden
Daarna wordt jouw SIM-kaart snel ge-aktiveerd. Bij mij was dat binnen tien minuten het geval.

Succes!

Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Telecommaster,

Fijn om te lezen! Ik zal het bericht als oplossing accepteren 😉
martin1956

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
Ik heb zojuist een Galaxy Note 2 gekocht.
Nu kom ik er achter dat mijn simkaart niet past, hoe moet ik dit oplossen?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@martin1956 Hoi Martin, check het eerste bericht van dit topic even, daar vind je precies wat je wilt weten!
prins_79

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
vodafone, ik vind jullie echt nep, jullie hebben met mij afgesproken dat ik die 10 euro mee word gerekend met mijn nieuwe factuur, daarom kan ik mijn simkaart niet acctiveren, zit al bijna 2 weken zonder geldige simkaart, oplichters, sluit mijn nummer gelijk aan 06 46 16 31 79,,, geef de computer maar de schuld,,, ik ben een trouwe klant en betAAL ALLES OPTIJD , LEES GOED WAT ER IN DE COMPUTERSTAAT, DAT DIE 10 EURO VOLGENDE MAAND BETAALD MAG WORDEN, INMIDDELS HEB IK DIE 10 EURO MAAR ZELF BETAALD, JULLIE FOUT, MOETEN JULLIE GOEDE AFSCHRIFTEN MAKEN... IK WIL ER WEL EEN VERGOEDING VOOR , OMDAT IK 2 WEKEN DANKZIJ JULLIE NIET KON BELLEN, SUKKELS
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@BasT

Onlangs heb ik mijn contract verlengd, en bij mijn nieuwe iPhone 6 Plus 128Gb SG heb ik toen ook een nieuwe nano simkaart ontvangen. Deze nieuwe simkaart heb ik vervolgens geactiveerd voor mijn mobiele nummer. Mijn vrouw heeft eveneens een abonnement van Vodafone en maakt op dit moment nog gebruik van een iPhone 4 (met micro simkaart). Mijn naam is dan wel niet Sinterklaas, maar ik heb haar mijn "oude" iPhone 5 (eveneens met nano simkaart) aangeboden. Je moet toch iets om de vrede tussen de 4 muren te handhaven ;).

Dan nu mijn eigenlijke vraag. Is het mogelijk om mijn oude nano simkaart te activeren voor haar mobiele nummer zodat zij deze in de "oude" iPhone 5 kan gebruiken (uiteraard onder haar eigen mobiele nummer dan)? Haar micro simkaar zal immers niet passen in een iPhone 5, en mijn oude nano simkaart is volgens mij dus als het ware "nummervrij" daar ik de nieuwe nano simkaart, die ik bij mijn iPhone 6 Plus ontvangen heb, geactiveerd heb voor mijn eigen mobiele nummer.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Thewessen, in principe is dat niet mogelijk. Als een derde jouw sim heeft kan hij allerlei ongein uithalen met je nummer. Kosten maken voor bellen/sms/data, hij kan je My Vodafone wachtwoord resetten (via sms), misschien heb je wel ergens two-factor-authentication op het nummer aan staan, enzovoort.

Dat je sim in handen van iemand anders potentieel vervelend is, is denk ik een understatement ;). Vandaar dat we geen oude simkaarten heractiveren. Het hoeft maar één keer fout te gaan immers.

Een nieuwe nano-sim ophalen voor haar nummer is uiteraard geen probleem. Die kan opgestuurd worden of in de Vodafone winkel opgehaald op verzoek van de contractant (ik weet niet op wiens naam het nr staat, dus eén van jullie twee kan hem aanvragen).
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@BasT

Haar mobiele contract staat ook gewoon op haar eigen naam. Is verder ook geen probleem hoor. Ik zal haar zeggen dat ze gewoon een nano simkaart kan ophalen in een Vodafonewinkel. Heeft ze tenminste een reden om weer een zaterdagje door Maastricht te wandelen. Alleen even opletten waar ik mijn beurs voorlopig neerleg, daar er tijdens een bezoekje aan de stad meestal nog wel wat meer aan de strijkstok blijft hangen dan alleen een simkaart :p. In ieder geval hartelijk bedankt voor de info.
micmul

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag een nieuw simkaart die in mn Iphone 5s past. Graag naar mij opsturen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic