Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Een nieuwe simkaart aanvragen

http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,

We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:


  • ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
  • hun sim beschadigd is
  • hun toestel gestolen is
  • etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.

Houd ik hetzelfde nummer?
Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.

Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!

Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.

Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.

Je sim activeren
Een vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.

Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen vind je hier.

Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!
173 Reacties 173
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Naja, en volledige nieuwe simkaart kost je wel wat eurootjes meer hé.
Hopelijk werkt de simkaart gewoon naar behoren :).
ae_ruijter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,

ik heb net aan de telefoon gehangen om een nieuwe simkaart aan te vragen. ik ben namelijk mijn telefoon kwijt.
dat is allemaal gelukt, en ik kan in een vodafone winkel deze nieuwe simkaart ophalen.

mijn vraag is nu: Moet ik nog iets meenemen naar de winkel om ervoor te zorgen dat ik die kaart ook meekrijg?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi ae_ruijter, je moet zelf de contractant zijn en je moet je ID bewijs bij je hebben.

Ik heb je bericht even verplaatst naar een bestaand topic hierover, in de eerste post vind je meer info!
ae_ruijter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oke thanks!
Bruno

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou sorry BasT

Vrijdag nog bij Vodafone shop Doetinchem geweest om nieuwe Prepaid sim te scoren, gelet ik al meer als een week per post niets had ontvangen.

In de winkel werd mij echter verteld dat hun qua PREPAID SIM met nummerbehoud niets konden doen !!

Dus enkel met abonnement is men in de winkel welkom........

Dus .......

Dat wilde ik ff kwijt. Succes verder
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Bruno schreef:
Nou sorry BasT

Vrijdag nog bij Vodafone shop Doetinchem geweest om nieuwe Prepaid sim te scoren, gelet ik al meer als een week per post niets had ontvangen.

In de winkel werd mij echter verteld dat hun qua PREPAID SIM met nummerbehoud niets konden doen !!

Dus enkel met abonnement is men in de winkel welkom........

Dus .......

Dat wilde ik ff kwijt. Succes verder
Hi Bruno,

Dat klopt niet helemaal. Het is zeker mogelijk om een prepaid simkaart in een winkel te laten omwisselen. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de betreffende winkel de betreffende simkaarten niet op voorraad had. Het is dus niet zo dat prepaid klanten over het algemeen hun simkaart niet in een Vodafone winkel kunnen laten omwisselen.
smit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Vodafone,

Ik heb zojuist mijn abbonoment verlengd en heb daarbij een Iphone 4S besteld.
Ik heb een Samsung Galaxy S2 in gebruik.
Krijg ik bij de levering van de Iphone een nieuwe simkaart die past?
En wat is de levertijd van de Iphone 4S 8GB?

Groetjes, Gino

marjandeleeuw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Ik heb een galaxy core gekocht en nu past de sim kaart er niet in. Hij is te groot.
Er moet blijkbaar een micro sim. Hoe kom ik daar aan?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@marjandeleeuw

Ik heb je berichtje even verplaatst. Alle informatie hierover vind je in dit topic. 😄
niekje1988

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte heer/ mevrouw,

Tot mijn verbazing hoorde ik vandaag bij de Belcompany in Veenendaal dat het wisselen van een simkaart tegenwoordig €20 kost. Toen ik mijn abonnement af sloot was dit echter nog gratis, en volgens www.vodafone.nl is het afhankelijk van wat in je contract staat. Aangezien het toen nog geen geld kostte, staat hier dus zeker geen €20 in. Mijns inziens kunnen jullie dit bedrag hier dan ook zeker niet voor rekenen.Ik heb het bedrag bij Vodafone gezien op het nieuwe tarievenoverzicht, maar deze is pas ingegaan vanaf 1 november en mijn abonnement loopt als sinds april. Het lijkt mij dan ook niet toegestaan deze kosten ineens te gaan rekenen, zonder de klant hiervan op de hoogte te brengen.

Ik zou de kosten begrijpen als ik elke maand een nieuwe simkaart kwam aanvragen, maar dit is vooral hele slechte service!

Met vriendelijke groet,

Aniek
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @niekje1988

Ik heb even met je meegekeken naar de voorwaarden die op onze site staan. Je kunt hier ook kiezen voor oude voorwaarden. Voor het gemak heb ik een van de abonnementen in 2010 gekozen om te kijken of de kosten daar al vermeld stonden. Daar staat ook duidelijk aangegeven dat een vervangende simkaart €20 kost.

Bij een nieuw abonnement krijg je de simkaart wel gratis, vandaar dat je er toen niet voor hebt hoeven betalen.

Kijk via de volgende link even naar het abonnement dat voor jou geldt:https://www.vodafone.nl/support/algemeen/alle-tarieven-en-voorwaarden.shtml
Als er bij jouw abonnement iets anders staat hoor ik het natuurlijk graag.
rhoesen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo,

ik heb zojuist mijn abbonement met 2 jaar verlengd met een nieuw toestel, namelijk de iPhone 5c White 32GB.
ik bezit nu een Iphone 4. en daar zit een microsim in. ik las dat er in de 5c een Nano sim moet. nu wordt het toestel binnekort geleden, maar betwijfel ik of er een nieuwe simkaart bij zit. omdat ik dat nergens heb gelezen of kunnen vinden.

kunnen jullie mij verder helpen?

Groeten,
Robin.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Robin,

Allereerst goed om te horen dat je je contract hebt verlengd en welkom op het forum!

Normaal gesproken wordt de juiste type simkaart samen met je toestel geleverd. Ik raad je dus aan dit even af te wachten. Indien dit niet zo is kun je altijd in de Vodafone winkel terecht om je simkaart om te wisselen.
GB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een vreselijke batraven, overal geld uit slaan. Is je toestel gestolen moet je ook nog eens 20 euries dokken bok Vodafone voor een simpel kaartje. Dat ze blij zijn dat ik weer kan bellen ????
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi GB, heb je toevallig aa.gifte gedaan? Een simwissel is normaal inderdaad niet gratis, maar als je een proces-verbaal kunt laten zien zijn deblokkade, de simwissel, etc gewoon gratis.
thierry92

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Op de site wordt aangegeven dat een simwissel gratis is.
Nu heb ik een nieuwe telefoon gehaald Iphone 5s, waar mijn huidige sim kaart niet in past.Ik heb wel aan abonnement lopen bij Vodafone, dus ik neem aan dat ik hem gratis kan omwisselen?Gratis simkaartDe nieuwe simkaart is gratis als:

  • Je toestel gestolen is. We hebben dan wel het proces-verbaal nodig.
  • Je oude simkaart versleten is
  • Je oude simkaart niet past in je nieuwe telefoon
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi thierry92, welkom op het forum. Die informatie klopt, maar is helaas niet 100% volledig. Je krijgt inderdaad gratis een nieuwe sim als je oude sim niet in je nieuwe telefoon past. Daar mist alleen een zinnetje: je nieuwe telefoon moet wel bij Vodafone gekocht zijn.

Dus, als je je iPhone 5s bij ons besteld hebt is de nieuwe sim gratis en krijg je die als het goed is er zelfs gewoon bij in het pakket.

Sorry voor het geval er verwarring is ontstaan. We passen de info op onze website zsm aan!
Ilona13

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmiddag ben ik naar een vodafone winkel geweest voor een micro simkaart. Ik had namelijk eerst een grote simkaart voor m'n Samsung Galaxy Gio, maar voor mijn nieuwe Samsung Galay Ace 3 was ik een micro simkaart nodig. Ik heb de simkaart gekregen, en er werd mij verteld dat ik binnen een half uur mijn oude simkaart niet meer zou kunnen gebruiken maar de nieuwe wel. Inmiddels is het 3 uur geleden, en ik kan nog steeds mn nieuwe simkaart niet gebruiken en de oude nog wel. Op mijn nieuwe mobiel (met de nieuwe simkaart) kan ik al wel de pincode invoeren, maar nog geen berichten versturen, etc. Dit kan ik nog wel met m'n oude.

Heb ik te snel beide telefoons weer aangezet? Had ik dat niet moeten doen? Moet ik gewoon geduld hebben omdat het vanzelf goedkomt? Of heb ik het verpest en moet ik met de klantenservice bellen?

Een lang verhaal, een beetje hulp wordt gewaardeerd!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@Ilona13 Het kan zijn dat het voldoende is om je toestel even uit te zetten en dan weer aan. Als je toestel dan nog steeds geen netwerk kan vinden raad ik je aan om even te laten controleren of de simkaart correct geactiveerd is. Dit kan in de winkel, via onze klantenservice, Twitter of Facebook.
mark0710

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*edit door BasT: nieuw topic ingevoegd in bestaand sim-kaart topic*

Ik heb nu een met een normale prepaid sim kaart erin, alleen heb ik een Iphone 5S gekocht. Deze heeft een andere [nano simkaart]. Ik wil namelijk mijn nummer en prepaid behouden.
Mark
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic