Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Een nieuwe simkaart aanvragen

http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,

We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:


  • ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
  • hun sim beschadigd is
  • hun toestel gestolen is
  • etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.

Houd ik hetzelfde nummer?
Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.

Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!

Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.

Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.

Je sim activeren
Een vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.

Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen vind je hier.

Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!
173 Reacties 173
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Je zou en Vodafone winkel kunnen bezoeken om te kijken wat zij voor je kunnen doen. In de winkel kun je ook de simkaart omwisselen. Zij geven je ook meer informatie over hoe dit werkt.
EmilyvanElswijk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
halloo,
mijn vader heeft sinds zaterdag een samsung galaxy s4 mini. waar natuurlijk een micro simkaart in moet. maar zijn oude telefoon heeft nog zo'n grotere simkaart. nu wilde hij zijn nummer overzetten naar zijn nieuwe simkaart maar we kunnen nergens op de site vinden waar dit moet (alleen voor prepaid naar abonnement of andersom). dus iemand die ons kan helpen?

groetjes emily
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi @EmilyvanElswijk , in dit geval heeft je vader alleen een andere maat sim nodig toch? In dat geval kun je een simwissel aanvragen. Hoe dat moet vind je in de éérste post van dit topic 🙂
wa1095

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
EDIT: Topic toegevoegd aan dit al bestaande topic. Annabelle_

Dames en heren,

Hoe vraag ik een micro simkaart aan voor Vodafone zakelijk? Mijn oude normale simkaart past niet in mijn nieuwe telefoon.
Ik vind alleen iets terug over de vodafone winkel, maar dat lijkt me erg achterhaald.

Groetjes Hans
rowy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi,
ik heb nog een oude simkaart van libertel,
deze begind nu na 15 jaar best slecht te worden.
is het mogelijk deze om te ruilen voor een vodafone kaart en behoud ik dan mijn nummer?
en wat is wijsheid? nu een nieuwe sim aanvragen of wachten tot ik een nieuw toestel heb waar mischien een micro sim in moet ?

Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hallo,

Als je een simwissel uitvoert behoud je inderdaad je nummer alleen kost het dan wel ongeveer 20 euro. Het wordt daarentegen gratis in de VF winkel gedaan als je een nieuw toestel neemt...

Gr
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@rowy & @Flow Klopt helemaal, bij een simwissel houd je je eigen nummer. De sim is in een aantal gevallen wel gratis. Is hij gewoon kapot, dan vervangen we hem wel gratis (zie ook de link in de eerste post van dit topic voor meer info & de kosten).
Janique

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb telefonisch een abonnement verlenging gedaan incl. toestel Samsung galaxy note 3.

Nu is mijn vraag of daar automatisch een andere simkaart bij zit of had ik dit meteen moeten vragen toen ik het verlengde? Ik heb momenteel een Vodafone sim kaart, maar dat is zo´n oude (die grote).

Indien ik inderdaad een andere simkaart had mee moeten bestellen, omdat deze niet standaard mee geleverd wordt, kan ik deze dan bij Ritel, Belcompany of Phone house laten knippen? Bij mijn man hebben ze dat ook gedaan, hij had zijn toestel bij 1 van bovengenoemde winkels gekocht. Of zou het kunnen dat mijn simkaart te verouderd is, waardoor die niet lekker zou werken in deze telefoon? Ik hoor dit namelijk vaker. Mijn man ging namelijk over naar een andere provider, dus van zodra zijn telefoonnummer naar de nieuwe provider was overgezet moest hij de nieuwe kleine simkaart plaatsen en deze was gloednieuw, waardoor wij geen problemen hebben ondervonden van die verknipte oude simkaart.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,

Janique
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Janique,

Je ontvangt bij een verlenging met telefoon normaal meteen de juiste simkaart bij de telefoon. Heb je deze niet gekregen?

Het is mogelijk om je simkaart op maat te laten knippen in een van onze winkels, dit is normaal gesproken geen probleem. Alleen met hele oude simkaarten met de reeks 8931440000 kun je in sommige gevallen problemen verwachten. Heb je een simkaart met de reeks 8931440300 of 8931440301? Dan is vervanging niet nodig (alleen wanneer uit testen blijkt dat de simkaart defect is).

*moderator edit: topic aangepast aangezien het knippen van simkaarten in winkels niet meer is toegestaan. De simkaart kan in de winkel wel worden vervangen*
Zen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb in januari jl. een microsimkaart opgevraagd vanwege een nieuw toestel.
Telefonisch is aangegeven dat ik mijn simkaart, eventueel ook in een winkel, kosteloos kan laten vervangen.
Nu is voor het vervangen 20 euro (!) in rekening gebracht. Dit strookt niet met hetgeen telefonisch is aangegeven.

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Zen,

Bij welke leverancier heb jij je smartphone gekocht ?
Via Vodafone ? Of via een andere leverancier ?

Succes !

Netwerker
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Zen ,

bedoelde de telefoniste niet "knippen"?
er bestaan namelijk micro simkaart knippers die van een gewone simkaart een micro knippen.


Zen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De smartphone is niet bij Vodafone gekocht. Ik heb een simonly abonnement van Vodafone.
Zen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De telefoniste bedoelde zeker niet "knippen". Hier is ook niet over gesproken.
Aangegeven was dat ik dit in een winkel kon doen, maar dat ik er ook voor kon kiezen om de simkaart op te laten sturen. Ik heb gekozen voor het laatste (geen Vodafonewinkel in de buurt).
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Zen ,

U heeft zeker geen idee met wie u gesproken heeft?
zover ik hier lees: http://forum.vodafone.nl/t5/Nokia/micro-sim-kaart-aanschaffen-ruilen-met-sim-kaart/td-p/47238
Is het gratis in de winkel. als het via opsturen ook gratis is, weet ik niet.

Zen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik weet niet meer wie ik gesproken heb. Maar als ik de link die je mij heb toegestuurd open, dan lijkt het er toch sterk op dat ik het recht zou hebben op 1x gratis vervanging van de simkaart.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
als je iets verder leest, zie je dat de voorwaarden geweizigd zijn.

Dit is per situatie verschillend. De eerste simwissel is gratis, als je oude simkaart defect is of niet meer goed werkt. Als je daarna opnieuw een andere simkaart wilt, wordt hier inderdaad een bepaald bedrag voor in rekening gebracht.

*Edit: Voor het wisselen van je simkaart worden kosten in rekening gebracht. Ook bij de eerste simwissel.

Dus zoals ik hier begrijp, is dit tegenwoordig zoals de edit aangeeft veranderd. Dus helaas had u het beter kunnen laten knippen... Ik zou een klacht naar vodafone kunnen sturen over deze gang van zaken.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Zen Ik heb je topic even samengevoegd met het bestaande topic over nieuwe simkaarten.

Het beleid is inderdaad recentelijk gewijzigd maar dat wil niet zeggen dat je nooit een nieuwe simkaart kunt krijgen.
Op dit moment geldt dat je gratis een nieuwe sim krijgt als je toestel gestolen is (en je een proces verbaal hebt) of als je sim defect is. Als je bij ons verlengt met een nieuw toestel kun je aangeven dat je een andere maat sim nodig hebt en dan krijg je die ook gratis.

Dat is het beleid op moment van schrijven. De meest actuele info vind je altijd in via de links in de eerste post van dit topic.

Als er met jou een afspraak is gemaakt door een collega van de klantenservice, dan is dat een ander verhaal en staat dat los van deze algemene regels. Neem in zo'n geval even contact op met de klantenservice, dat is dan de juiste plek om zoiets te bespreken 🙂
Essiee20

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb een nieuwe telefoon gekregen, en nu kan mijn sim kaart er niet in. Hij is veel te groot! Kan ik een nieuwe bestellen die kleiner is? 🙂 Groetjes esther
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Heeej @Essiee20 ,

Een nieuwe telefoon, met een kleinere simkaart wat fijn. Een kleinere simkaart betekent een zeer nieuw toestel, dus dat is altijd leuk om te krijgen.
Er zijn nu eigenlijk 4 opties.
1. Je vraagt een nieuwe bij vodafone aan. Kosten €20.
2. Je gaat naar een vodafone winkel, en je krijgt een nieuwe. Kosten €20.
3. Je gaat naar een telefoonwinkel en laat je simkaart op maat knippen. Kosten €1.50 / €5
4. Je knipt hem zelf op maat:
link hoe dit moet

Edit Mod Per: Als je het nieuwe toestel gekregen hebt via ons bij een verlenging van je abonnement, dan dient hier een passende simkaart bij te zitten. Als dat niet het geval is dan kun je via de Vodafone winkel of via de chat een nieuwe simkaart krijgen.

Als je het toestel los gekocht hebt, dan is mijn antwoord niet van toepassing, kijk dan svp naar punt 1/2/3/4 van @NetwerkFreak

Groetjes, Per

Edit User Vincent: Heb punt 1 aangepast, en het comment hier aangepast. Dit om duidelijkheid te scheppen. Zo is voor elke gebruiker duidelijk wat de huidige stand van zaken is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic