http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,
We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:
- ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
- hun sim beschadigd is
- hun toestel gestolen is
- etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.
Houd ik hetzelfde nummer?Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.
Hoe krijg ik een nieuwe sim:De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!
Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.
Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels
vind je hier.
Mijn toestel is gestolen, wat nu? Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.
Je sim activerenEen vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.
Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen
vind je hier.
Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!