Arie-Jan

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De nieuwe My Vodafone App is live!

Hallo, mijn naam is Arie-Jan en ik ben binnen Vodafone verantwoordelijk voor de My Vodafone App.

Op 10 februari hebben we onze volledig nieuwe My Vodafone App live gezet voor klanten met een Google Android of Apple iOS smartphone en/of tablet.
De nieuwe App draait volledig om jou en past zich aan op jouw persoonlijke situatie. Je krijgt bijvoorbeeld een extra waarschuwing vanuit de App zodra je databundel bijna op is, om je te behoeden voor ongewenste kosten.
Het nieuwe design is speels (hopelijk vinden jullie het leuk) en je kunt je eigen foto en naam toevoegen. Er is een 24/7 chatoptie beschikbaar, zodat je op ieder moment met je vragen terecht kunt bij een Vodafone medewerker. Natuurlijk kun je ook via de telefonische klantenservice, 24/7 Twitter en het forum onze hulp inroepen via deze app.

De afgelopen maanden hebben we dankzij een groep klanten al veel feedback ontvangen over deze App, de bèta test met klanten vanuit het Vodafone forum was super leuk en leerzaam. Veel feedback van onze testers hebben we direct verwerkt. Wij vinden deze App ontzettend belangrijk en willen jullie graag laten weten dat jullie zelf invloed kunnen uitoefenen op hoe deze App zich verder ontwikkelt. De komende maanden zullen er nog meer functionaliteiten worden toegevoegd, dus laat ons weten wat we volgens jullie nog moeten aanpakken!

Ik zal regelmatig op het forum te vinden zijn om jullie suggesties en vragen te bespreken. En natuurlijk om nieuwe ontwikkelingen met jullie te delen.

Heel veel plezier met het gebruiken van de nieuwe app en alvast bedankt voor jullie reacties!
216 Reacties 216
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
@Friekje. Dit hoort inderdaad niet in dit topic maar elke Iphoje geeft dit aan bij het opstarten ( beetje misleidend :p). Kies voor ontrgrendelen en voor je pincode in. IPhones zijn (gelukkig) niet gelocked.

Gr
Flow
xahmol

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@Flow: als de iPhone oud genoeg is kan er echt wel een simlock opzitten, mijn iPhone 3GS was toch echt T-Mobile gesimlocked. Is via T-Mobile te unsimlocken, Vodafone kan dit niet.

Maar je hebt gelijk, waarschijnlijk moet alleen de SIM pincode goed ingevoerd worden zonder dat sprake is van simlock.

Wel idd nogal off-topic hier.
rvdadrie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Verdorie ... een 2.80 in itunes gezet en blijkt dat de naam van de persoon in de app staan. Dus maar niet op mijn iphone gezet - geen zin in allerlei andere dingen erop.

Snap nog steeds het probleem niet de oude app terug te zetten totdat de beta-test van 3.0 is afgerond.We zijn het inmiddels wel eens dat er nog een heeeel forse slag op 3 gedaan moet worden voordat ie echt gaat werken. Genoeg suggesties zijn eerder al geopperd. Tot die tijd graag 2.8 terug. Het is ook nog mogelijk een PC met Windows 7 te krijgen, dus voor Vodafone moet dat ook mogelijk zijn.


Donstenk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er was weinig mis met de oude app en alle info was met in klik te bereiken.

Irritant appje en vervelend dat het ge-update is zonder toestemming vragen.

Ik vrees dat ik de website ga gebruiken.
Joerikoe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De nieuwe app is echt niet gebruiksvriendelijk.

Zoals eerder al vaak geschreven is er waarschijnlijk een designer losgegaan op een ontwerp en een leuk gadgetdingetje. Als je hem zelf ontwerpt zit je er middenin en is het gebruik waarschijnlijk logisch, maar voor de eindgebruiker is dit echt een draak van een app!

Het begint al na het downloaden. Je moet opnieuw inloggen! Ik weet mijn wachtwoord niet, want ik heb altijd automatisch ingelogd. Ik druk op 'wachtwoord vergeten' en krijg geen sms! Dat duurde 5 minuten. Mijn schermpje was al weer gesloten. Het tijdelijke wachtwoord werkt net op de gewone plek waar het wachtwoord ingevuld dient te worden. Resultaat: Account geblokeerd!

Dan eenmaal ingelogd moet ik een gebruikersnaam kiezen en foto uploaden?? Hallo! Het is toch geen kermis. Ik wil gewoon mijn belstatus en andere statussen kunnen zien. Het mooie is dat ik het niet kan cancellen. Noem mij maar een zeikerd, maar ik wil dit soort ellende niet op mijn telefoon. Ik wil gewoon mijn beslstatus zien.

Vervolgens ingelogd kan ik balletjes verslepen. Voordat ik snap wat ik moet doen is de frustratie al groot. Daarnaast vraag ik me af waarom ik balletjes moet verschuiven om iets te zien. Dan zie ik allemaal getallen die verspringen. Ik weet nu nog steeds niet wat mijn belstatus is. Ik heb de app gesloten en zal hem niet meer openen totdat er een update is die zegt dat de oude app weer terug is.

Wat moet een app doen? Mij informeren over mijn belstatus. Recht toe, recht aan. En het mooie is.. De oude app was 100% perfect en overzichtelijk. De nieuwe app is leuk voor de freaks, maar niet voor de eindgebruiker. Arie-Jan, het spijt me om het te zeggen, want je zal er zelf heel enthousiast over zijn, maar Vodafone slaat de plank volledig mis. Ik ben blij dat veel mensen hier op dit forum hetzelfde zeggen. Dat resulteert misschien in een rectificatie van de update en de gebruiksvriendelijke oude app terug op mijn telefoon!

Succes!

Joeri
BianciezZ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Plzz de oude app terug!! Die werkte goed, snel en overzichtelijk. Dit gaat nergens over. .
farukekiz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Arie-Jan,

Mijn dochter van 3 jaar oud vindt je aplicatie prachtig. Ik raad je ook aan om meer applicaties voor kinderen te ontwikkelen.

Kom op zeg! Je verwacht toch niet dat volwassen mensen deze nieuwe applicatie gebruiksvriendelijk gaan vinden.

Lees de eerdere reacties van al die mensen.

Het kost nu te veel handelingen om een bepaalde informatie naar voren te halen.

Ik snap ook niet hoe je projectmanager je zo ver liet gaan!

Sorry maar ik weet echt niet hoe ik dit anders zou moeten vertellen.
Als het een app was geweest met een paar min punten was ik beter geweest met mijn feedback.

Maar dit.... Dit is echt niet te redden!
BorisPhone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanwaar al die haat, snap dat een hoop mensen problemen hebben met de gebruiksvriendelijkheid ik had ook moeite met de app in het begin. Maar waarom moet voortaan alles om snelheid gaan, dat het er zo "fancy" uitziet heeft ook waarde voor de gebruikers beleving en ik hecht daar persoonlijk misschien wel meer waarde aan dan het feit dat het een klik meer is om bij mijn rekening te komen dan bij de oude app. Ik kan snel vinden wat ik moet hebben en gebruik de app met plezier!
Tiuri

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
De meeste klachten over de nieuwe app gaan niet over "snelheid" maar over gebruiksgemak en functionaliteit. Bij een gebruikvriendelijke app van het type MyVodafone, opent iemand de app en het beltegoed of dataverbruik wordt standaard getoond of misschien na het aanraken van één icoontje. Het swipen van het ene bolletje naar het andere is simpelweg niet functioneel en is bijna onmogelijk te doen als je in beweging bent.
Dit is nog afgezien van het feit dat het niet intuitief is. Sleep ik mijn foto naar het blox bolletje of het blox bolletje naar mijn foto? Hoe weet ik zonder labels dat er überhaupt een blox bolletje is??

Er zijn ongetwijfeld zat 'fancy' apps die wel gebruiksvriendelijk en intuitief zijn, MyVodafone is dat gewoon niet!
bvbrunschot

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Sinds een paar dagen gebruik ik de Vodafone app op android telefoon. Hierover heb ik enkele vragen/tips.

1. Als ik de app opstart dan zie ik een foto van een kerel. Als je hier een persoon wilt laten zien, dan voor mij graag een aantrekkelijke dame, anders graag een meer neutrale achtergrond.
2. Er is in de app geen mogelijkheid om een berichtje achter te laten behalve op dit forum waarvoor ik mij dien aan te melden. 3. Is het mogelijk om de facturen gedetailleerder te tonen in de app, bijvoorbeels met totaal per verbruik (bel,sms,mb) en totale kosten per verbruik. Een grafiekje met bijvoorbeeld kosten per verbruik per week zou helemaal leuk zijn.

Het zou leuk zijn als ik over een tijdje verrast kan worden met een update waarin 1 van deze tips is verwerkt.

Met vriendelijke groet,

Ben van Brunschot
pinsulani

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Zoals te verwachten is het nu angstvallig stil geworden in deze thread. Ik heb niet de illusie dat er serieus iets wordt gedaan met de feedback. Vodafone wacht tot de storm gaat liggen, zal tzt de oude app uit faseren en dan zitten we opgescheept met een nutteloze game die met veel moeite je iets vertelt over je afgenomen dienst bij Vodafone.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @pinsulani ,

Dat de oude uit gefasseert gaat worden, dat is wel te verwachten. Want je blijft gene 2 systemen naast elkaar ontwikkelen.
Er zijn inderdaad veel negatieve reactie van uit de klanten gekomen, dus reken maar dat ze bij vodafone hier intern over discussieren. Je kan uiteraard niet verwachten dat binnen 1 dag alle veranderingen terug gedraaid worden.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@bvbrunschot je reactie staat nu in dit topic. Nieuwe topic met feedback is niet nodig. Zo staat alles bij elkaar.
onwagena

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 18-2 de nieuwe app My Vodafone gebruikt om het prepaid tegoed van een andere telefoon op te hogen. Het bedrag is wel afgeschreven maar het prepaidtegoed is nog steeds niet ontvangen. Hoe krijg ik dit prepaidtegoed zsm op mijn prepaid telefoon?
frank_1969

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone neemt klanten niet serieus en wacht nu inderdaad totdat de storm is gaan liggen en doet verder niets met alle opmerkingen.
life-slice

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel Terry, Dit viel mij ook op.@Arie-Jan. Kan het zijn dat je in de bèta testfase ook de mogelijkheid op commentaar op de gebruiksvriendelijkheid weggelaten hebt? Want dat lijkt me de enige manier waarop deze app door een testfase heen heeft kunnen komen (zie ter ondersteuning 90% van de reacties hier, in de appstore en op Google Play..)

Niet alles draait kwantiteit. Maar om het voor jou en je team te verwoorden:

Verzoek om nieuwe functionaliteit:
Verbruik en tegoeden terugzien in 1 klik. (dat is dus zonder animatie, met automatisch aanmelden, zonder te slepen en in één oogopslag)
Tiuri

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hmmm, dit onderwerp had toch echt de 10 pagina's bereikt. Gaat Vodafone over tot censuur en worden nu berichten gewist??
merman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik ben van mening dat de app niet gebruiksvriendelijk is. Vorm boven inhoud. Dat Arie-Jan het oplopen en dan teruglopen van de tellers uitlegt door te atellen dat je zo kon zien wat je bundel was in onzin. In de oude app zag je een lang balk met je toyale bundel en een gekleurd streepje met wat je nog over had.

Heel simpel: de oude app terug. Dat is wat de gebruiker in overweldigende meerderheid wil. Nu verbindt een overambitieuze appmaker zijn lot bij Vodafone vast aan het succes van de app. Dus een succes moet en zal het worden. Als wil knikkeren ga ik wel naar de speelgoedwinkel. Duidelijk geval van bloatware.

Oh als we dan toch bezig zijn: dit forum benaderen vanuit de app is ook een crime. Het vak 'Cookie instellingen' (bevat trouwens ook nog een spatiefout maar dat terzijde) staat overal overheen. Zelfs over dit antwoordveld. En blijft altijd onderin in beeld staan.
TazMan998

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry dat ik het zeggen moet, maar de nieuwe app is waardeloos.
Ik weet niet wie er verantwoordelijk is voor app-design en gebruikersvriendelijk ontwerpen, maar aub vodafone, ontsla die persoon!

Volgens de berichten van Arie-Jan, kunnen we er allemaal vanuit gaan dat de oude versie nooit meer terug gaat komen.
Gelukkig heb ik nog een backup van de vorige versie, die ik heel snel terug ga zetten!

Grote blunder van vodafone om zo'n applicatie uit te laten rollen.
Naar mijn mening... Arie-Jan is te ijdel om toe te geven dat het een grote fout is geweest... begrijpelijk, want z'n baan staat op 't spel, maar om de reacties op dit forum om die reden te negeren, lijkt mij niet verstandig.
Geen zorgen Arie-Jan, ik ben zelf ook IOS dev, alleen heb ik wèl het inzicht om wensen van klanten om te zetten in een gebruikersvriendelijke applicatie... dus als vodafone een vervanger voor je gaat zoeken... 😉
hans2

Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Helaas. Ik ben ook niet tevreden met het nieuwe design.
Belangrijkste manco vind ik dat je de app af en toe gebruikt en de betekenis van de iconen niet in je hoofd hebt.
Daarom: eerst op een icoon drukken en zien welke tekst er verschijnt. Het vervolgens schuiven naar het midden gaat in een mum van tijd vervelen.
Graag weer gewoon statisch maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic