Arie-Jan

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De nieuwe My Vodafone App is live!

Hallo, mijn naam is Arie-Jan en ik ben binnen Vodafone verantwoordelijk voor de My Vodafone App.

Op 10 februari hebben we onze volledig nieuwe My Vodafone App live gezet voor klanten met een Google Android of Apple iOS smartphone en/of tablet.
De nieuwe App draait volledig om jou en past zich aan op jouw persoonlijke situatie. Je krijgt bijvoorbeeld een extra waarschuwing vanuit de App zodra je databundel bijna op is, om je te behoeden voor ongewenste kosten.
Het nieuwe design is speels (hopelijk vinden jullie het leuk) en je kunt je eigen foto en naam toevoegen. Er is een 24/7 chatoptie beschikbaar, zodat je op ieder moment met je vragen terecht kunt bij een Vodafone medewerker. Natuurlijk kun je ook via de telefonische klantenservice, 24/7 Twitter en het forum onze hulp inroepen via deze app.

De afgelopen maanden hebben we dankzij een groep klanten al veel feedback ontvangen over deze App, de bèta test met klanten vanuit het Vodafone forum was super leuk en leerzaam. Veel feedback van onze testers hebben we direct verwerkt. Wij vinden deze App ontzettend belangrijk en willen jullie graag laten weten dat jullie zelf invloed kunnen uitoefenen op hoe deze App zich verder ontwikkelt. De komende maanden zullen er nog meer functionaliteiten worden toegevoegd, dus laat ons weten wat we volgens jullie nog moeten aanpakken!

Ik zal regelmatig op het forum te vinden zijn om jullie suggesties en vragen te bespreken. En natuurlijk om nieuwe ontwikkelingen met jullie te delen.

Heel veel plezier met het gebruiken van de nieuwe app en alvast bedankt voor jullie reacties!
216 Reacties 216
TazMan998

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor wie graag de oude My Vodafone (2.8.0) terug wilt hebben, ik heb de .ipa file (gezipped) op mijn webserver gezet.
Deze is te downloaden via: http://homesrv.dnsd.me/vodafone/index.php

Uiteraard, na installatie, niet updaten naar de nieuwe versie!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @TazMan998 ,

Zeer handig. Alleen hiervoor moet zover ik weet je de iphone gejailbreaked hebben.
Dan verlies je de garantie op je telefoon. En dit brengt ook de mogelijke gevaren met zich mee.

Daarom wil ik de normale gebuikers op het hart drukken dit niet te doen... puur om een vodafone app.

TazMan998

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nope, hoef je je iPhone NIET voor te jailbreaken.
Dit is nl de officiële My Vodafone app!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @TazMan998

Maar hoe zet je vervolgens dat bestand op je telefoon, en installeer je hem dan?

TazMan998

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al eens gehoord van iTunes?
Gewoon de .ipa file in iTunes openen, die geeft vervolgens aan of je 'm op je iPhone wilt installeren.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@TazMan998

Ik dacht dat hiervoor ene gejailbreakde iphone nodig was.
Maar als dit niet zo is, dan mijn excuses.
rvdadrie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zo, de beloofde drie weken voor een begin van de fixes zijn bijna voorbij. Ben benieuwd hoeveel minder-slecht de app geworden is komend weekend.

Ik verwacht eigenlijk heel weinig de reacties van Vodafone eerder in dit topic, maar laat me natuurlijk graag positief verrassen.

Franzie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Even over de nieuwe app, of hij beter of slechter is laat ik in het midden.
Wat mij stoort is dat als ik hem open ik eerst een foto van een wild vreemde man te zien krijg.
Is er een manier om er een foto van een bekende (vrouw, vriendin, dochter, zoon, opa, oma, kleinkind of huisdier op
te zetten inplaats van de verschijning die ik nu krijg?

Greetz Franzie

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Franzie ,

zover ik weet, kan dat niet. maar is die man niet toevallig robby williams?
Franzie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste junior,

Al was het Willem Alex voor mij hoeven deze personen er niet op te staan. Ik zie liever iemand die wel berijkbaar is.
Helaas weer een gemiste kans.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Franzie ,

Ik ging stuk om u reactie. Bereikbaar kan je op twee manieren interperteren, maar dat had u zelf waarschijnlijk ook al bedacht:D
Persoonlijk vind ik de nieuwe app ook een gedrocht, waar totaal geen rekening is gehouden met de gehel gebruikersgroep. Maar alleen met de jongeren... Ik heb hier mijn kritiek ook al over geuit.
Ik weet niet wat voor telefoon u heeft? Android? Anders zou ik met veeel moeite speciaal voor u een versie van de app kunnen maken met iemand anders op de achtergrond;)
Maar dat gaat wel een beetje ver, vind u niet? Maar uiteraard zou ik het met liefde doen als u het wenst. Service first.

p.s Ik heet netwerkfreak. Junior Adviseur is mijn titel.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @rvdadrie ,
Laat je maar verrassen we zijn achter de schermen druk bezig om de upgrade te finetunen en verwachten dat het niet al te lang meer duurt voordat we hem "Live" kunnen zetten.
Algemene info over de update plaatsen we vandaag/morgen. Er is van alles aangepast, ik ben benieuwd of de gedane wijzigingen je iets positiever stemmen;)
Arie-Jan
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo allemaal,

De afgelopen twee weken hebben we gewerkt aan een aantal verbeteringen voor de My Vodafone app. Jullie zullen zien dat we een aantal veelbesproken punten uit jullie feedback hebben meegenomen. Morgen bieden we de geüpdatete versie aan bij Apple. Normaal gesproken is dan ongeveer een week later de app te downloaden via iTunes. Ook in de Play Store zal de app ongeveer op hetzelfde moment te downloaden zijn.

In de nieuwe versie hebben we o.a. de onderstaande zaken aangepast:


  • ‘Tappen’ (tikken) wordt mogelijk.
  • Indien je wachtwoord onthouden aan hebt staan en je hebt één account, dan ga je direct naar het dashboard als je de app opstart.
  • Op de tegoedpagina tonen we direct je normale bundel, plus die van maximaal twee BloX bundels.
  • De animaties worden ruim 2x sneller.

Je kunt straks dus sneller, met één ‘swipe’ of ‘tap’, je bundel tegoed inzien. We willen het bundeltegoed graag direct op het dashboard te tonen, maar dit is op dit moment technisch nog niet mogelijk. (Dit gaat er wel komen maar ik kan nog geen data noemen).

Ook het bieden van inzicht in de details van de rekening is ook vaak genoemd. Dit zal voor het einde van de zomer beschikbaar zijn.

Verder zullen we in deze update een link leggen met het Vodafone forum. Dat houdt in dat enkele van de meest gelezen en besproken onderwerpen op het forum in de support sectie van de app worden getoond. Andere klanten kunnen dan profiteren van vragen en oplossingen die door jullie en andere gebruikers zijn aangedragen.

Klanten met een RED Plus of RED Super abonnement hoeven voortaan geen telefonische menu-opties meer te doorlopen. Ze krijgen via de app direct een medewerker aan de lijn. Deze functie zullen we in latere updates verder uitbreiden


Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden van de app na de update.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Arie-Jan ,

Dus als ik een red abonnoment heb, krijg ik direct een medewerker aan de telefoon. Dit betekent dat de mederwerkers hier achter overal verstand van moeten hebben. Van alle toestellen, bankzaken etc... Omdat er geen selectie meer gemaakt wordt, wie je nu daadwerkelijke aan de lijn krijgt.
Dit zou je op kunnen lossen, door deze keuzes al in de app te maken. Maar dan verleg je dus als ware de optie ergens anders neer... en door loop je als nog je keuzes.

Tappen wordt volgens jou mogelijk? Wat bedoelt u hier precies mee?

Had u niet beter voor dat u een nieuwe app ging ontwikkelen aan een klankbord kunnen vragen, aan welke requirements de app moest voldoen?
Daarnaast had u ook verschillende designs aan een klankbord voor kunnen leggen, en laten aangeven welke zij de meest praktische vind.

Het tafereel wat hier afspreekt, is iets wat tegenwoordig veel vaker voor komt. Een app maker wil laten zien wat er allemaal mogelijk is, en verliest totaal zijn gebruikers uit het hoog.

Sommige punten hieronder, hadden namelijk al op de requirements lijst kunnen staan. Hier was alleen vooronderzoek voor nodig geweest. Ik hoor graag van u, waarom u dit niet gedaan heeft.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@NetwerkFreak
"Klanten met een RED Plus of RED Super abonnement hoeven voortaan geen telefonische menu-opties meer te doorlopen. Ze krijgen via de app direct een medewerker aan de lijn. Deze functie zullen we in latere updates verder uitbreiden"

Dus niet Vodafone Red, maar Vodafone Red Plus en Vodafone Red Super abonnementen 🙂

Sommige punten hieronder, hadden namelijk al op de requirements lijst kunnen staan. Hier was alleen vooronderzoek voor nodig geweest. Ik hoor graag van u, waarom u dit niet gedaan heeft.
Dat hebben ze gedaan onder een select groepje mensen (klanten) die de nieuwe app al getest hebben, deze waren tevreden. Nu kan ik het mij niet voorstellen tenzij het allemaal medewerkers of jongeren waren maar goed dat terzijde.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @GerritS1976 ,

Dit heb ik ook gelezen, maar dat kan ik mij dus niet voorstellen. Ik begreep dat dit forum leden waren.
Forum leden hebben doorgaans verstand van apps en dergelijke.
Ik bedoel meer een klankbord in de vorm van "Henk & ingrid" (Ja daar zijn ze weer).
Want ik kan me niet voorstellen, dat die voor dit design gekozen hebben.
Maar mocht dit wel het geval zijn, zou ik graag de onderzoeks gegevens inkijken. Als dit van vodafone mag,
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Allemaal,

Vodafone heeft op hun Facebook pagina en bericht gepost om te vragen welke achtergrond jullie gebruik van willen maken!



Laat je mening horen op, www.facebook.com/VodafoneNL of de directe link naar de post https://www.facebook.com/VodafoneNL/photos/a.145059038857720.18005.143067869056837/727693880594230/?...

Uit mijn eigen tel even snel gekeken bleek C erg goed te scoren. Voor welke kies jij?
Deze achtergronden gaan dus mee in de telling, één van de vier zal dus in de volgende update eraan komen :)!

Update! De nieuwe achtergrond die is gekozen is geworden.... C dit houdt in dat bij de volgende update deze erbij wordt toegevoegd.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @SamsungExpert ,

Ik zag het vanmorgen dit bericht ook. en ik denk weer dat vodafone hier de plank voorledig misslaat.
ze gaan nu weer feedback vragen aan het jongeren publiek. de leken die digibeet zijn, wordt weer de mening niet van gevraagd. het gaat wel om een kleien impact, maar toch..
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Sorry, het blijft bij mijn reactie :).
En foto C lijkt me fijn in Nederland is de vrieskou alleen maar aan de gang dus zon dat wil ook weleens.

Wel zijn er duidelijk veel Facebook reactie's waaronder ik ook stemde en goed ik zelf vindt de MyVodafone App prima werken 0% problems 100% in top vorm!
Hoeberechts

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De oude app was simpel, werkte en was prima, de nieuwe is omslachtig en ik heb hem niet werkend!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic