Zoals vrijwel iedereen ben ik een veelgebruiker van mijn smartphone als ik op het toilet zit. Vandaag nam het routinebezoek aan deze ruimte echter een spannende wending. Ik legde mijn Xperia Z op de vloer (tegels) en toen ik hem weer oppakte zag ik tot mijn verbazing dat er een gigantische barst vanaf de microfoon tot aan de bovenkant van het scherm zat. Inclusief fikse versplintering bij de microfoon. Met die barst en versplintering kan ik wel leven, maar het schele scherm doet nu helemaal niks meer. Dat is voor een touchscreen natuurlijk erg vervelend.
Enfin, niet al te prettig, maar dat kan gebeuren. Nou heb ik mijn telefoon echter al een keer laten repareren, omdat hij in de trein tijdens het wisselen van het spoor tegen de deur aan was "geklapt." Toen stond ik al verbaasd van de ge-wel-di-ge kwaliteit van het zogeheten ultrasterke glas (althans, als we Sony moeten geloven, want ik geloof er niks meer van). Dat heb ik toentertijd laten doen bij een derde, want de lieve medewerkers van de Vodafonewinkel in Nijmegen zeiden dat ik de telefoon misschien wel 6 weken (!!!!!) kwijt zou zijn. In die periode kon ik mijn telefoon wegens werk niet missen.
Nou is mijn vraag, heb ik, omdat ik mijn telefoon heb laten reparen bij een derde, nog recht op garantie voor dit fragiele stukje techniek?