@Arie-Jan "Ik zie een aantal keer de vraag om de oude en nieuwe app naast elkaar te laten bestaan. Dat is echt geen optie. Er zijn nu al functies die alleen in de nieuwe app beschikbaar zijn. Dat zijn bijvoorbeeld de 24/7 chat en inzage in je gegevens als je Hybride hebt. Daarnaast zitten er voor deze app nieuwe functionaliteiten in het vat die in de oude app niet getoond kunnen worden. Om deze opties werkend te krijgen wordt er veel aangepast in onze systemen. Daardoor zou je niet alleen nieuwe functies missen, maar zouden ook bestaande langzaam wegvallen. Twee apps naast elkaar is daarom geen optie. "Voor wat ik vluchtig zag in de nieuwe app, zijn hier inderdaad wat nieuwe mogelijkheden op ingebouwd maar zijn er zeker geen functies vervallen die in de oude app aanwezig zijn. De oude app zou dus in principe hooguit in geval van security issues geupdate kunnen worden zodat mensen die ruim voldoende hebben aan de oude app het hierbij kunnen laten.
Ik kan mij geen enkele functie in de nieuwe app voorstellen die voor oudere mensen of mensen met een handicap een gemis zouden zijn.
"Waar we samen voor willen zorgen is dat deze app zo goed mogelijk wordt. Wat betreft het gebruiksgemak onderweg of als je minder handig bent met swipen: goed punt (en dank voor jullie suggesties op dit vlak@ronaldk &@GerritS1976)."Geen probleem! Maar het had in principe voorkomen kunnen worden door na de beta test een public test uit te voeren dan was ik gerust bereid geweest (en ik denk vele anderen met mij) om dit te testen. Vergeet tenslotte 'de eerste indruk' van klanten niet. Probeer die klanten die nu afgeven op de app, maar eens zover te krijgen om deze toch weer te installeren en te laten weten dat er wel degelijk gehoor gegeven wordt aan de opmerkingen. Misschien achteraf praat, maar dit had voorkomen kunnen worden!
"De navigatie met het swipen hebben we onder een grote groep mensen (+/- 140) getest. De nieuwe app kreeg van deze groep een hogere waardering dan de vorige app. Maar, als we van meerdere kanten de feedback krijgen dat de navigatie nog beter kan, dan doen we daar wat mee. "140 mensen vind ik verre van een grote groep als je het hebt over duizenden klanten en de vele potentiële klanten die je wilt voorzien van een app waaraan ze iets hebben.
"We hebben deze week al gewerkt aan opties om het navigeren eenvoudiger te maken (zie deze post). Ik zag ook vaak de suggestie om de bolletjes klikbaar te maken. Deze optie onderzoeken we momenteel. Daarnaast worden de schermen iets anders ingericht zodat je bv in één scherm al je bundels en tegoed ziet. Samengevat:Inloggen: heb je één account, dan kom je bij openen van de app direct in het hoofdschermTegoed: al je bundels komen in één menuAnimaties: we versnellen de animaties zodat je én je maximale bundelinhoud ziet, én snel je tegoed zietKlikken: we onderzoeken het klikbaar maken van de bolletjesIn de nieuwe app krijg je diverse nieuwe functies. Nu is er al de chat, en in toekomstige updates komen nog veel meer nieuwe functies"Wellicht is dit iets?:
Instellingen: Hierin kun je aangeven of je swipe wilt gebruiken. Indien nee, alles direct aanklikbaar. Indien ja, swipe gebruik actief.
Instellingen: Gebruiker kan aangeven wel/geen gebruik te willen maken van animaties.
Instellingen: Gebruiker kan aangeven binnen welke tijden een push-melding wordt verzonden bij naderen of overschrijden van limiet.
Instellingen: Gebruiker kan aangeven bij welk naderen of overschrijden van het limiet een push-melding plaatsvind.
Tegoed: Precies zoals je al aanhaalt... perfect als het in één oogopslag zichtbaar is.
Animaties: Zie boven... instelbaar.
Klikken: Zie boven... instelbaar.
Ik denk dat in dit geval letterlijk alle gebruikers krijgen wat ze willen, fancy of niet, swipe of niet, overzichtelijk zonder al te veel handelingen. En het belangrijkste, geschikt voor iedere doelgroep, categorie en dus zelfs mensen met een handicap.
Voor toekomstige mogelijkheden zou het zelfs een idee zijn om klanten de mogelijkheid te geven een button te geven waarmee ze tijdens een chat sessie met één van de medewerkers hun locatie kunnen prijsgeven en statistieken omtrent de mast. Mocht er via een chat sessie geklaagd worden over slechte ontvangst etc. kan de medewerker in één oogopslag zien waar de klant zich bevind en dit 1:1 doorgeven aan tech/netwerk.
Of in plaats hiervan (of als aanvulling) een (3G/4G) dataverbinding test zoals men nu kent van de app 'NetwerkRadar' zodat Vodafone en haar klanten een nog betere inzage hebben in de dekking en netwerk problemen.