mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

update naar 4.04

Wanneer rolt Vodafone de nieuwste 4.04 versie uit?
248 Reacties 248
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Beste allemaal,

Je krijgt de updates van je provider. Je kunt wel nog updates ontvangen als je van provider veranderd, maar je zult dan bijvoorbeeld de update ontvangen van T-Mobile, Telfort, KPN etc.

"The OTA mechanism requires the existing software and hardware of the target device to support the feature, namely the receipt and installation of new software received via the wireless network from the provider."


Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Volgens mij komen de updates ook op de site van HTCDEV te staan per toestel en land.
Deze kun je naar mijn mening altijd instaleren??
Ontopic: nog steeds niet ontvangen ben bang dat het vandaag ook weer niets wordt.
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iemand de update al ontvangen???
@ stevige... Al wat nieuws/duidelijkheid omtrent de update?
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Nog niets ontvangen.
@ marcussol: Het is overigen Stevie en niet stevige.
Mss was je dat vergeten
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ stevie bedoelde ik
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
@marcussol, Franco en anderen: ik ben weer druk bezig om iets van duidelijkheid te ontvangen omtrent de update. Zoals ik zei gisteren, was er een vertraging vanuit Google omdat er nog geen offciële goedkeuring was. Ik heb vanmorgen als eerste meteen gemaild om een update van de update te krijgen. Daar ben ik nu op aan het wachten. Zodra ik nieuws heb geef ik het meteen door!
@marcussol je autocorrect vind mijn naam niet leuk he 😉
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hahahah nee inderdaad.. super zo'n Htc 😉
Marinus

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vraag me af of het klopt dat je up-dates krijgt van je nieuwe provider (bijvoorbeeld KPN) als je een Vodafone branded toestel bezit, zoals in mijn geval. Immers, voor KPN is mijn toestel niet-branded. KPN, T-Mobile e.a. hebben de up-date voor niet-branded toestellen al direct medio augustus doorgegeven (KPN heeft, netzomin als Vodafone, de 4.0.4. update voor haar branded toestellen vrijgegeven; in die zin is Vodafone niet beter of slechter dan de rest). Ik twijfel of mijn Vodafone branded toestel straks die KPN branded update herkent?
 
Iemand riep de terechte vraag op, waarom dat gedoe met branded toestellen? Dit geeft zoals nu blijkt veel problemen. In mijn geval was het helemaal kwalijk, omdat ik gewoon een sim-lock vrij los toestel kocht. Ik had nog nooit gehoord van het hele fenomeen. En plots verschijnt het Vodafone logo etc. Ik had het toen moeten omruilen, zeg ik nu achteraf, maar wist niet dat er dit soort consequenties uit voort komen. Kortom: winkels moeten klanten zelf actief duidelijk maken of ze wel/niet branded toestellen verkopen.
Norhelio

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Marinus ben het helemaal met jou eens... Ik heb mijn HTC One X ook gekocht omdat het simlock vrij was... Had geen idee dat een branded phone zoveel ellende met zich mee brengt!!!
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Daar ben ik weer...even met een update over het branded gedeelte met OTA updates ontvangen als je een non-Vodafone simkaart erin zet. Er zitten 2 kanten aan het verhaal, waardoor en jullie gelijk hebben (maar ik ook een beetje).

Het zit zo: je krijgt OTA updates als je IMEI geregistreerd is bij een fabrikant en jij een account hebt aangemaakt bij de fabrikant waardoor jouw IMEI gekoppeld is. Bij Samsung is dat dus je Samsung account, bij HTC HTC account vanzelfsprekend. Hierdoor kunnen zij jou OTA updates sturen. Heb je nooit OTA updates ontvangen, dan heb je een dergelijke account niet. Dus in dit geval ontvang je updates ongeacht provider, je blijft updates ontvangen van de provider waar het toestel van is via het wireless. Er is echter een uitzondering: Blackberry. Nu mogen jullie raden welk toestel ik de afgelopen 4 jaar gehad heb ;).

Ik geef toe, fout vanuit mijn kant, maar redenatie vanuit eigen ervaring. Neem de schuld op mij.

Update over de update: nog geen nieuws, ga zometeen nog maar eens bellen voor jullie!
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Een  Blackberry stevie de meeste bedrijven hebben zon in mijn ogen waardeloze blackberrry:D .Gammel toestel enz enz.Maar goed weer een dag verder zonder Update.EN zei al jely bean komt ook al dichter bij en de .  Eerste beelden van HTC Sense 4.5 zijn ook al opgedoken.Al is Htc daar wel voorzichtig over wanneer die update er komt dat is nog niet vermeld maar ze zijn er mee bezig samen met samsung
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
4.5?? ow jee haha...ik probeer eerst 4.0.4. te tracken. Dan begin ik voor jullie aan 4.1 en dan durf ik langzaamaan pas aan 4.5 te denken 😉
Voor 4.1 maken we dan wel even een nieuw topic aan, om het goed gescheiden te houden, zodat het duidelijk is waar we over praten. Maar eerst even zorgen dat we dit topic goed kunnen afsluiten!

PS: ik ben van de Blackberry af, zit nu op Samsung.
Peter1965

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie,
 
Inmiddels anderhalve dag verder, maar nog geen update...... Ik hou dit forum nu al enige tijd in de gaten en ik zie data voorbij komen waarop we ge-update zouden worden maar helaas nog steeds niks. 
Is er nu al wat bekend of gaan we weer weken aan het lijntje gehouden worden door Vodafone?
 
Groetjes,
Peter
Emile

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@stevie, je verwart htc sense 4.5 met Android 4.5. Hij had het namelijk over sense. Kun je jou ook niet kwalijk nemen met je Samsung ;p.

Deze update gaat dus om Android 4.0.4 met sense 4.1.
prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Even nog een ander vraagje. Gezien we die vodafone apps toch gedwongen meegeleverd krijgen. Is er ergens een webpagina binnen vodafone die deze apps omschrijft? wat ze doen? wat er in de laatste updates toegevoegd is?
 
Een app als "discover" bijvoorbeeld van Vodafone zegt mij geen klap.
 
Ander voorbeeld is de vodafone music store. Hier kosten de nummer 59 cent per stuk (wat goedkoper is als itunes). maar ik zou bij voorbaat al niets aanschaffen, omdat ik werkelijk geen flauw idee heb hoe dit verder in zijn werking gaat. Zijn de nummers in mp3 formaat? zijn ze drm-vrij? hoe gaat het als ik naar een non-vodafone provider overstap? ben ik dan alles kwijt? kan ik het overzetten? kan ik ze opnieuw downloaden?
 
Even afgezien van dat iedereen roept dat ze er niet op staan te wachten, zijn we er ook domweg niet bekend mee wat het doet.
 
m.a.w. leg ons uit wat de toegevoegde waarde in de praktijk is van de apps, want daar ben ik echt benieuwd naar. Zeker na alle drama die er tot nu toe uit voortgevloeid is.
 
 
coldejong

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie,
over de OTA update, ik heb onlangs een HTC One X ontvangen van Vodafone. Dit is een toestel met Duitse software..
Want de CID van het toestel is namelijk VODAP102 ipv VODAPE17.
Krijg ik dan nog steeds op dezelfde tijd de update?

Zou je dit voor mij kunnen uitzoeken?
Ik had verwacht een Nederlands toestel te hebben.
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Qcoldejong waar kan ik de CID vinden??
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik begin er nu echt heel erg de balen van te krijgen mbt die inmiddels oude update
coldejong

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dmv de app cid getter. uit de play store
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Heb ook de VODAP102 is dat een probleem??
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic